Fly Emirates Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Jeg går 1.klasse (vgs). Jeg har vurdert lenge om jeg skal velge mellom T- matte - P - matte. Jeg har tenkt å ta samfunn og økonmi neste år, når vi skal velge programfag. Hva slags matte trenger jeg da? . Er det en + hvis jeg har t - matte i 1.klasse, eller det det samma? .. Er det noen som kan hjelpe meg litt? . Akkurat nå har jeg t-matte, men jeg føler at er bortkasta, hvis det ikke spiller noen rolle når jeg velger samfunn og økonomi til neste år.. Endret 30. september 2008 av Fly Emirates Lenke til kommentar
Fly Emirates Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Ingen som vet noe om det? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Kjenner flere som har hatt P-matte og som går samfunnsfag og økonomiske fag. Tror ikke de har noen problemer med det. Tror ikke T-matten inneholder så mye mer som er relevant for disse fagene enn P-matten gjør uansett. T-matten inneholder mye som har mer med realfaglige ting å gjøre. Lenke til kommentar
zlazi Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 hvis du har et godt grunnlag ville jeg tilbudt deg å ta t-matte og derretter ta samfunnsmatte. ellers så kan du ta p-matte og derretter ta samfunnsmatte, men det burde du spørre læreren din om. Lenke til kommentar
Fly Emirates Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Ingen som har hatt det samma "problemet" som jeg har?. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg vil anbefale T-matte førsteåret. Du kan også velge realfagsmatte neste år om du vil, men dette er ikke særlig enkelt. Samfunnsfagmatta 2. året har veldig mange likheter med T-matta i første året, så du vil ihvertfall ikke måtte stresse så mye. Jeg ser at de som hadde P-matte førsteåret, sliter litt med samfunnsfagmatta nå. Så alt legger opp til om du har lyst å slite litt førsteåret og safe deg gjennom 2.året, eller vice versa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå