MercedesMotor Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei, Jeg har en 1998, Audi A4 B5, 1,9 TDI med Automat. Jeg lurte på om det går ann å chippe denne bilen uten at automat kassen skjærer seg? Hvis ja, hvor får jeg kjøpt chip til denne bilen? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
otis Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg vet ikke om det går fint på akkurat en A4 B5. Men jeg derimot kan si, er at min bror har en V70 D5 med automat. Og den var trillet 289000km før chipping, og nå er den rullet 310000 km, automatkassen fungerer aldeles utmerket og ingenting er gått i stykker. Men det man kan tenke på ang. chipping av en motor med automat er at man ikke trenger å tyne bilen maksimalt hele tiden og før oljen er blitt sånn passe varm, eller at man tyner bilen med ei svær campingvogn på slep. Da tror jeg at du tar knekken på automaten rimelig kjapt. Det som også noen firmaer gjør med programvaren som lastes inn, er at de gir motoren et lite fall av HK og NM rett før en giring. Visstnok iallefall i følge PPC eller BSR om du vil. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei, Jeg har en 1998, Audi A4 B5, 1,9 TDI med Automat. Jeg lurte på om det går ann å chippe denne bilen uten at automat kassen skjærer seg? Hvis ja, hvor får jeg kjøpt chip til denne bilen? Takk på forhånd. Det går helt fint. "Alle" chip-leverandører leverer til denne bilen. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Takk for svar begge to Det var godt å høre. Lenke til kommentar
olemsand Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Svigerbror har en BMW 323 Diesel 2003mod. med automat kasse som ble chippet, her ble vi enige om å fjerne tuningen fordi automatkassa begynnte å tulle. Den ble treig mellom girene, å det hendte at det rykket i bilen under kjøring. Kjenner ikke til Audi, men har fått bekjed om at chipping av biler med automat kan by på problemer. Endret 30. september 2008 av OleMarkus Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Svigerbror har en BMW 323 Diesel 2003mod. med automat kasse som ble chippet, her ble vi enige om å fjerne tuningen fordi automatkassa begynnte å tulle. Den ble treig mellom girene, å det hendte at det rykket i bilen under kjøring. Kjenner ikke til Audi, men har fått bekjed om at chipping av biler med automat kan by på problemer. Det var det jeg også har hørt, noen sier det går og andre ikke. Skal kontakte noen firmaer og spørre om det går. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Finn ut hvilken automatkasse som står i bilen, og hvilket maksimale moment den er designet for. Dersom originalmotoren er i nærheten av max for kassen, er det trolig en dårlig ide å chippe, da dette vil øke momentet betydelig. Dersom bilen ikke har original oljekjøler for automatkassen, er det lurt å montere dette. Selv uten trimming vil dette gjøre at kassen varer lengre, spesielt dersom du kjører mye med henger. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Finn ut hvilken automatkasse som står i bilen, og hvilket maksimale moment den er designet for. Dersom originalmotoren er i nærheten av max for kassen, er det trolig en dårlig ide å chippe, da dette vil øke momentet betydelig. Dersom bilen ikke har original oljekjøler for automatkassen, er det lurt å montere dette. Selv uten trimming vil dette gjøre at kassen varer lengre, spesielt dersom du kjører mye med henger. Jeg fant ut at det ikke går på denne automatkassen. Tusen takk for svaret Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 De chipper automat kassa di også, sånn at den henger med. gjorde det på en kompis sin bil, audi a4 1,9 tdi Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 De chipper automat kassa di også, sånn at den henger med. gjorde det på en kompis sin bil, audi a4 1,9 tdi Det er bare bra det. Men jeg må overhalle automatkassa først uansett den er snart ferdig. Tusen Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå