Gachapen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Skal ha en 500GB. Alle spill og programmer skal installeres på en D partisjon. Og også user mappa mi utenom "AppData" skal liggge på D. På C skal bare Windows filene og programmene som er der fra før ligge. Jeg skal ellers ikke røre den. Hvor mange GB må jeg sette til C? Helt opp i 50GB?? Eller? EDIT: Nå er alt satt opp. Jeg satt av 50GB og det er 26GB ledig. Altså du kan si at den bruker ca 25GB. PC'n er fortsatt nyfødt, så det kan fylle seg opp mere. Jeg ville sagt at å sette av 40GB (eller kanskje 35GB) er perfekt . Da til Home Premium 64-bit. (Er vel ikke store forskjellen på andre versjoner ). Endret 9. oktober 2008 av sudermager Lenke til kommentar
emva Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg har en partisjon på ca. 20GB på min lappetopp, av det har jeg 3 GB ledig. Jeg vil ambefale en 30-50GB pga bedre plass pluss at da for windows ta flere system restore punker Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 15gb blir vannligvis sett på som minimumskrav, men jeg ville ikke installert windows på mindre enn det dobbelte for å være ærlig. Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) ok, takk =] Tror jeg da lager en på 50 for å ha noe mer en nok. Da har jeg fortsatt god nok plass til andre ting. Er dette forresten mulig å gjøre i installasjonen av Windows? Har aldri gjort det før. Endret 30. september 2008 av sudermager Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Til en ren XP installasjon kommer du langt med 15Gb. Så veldig mange systemgjennoppprettings-punkter trenger du strengt tatt ikke, så du kan redusere plassen til systemgjenoppretting til 5% av diskplassen. Det du kan gjøre i tillegg når maskinen er fullstendig oppe å gå er å lage deg et back-up image av disken i tilfelle havari. Men klart, har du 500Gb så er ikke 10% så mye å avsette til OS`et. Edit: Ja du kan bruke XP cd`en til å dele opp harddisken i ønskede partisjoner. Endret 30. september 2008 av Trainman Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 ok, men husk at dette er er et vista forum og ikke xp Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 ok, men husk at dette er er et vista forum og ikke xp Opps. Ikke sikkert det er XP det er snakk om nei. En ren Vista inst bør ha minst 35Gb. Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) ja, dermed bør jeg kanskje sette den til 50GB for å ha noe ekstra. Endret 30. september 2008 av sudermager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå