|dole| Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hvor mye kan man klokke denne prossesoren til slik at det ikke blir no galt, at den blir for varm og at den kjører stabilt uten å bytte prossesor vifte med den som fulgte med... Jeg har Intel Pentuim 4 2.4ghz Boxed pc533 Northwood. Temperaturen er nå på 38 grader idle.. og ca 50 i spill.. hva kjører dere den på? Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Så lenge du ikke har for høy vcore tar ikke prossesoren noe særlig skade av å overklokkes. Tipper du greit klarer 3GHz med vcore rundt 1.6 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Så lenge du ikke har for høy vcore tar ikke prossesoren noe særlig skade av å overklokkes. Tipper du greit klarer 3GHz med vcore rundt 1.6 Hei. Så lenge du ikke overgår vcore på 1.7 så skal du klare deg ganske bra. Akkurat hvor langt du kan gå avgjør førs hvor mye pc'en klarer før den ikke starer opp. Når den ikke starter opp igjenn, så resetter du BIOS instillingene dine og flytter FSB'en din litt ned til den starter opp. Så er det å kjøre såkalte "stabilitets-tester" eller stress-tester som Prime95 og se om pc'en rebooter etter noen timer under testen. Men, fordi at pc'en din tåler slike tester betyr ikke at du har en stabil pc. Får du mange BSOD i spill og slike ting så kommer det som oftest fra at du har Oc'et litt for mye og da er det bare å justere enda litt mere ned. Og slik er det bare å holde på til du finner "dine" instillinger. Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hvis du setter vcore til 1,6 i bios på ASUS P4PE får du i realiteten en vcore på ca 1,7. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hvis du setter vcore til 1,6 i bios på ASUS P4PE får du i realiteten en vcore på ca 1,7. akkurat det er jo en sannhet med modifikasjoner, det kommer jo helt ann på hva psuen din pusher ut også Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg klokket min P4 2.4Ghz (533mhz bus.) op til 2.8ghz uten noen problemer. Jeg hadde den oppe i 2.9, men da justerte jeg opp volt'en. Nå kjører jeg på 2.4Ghz igjen, rett og slett fordi jeg ikke merket noe særlig til økningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå