Gå til innhold

flatskjerm som er slitsom å se på...


ruva

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp ordnet meg en Dell 1800FP flatskjerm. Har hatt en normal 19" fra før.

Det jeg oppdaget er at ting "flyter" på skjermen. Klarer egentlig ikke å beskrive men det er vanskelig å fokusere. Er ikke sikker på om det er fordi jeg er vant til å se på vanlig skjerm.

En kollega så også på skjermen og kommenterte straks "dybde" variasjoner... som hun kalte det...

Bruker oppløsning 1280*1024 og 75 hz

 

noen forslag? Blir sliten av dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør som heraldo skriver, forsøk også med 70 el 72 Hz, kan ha noe og si. Har du trykket på Auto adjust knappen på skjermen ?? Det kan også hjelpe. Høytalere i nærheten av skjermen ?? Vet ikke om det har så mye å si på LCD, men :shrug:

 

Hvilket skjermkort har du - kanskje driverne kan fornyes...

 

Hvis Auto adj. ikke funker se om du kan stille inn manuelt.

 

Har selv Samsung 191T og den funker phett med kun å trykke Auto :woot:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Kan det være skjermkortet som ikke henger med i denne oppløsningen godt?

 

Jeg har selv en 19" og jeg ser ikke noe forskjell fra 60 og 70hz, men sjekk at du har satt denne på et nivå som skjermen takler.

 

I og med at du bruker windows nt så er nok en driver noe som kan hjelpe stort.

Om du finner en er noe annet.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

 

Har satt til 60 hz men synes fortsatt at skjerm ser litt "rar" ut.  har ett

tnt 2 model 64 kort i pcen...En ibm netvista jobb pc.

 

trengs det noen drivere til denne skjermen mon tro...  Kjører på win nt...

Du må skaffe deg et skjermkort med dvi utgang for å få vekk ditt problem, dette er et bra valg om du bruker den til skjermen din på jobb: Matrox Parhelia-512 128MB DDR Dual-DVI.
Lenke til kommentar

Er det INGEN som har konvertert fra en vanlig buet skjerm/"gullfiskbolleskjerm" til en skikkelig flatskjerm før da? :o

 

Det du opplever er synsbedraget man alltid får nå man bytter skjermtype fra "buet" til flat. Det tar et par dager, så er den merkelig følelsen borte. Bare hjernen din som må venne seg til å ikke kompensere den bua skjermen lenger.

 

Men når du føler at skjermen har blitt bra... stikk og se på en av kollegaenes skjerm, av den gamle typen. KOmmer til å se ut som en gullfiskbolle. DU ER FRELST! :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...