ruva Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hei! Har nettopp ordnet meg en Dell 1800FP flatskjerm. Har hatt en normal 19" fra før. Det jeg oppdaget er at ting "flyter" på skjermen. Klarer egentlig ikke å beskrive men det er vanskelig å fokusere. Er ikke sikker på om det er fordi jeg er vant til å se på vanlig skjerm. En kollega så også på skjermen og kommenterte straks "dybde" variasjoner... som hun kalte det... Bruker oppløsning 1280*1024 og 75 hz noen forslag? Blir sliten av dette... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 har du kjørt på 60 som "refreshrate"? det er vel det som anbefalles? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Gjør som heraldo skriver, forsøk også med 70 el 72 Hz, kan ha noe og si. Har du trykket på Auto adjust knappen på skjermen ?? Det kan også hjelpe. Høytalere i nærheten av skjermen ?? Vet ikke om det har så mye å si på LCD, men Hvilket skjermkort har du - kanskje driverne kan fornyes... Hvis Auto adj. ikke funker se om du kan stille inn manuelt. Har selv Samsung 191T og den funker phett med kun å trykke Auto Lykke til! Lenke til kommentar
ruva Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Takk for svar. Har satt til 60 hz men synes fortsatt at skjerm ser litt "rar" ut. har ett tnt 2 model 64 kort i pcen...En ibm netvista jobb pc. trengs det noen drivere til denne skjermen mon tro... Kjører på win nt... Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Kan det være skjermkortet som ikke henger med i denne oppløsningen godt? Jeg har selv en 19" og jeg ser ikke noe forskjell fra 60 og 70hz, men sjekk at du har satt denne på et nivå som skjermen takler. I og med at du bruker windows nt så er nok en driver noe som kan hjelpe stort. Om du finner en er noe annet. Lenke til kommentar
aLeX*NeO* Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 hva slags kabel bruker du? antar at skjermen har dvi inngang? bruk dvi hvis du kan, da blir skjermen klarere synes jeg.. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Bilde blir bedre med DVI kabel ja, men det "tnt2" kortet har vel ingen dvi utgang... Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Min erfaring er at det blir mer slitsomt å se på med lavere Refresh-rate. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Min erfaring er at det blir mer slitsomt å se på med lavere Refresh-rate. Her er det snakk om LCD-skjermer. Da kjører man 60 Hz. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg har selv denne skjermen på jobb. Kjører den på DVI-utgang, og kan ikke si meg annet enn fornøyd. Hodepinen som plaget meg jevnlig er borte, og jeg har ikke problemer med å bruke den 8 timer om dagen. Hjemmeskjermen min derimot... swanky Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Takk for svar. Har satt til 60 hz men synes fortsatt at skjerm ser litt "rar" ut. har ett tnt 2 model 64 kort i pcen...En ibm netvista jobb pc. trengs det noen drivere til denne skjermen mon tro... Kjører på win nt... Du må skaffe deg et skjermkort med dvi utgang for å få vekk ditt problem, dette er et bra valg om du bruker den til skjermen din på jobb: Matrox Parhelia-512 128MB DDR Dual-DVI. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Hva i helheim skal man med et kort som har 128MB RAM og kosterl 4k når det skal brukes til jobb, forutsatt at det ikke er grafisk arbeid man bedriver (da har man uansett ikke LCD-skjerm)? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Det holder jo i laange baner med et forholdsvis billig Radeon-kort med DVI. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Bare et forslag lars, eg sa ikke han skulle kjøpe et. Men på 2d er matrox meeeget bra, vil påstå det beste. Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Kjører du skjermen i den oppløsningen den er ment for? Dersom man kjører med en annen oppløsning enn det LCD skjermen er ment for, vil du ikke få et optimalt bilde. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Faktisk så måles de gamle Matrox-kortene til bedre resultat enn Parhelia på analog 2D. Men man bruker selvsagt helst DVI, og da virker det som bra overkill med Parhelia. Lenke til kommentar
Egilegil Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 behøver jeg 128 mb ddr ram på skjermkortet for å kjøre office? Lenke til kommentar
DePress Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Er det INGEN som har konvertert fra en vanlig buet skjerm/"gullfiskbolleskjerm" til en skikkelig flatskjerm før da? :o Det du opplever er synsbedraget man alltid får nå man bytter skjermtype fra "buet" til flat. Det tar et par dager, så er den merkelig følelsen borte. Bare hjernen din som må venne seg til å ikke kompensere den bua skjermen lenger. Men når du føler at skjermen har blitt bra... stikk og se på en av kollegaenes skjerm, av den gamle typen. KOmmer til å se ut som en gullfiskbolle. DU ER FRELST! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jo. Jeg har. Både pc og tv. Eller, tven er litt juks, men detaljer, detaljer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå