maYon Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei Jeg har møtt på ett lite problem, jeg skulle sette sammen og installere en helt ny pc for en kompis, men når jeg skulle til og installere windows så fikk jeg opp denne feilmeldingen "Reboot and Select proper Boot Device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key" Jeg har sjekket at alt ser good ut i Biosen, sjekket alle kabler inne i pc'n også men ser ikke ut til å virke enda, noen som har en form for løsning? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
maYon Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Bra dere svarer=( Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har sjekket at alt ser good ut i Biosen, sjekket alle kabler inne i pc'n også men ser ikke ut til å virke enda, noen som har en form for løsning? Sikker på det?! For at vi skal kunne hjelpe hadde det vært fint om du fortalte oss litt om maskinen din, hvordan komponenter, hva slags harddisk (IDE eller S-ATA)... Post mer informasjon, så kanskje noen kan hjelpe deg, dette er ikke et problem som ikke lar seg løse... Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) du får denne meldingen fordi konfigurasjonen av rekkefølgen på diskene er feil. har ingen konkret informasjon. Eneste konkrete jeg har er at når jeg også fikk dette problemet, måtte jeg flytte om litt på de tilkoblede enhetene Endret 1. oktober 2008 av Airborne Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Men hvis trådstarter har S-ATA harddisker, skal ikke dette være noe problem. Men rekkefølgen i BIOS er essensiell og viktig! Må konfigurere BIOS til og starte opp fra boot harddisken (harddisken der Windows ligger), og ikke fra feks. CD/DVD ROM, eller en annen disk uten operativsystem. Dette er ikke vanskelig! Lenke til kommentar
maYon Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Stemmer at jeg har S-ATA disk, men som sagt jeg har en helt tom hdd som ikke har vert i bruk før, det har ikke blitt gjort noe som helst med denne hdd'n Jeg har prøvd alle mulige options i bios, hdd,cd'rom,floppy osv jeg har sjekka at alt er kobla riktig i inne i pc'n også. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har du aktivert S-ATA portene på hovedkortet? Dette gjøres også i BIOS! Konfigurer BIOS slik at den laster Windows CD'en din og kjør installasjonen fra CD'en, deretter skulle det bare være og formatere og installere Windows... Lenke til kommentar
maYon Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Det har jeg også gjort, men fikk den samme meldingen opp da også=( Noen jeg kjenner sa jeg måtte kjøre inn hdd drivere via floppy or so for å få det til å virke:/ Kan dette stemme? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Ja, det kan faktisk stemme. Hvis det fulgte med en diskett når du kjøpte hovedkortet kan det hende du må gjøre dette, alternativt kan du installere Windows XP (hvis det er de du bruker), med ServicePack 2, men dette skal gjøres under insallasjonen av Windows. Kommer du ikke engang så langt, kan dette bli vanskelig. E: Har du forresten prøvd det jeg ba deg om?: Konfigurer BIOS slik at den laster Windows CD'en din og kjør installasjonen fra CD'en, deretter formater og installer Windows... Endret 1. oktober 2008 av roberteh Lenke til kommentar
maYon Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg får komme tilbake til dette senere idag, takk for hjelpe så langt;), jeg sitter på jobb atm og har ikke tilgang til denne datamaskinen eller sjekke om det kom diskett med, så ta en titt innpå formuet senere ikveld kanskje jeg har kommet med noe mer da=) Takk så langt! Lenke til kommentar
maYon Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Ja, det kan faktisk stemme. Hvis det fulgte med en diskett når du kjøpte hovedkortet kan det hende du må gjøre dette, alternativt kan du installere Windows XP (hvis det er de du bruker), med ServicePack 2, men dette skal gjøres under insallasjonen av Windows. Kommer du ikke engang så langt, kan dette bli vanskelig. E: Har du forresten prøvd det jeg ba deg om?: Konfigurer BIOS slik at den laster Windows CD'en din og kjør installasjonen fra CD'en, deretter formater og installer Windows... Du tenker på å boote fra cd rom og install? eller misforstår jeg totalt her:/ Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Ja! Derfra kan du velge og installere ekstra drivere fra feks. diskett for S-ATA disken(e) dine, hvis det er dette som er problemet! E: Lykke til forresten Endret 1. oktober 2008 av roberteh Lenke til kommentar
maYon Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Ja! Derfra kan du velge og installere ekstra drivere fra feks. diskett for S-ATA disken(e) dine, hvis det er dette som er problemet! E: Lykke til forresten Hehe takker:P tester dette om 1-2 timer:P then I'm home=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå