db_glitch Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Hvorfor trekkes det for manglende hdmi inngang på en skjerm uten høyttalere? En adapter til dvi koster ikke allverden, men de kunne jo selvfølgelig ha inkludert en i pakka... Endret 30. september 2008 av db_glitch Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) 26" TN til fem tusen? Frister meg pent lite, dessverre. Da tar jeg heller en litt mindre S-PVA-basert skjerm. Det ser ut som en gaming skjerm TA output LAGG som jeg syns BURDE bli tatt med på skjermer som egner seg til spilling. Ett bra film apperat, sånn med 1000 fps ? test skjermen, en GAMMAL CRT med BARE VGA helst for å være på sikkre sia at IKKE noe skjer. Måle output lagg, noe som kan bety døden i nogon spell vil si, hvor lang tid skjermen bruker på å prossesere signalet. Uansett, sikkert andre metoder, men det var rask metode jeg kom på, så ser dere hvor mye tregere bildet kommer på testskjermen Exempel og forklaring fra wikipedia : Wikipedia output lagg link ta en test av gaming skjermer, mål kor bra de virkelig er. ser du han andre før han ser deg så kan du sikte før du skyter nesten berre ett tips dell sine svindyre modeller sliter med output lag. bare for å også gi eksempel på en som lider svært av dette. multimedia folk, ikke tenk på det, angår ikke dere, skjermer er virkelig ikke en lett avgjørelse for oss som driver med virkelig alt og har høye krav =/ Endret 30. september 2008 av iLoVecF Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Og når ble input lag output lag? Den var ny for meg. Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hvorfor trekkes det for manglende hdmi inngang på en skjerm uten høyttalere? En adapter til dvi koster ikke allverden, men de kunne jo selvfølgelig ha inkludert en i pakka... Jeg reagerte på det samme. De fleste av oss vet at DVI og HDMI bruker akkurat samme signaler, så en adapter fører ikke til noe tap av bildekvalitet. De koster omttent en hundrelapp i norske nettbutikker, men koster nok ikke mer enn en tier eller to å produsere, så det ville ikke vært en dårlig ide å legge et ved. Ellers en fin test. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 De første TN-panelene var elendig på farge, men de har blitt mye bedre i det siste. Nå vet jeg ikke hvor bra denne er, men 5 høvdinger er ikke for stiv pris for TN-panel? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Jo det er det. Jeg ga 4 for min 24" med s-pva panel så jeg synes det er rådyrt da med 5 for tn selv om det er 2 tommer større. Litt OT: Single link dvi 1920x1200x60hz ligger på ca 138mhz, mens max for SD dvi er ca 165 mhz, slik jeg har skjønt det (prøvde å finne en kalkis for dette). Så da er det vel trygt å si at man trenger ekte dvi-d kabel for 120hz lcd eventuelt? Endret 30. september 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 tja, sto output på wikipedia tydligvis, og lurte litt selv, og ble usikkert på det igrunn selv.. men viktig tema anywayz, det kommer ut av skjermen, out... men er snakk om signalet inn. innput, men det har med alle tinga som bearbeider signalet. anywazy, point made. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Trodde jeg leste test av drømmerskjermen helt til jeg så at det ikke var hdmi Da blir det vel HANNSG HG281DP ( https://prisguiden.no/product.php?productId=97876 ) Denne skjermen fikk veldig bra på 2 engelske tester.. hm dette var intressant..noen som køpt o prøvd? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hvorfor trekkes det for manglende hdmi inngang på en skjerm uten høyttalere? En adapter til dvi koster ikke allverden, men de kunne jo selvfølgelig ha inkludert en i pakka... Jeg begynner klart å etterlyse flere digitale innganger på skjermer generelt. D-SUB vil jeg si man snart kan kassere (hvor lenge siden er det skjermkort kom uten noen form for digital utgang?). Man kjøper seg ikke en 26" LCD til en PC uten DVI-utgang. Om man skal bruke skjermen til f.eks. BD eller DVD, så er det utrolig kjekt å ikke måtte skifte inngang hele tiden. En ekstra digital inngang hadde derfor vært veldig kjekt. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Cat-scan : Er jeg helt på jorde på "litt OT" i post #26 eller er det noenlunde riktig? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Virket som en kjmpeskjerm jeg fikk lyst på... Ja om de ikke hadde gått inn for å lage den styggeste skjermen i mans minne desverre. På forsiden virket den jo sprek nok ut, men så fikk jeg se foten! Å du milde, det finnes jo ikke grenser for hvor usmakelig en skjerm kan bli. Samsung T260 kjører litt for mye på design, og litt lite på bildekvalitet. En skjerm er jo noe som en skal se på 100 % av tiden, så greit at ikke bare midten ser bra ut. Øynene blør om blikket kommer ut på sidene, eller ikke misnt under. :S Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Mangelen på HVDI-kontakt gjorde at jeg skrinla kjøpet. Jeg kan ikke fatte at skjermen lages uten denne kontakten. Er årsaken at Viewsonic ikke vet hva den brukes til? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Tror denne kan bli en trussel for kortet mitt ja, eneste som trekker litt ned er den.. foten. Den var en anelse stor. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Tror denne kan bli en trussel for kortet mitt ja, eneste som trekker litt ned er den.. foten. Den var en anelse stor. Så det er viktigere enn at f.eks sort er for lys på denne skjermen...? Dette er en skjerm jeg selv hadde hatt veldig lyst på. Men når sort er for lys, så trekker det veldig ned. Leste et annet review også og der stod det at sort er for lys, selv etter justeringer med kontrollene. Man liker jo at sort skal være ordentlig sort da...! Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jo det er det. Jeg ga 4 for min 24" med s-pva panel så jeg synes det er rådyrt da med 5 for tn selv om det er 2 tommer større. Litt OT: Single link dvi 1920x1200x60hz ligger på ca 138mhz, mens max for SD dvi er ca 165 mhz, slik jeg har skjønt det (prøvde å finne en kalkis for dette). Så da er det vel trygt å si at man trenger ekte dvi-d kabel for 120hz lcd eventuelt? Ja, det er vel også litt overhead (som ikke har med pixelinformasjon å gjøre) i tillegg, så man trenger helt sikkert dual. Lenke til kommentar
BillyPilgrim3 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Er det virkelig slik at du må inn i menyen for å veksle mellom VGA og DVI? Det blir tungvint hvis man bruker den funksjonen en del. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Betroz: jeg er vant med lys sort, har sittet med en 21" CRT Eizo i to-tre år nå Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Betroz: jeg er vant med lys sort, har sittet med en 21" CRT Eizo i to-tre år nå Jeg har en Eizo T966 CRT på Linux PC'en min. Jeg må sette ned lysstyrken en del for at sort skal være helt sort, men da blir den det også! Akkurat nå har jeg vel den på 100 på kontrast og 50 på lysstyrke. Hva med deg Wheelman? Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Synd antall ms er total uinteressant for en hardcore gamer. Det er antall bilder i sekunder skjermen klarer å vise som teller. Det står det ingen ting om så antar det er 60 slik som på alle andre LCD'er. Lenke til kommentar
Bjørnar_88 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg ser ikke helt problemet med mangel på HDMI-inngang. Som andre har påpekt i denne tråden så løses problemet enkelt med en DVI-HDMI-adapter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå