Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Desperat kompis skal date mindreårig


Gjest rock_out

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, er i grunn uforandrelig hva du har gjort, og jeg står fast på alt jeg har sagt av "hadde det vært søstra mi..". Du var et svin. Du fremstår riktignok som en ålreit fyr utifra teksten, virker som du har fått litt perspektiv. Interessant lesning forresten, skal ha respekt for å legge ut om dette.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Synes det er flott av deg å dele en slik historie med oss. Håper dette vil få et lite innblikk på hvor arvorlig det kan bli å være med en mindreårig. Det var selvfølgelig galt det du gjorde, noe du også innrømmet, men man er jo ikke perfekt. Så lykke til videre!

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest Dritte på leggen

Dessverre fungerer ikke skremselspropaganda så bra som vi tror. Da hadde ikke jeg vært i denne situasjonen. Av og til stiller følelsene sterkest og da kommer konsekvensene i andre rekke, om de enn kommer så langt. For mange (der i blant meg), måtte jeg selv få tidenes smekk på pungen før jeg kom meg ut av det. Det som er litt surt er at den siste tiden jeg tilbragte med disse jentene prøvde jeg å komme meg ut av det. Men følelsene og frykten for konsekvensene gjorde at jeg ble igjen. Når man først har gjort noe ulovlig (eller hvertfall noe som skaffer deg veldig negative konsekvenser) så har disse personene et solid balletak, og man trår veldig forsiktig.

Dette var en periode av livet mitt der jeg var veldig frustrert over meg selv. Jeg har hatt et bra liv. Gjort det greit på skolen, har mange venner, et bra familieliv med tidenes snilleste foreldre og har sett utenfra hatt det ganske ideelt. Problemet mitt er at jeg aldri blir fornøyd. Den tiden jeg begynte å omgås disse jentene var en tid jeg kjedet meg veldig, var frustrert over at jeg fikk så lite ut av livet (følte jeg). Jeg levde for kjedelig, selv om flere av mine nærme mener jeg er drøy og opplever både det ene og det andre. Jeg var redd for konsekvensene og hadde noen episoder der det kunne bli stygt, men det skjedde i det minste noe, det var ikke positivt, men det var i det minste noe. Endelig var det litt turbulens, jeg opplevde noe, om enn så smått det var. Det var ikke hyggelig, men kjedelig var det heller ikke.

Ser jeg tilbake på det var det ikke verdt det. Ikke verdt det jeg går gjennom nå og det jeg vil gå gjennom. Det vil gå flere år før dette er fortid, de neste årene må jeg fortsette å være redd og nervøs. Jeg bare gleder meg til disse årene er over. Til jeg bare henger med kompiser, råner, sjekker damen, uten den konstante tanken bakerst i hodet.

Beklager at jeg sier det, men det kan være kompisen din er umulig å nå igjennom. Så er det opp til deg hva du vil gjøre med det.

 

Angående bok for det heller vente til jeg er ferdig å sone dom:P Kanskje litt mer å skrive om da, hehe.

 

TMZ: Det er snakk om 21 og 15. Nesten fælt å se det skrevet ned. Jeg unngikk realtiteten lenge, klarte ikke å ta innover meg forskjellen. Selv sleit jeg litt med det å bli voksen, følte meg absolutt ikke klar, jeg ville fremdeles være 16. Kanskje det jeg prøvde på, jeg aner ikke. Må uansett ta konsekvensene av det nå (og tro meg, det er verre enn hva dere tenker dere).

Og takk til dere som skriver positive tilbakemeldinger, det gleder meg. I en tid der jeg nærmest er redd for hva jeg kommer til å gjøre mot meg selv er det veldig positivt å få se noe positivt. Noen mener kanskje jeg fortjener å brenne i helvete, men jeg ønsker ikke dette nå.

Lenke til kommentar
Gjest Småurolig

Bare for å ha nevnt det. Historien din er virkelig gripende, og det er beundringsverdig hvor oppegående og klarsinnet du er etter alt dette. Selvinnsikten din er imponerende. Slapp av, du er ikke blant den gjengen som faller helt ut. Du klarer deg garantert, bare gi saken litt tid til å dø ut.

 

Skrev ut historien din på word, og fikk kompisen min til å lese den her om dagen. Og han forkasta den helt. Du har nok rett i at skremsler ikke fungerer når følelsene herjer. Han sa først at du hadde blitt dårlig og urettferdig behandla, og at politiet suger og lignende. Deretter satt han seg ned med Xboxen og tenkte ikke mer over saken.

 

Heldigvis har det ikke blitt gjort noen avtale enda. Såvidt jeg skjønner fra det jenta skriver, er foreldrene hennes ofte hjemme, og også av den skeptiske typen når det gjelder MSN. Er jeg heldig oppdager de det selv, og setter en stopper for det på egen hånd.

Lenke til kommentar
Gjest Dritte på leggen

At jeg ble kastet i varetekt er helt normalt i denne sammenheng. Så lenge jentene er under 16år må det være en dommer tilstede under avhør, og de får ikke fatt i en dommer på dagen. Så for å hindre meg i å ødelegge bevis (oppsøke de å påvirke de) så hiver de meg i varetekt til avhørene er over. Det er en slags sikring for meg også da, for da kan ikke de jentene si at jeg har prøvd å kontakte de. Når jeg ankom retten for å høre om jeg skulle varetektsfengsles videre fikk jeg høre at aktor var redd for pressefolk utenfor salen. Så gale var det. Denne saken havnet i avisen, dog bare en liten notis. Man blir en av dem man leser om.

Gjennom hele den tiden hadde jeg et veldig optimistisk tryne. Jeg var hyggelig og "sjarmerende" med alle jeg hadde med å gjøre og det svarte seg. Politi og fengselsbetjenter var som regel veldig hyggelig tilbake, slo av en samtale, spøkte og beroliget meg. De to politibetjentene som kjørte meg til retten var litt "etter meg" i begynnelsen, men når jeg fortalte de hele historien og jeg oppførte meg som jeg gjorde, behandlet de meg helt annerledes. Spesiellt han ene, siden vi fant ut vi hadde en viss kjennskap til hverandre fra før. Jeg ble fortalt at dette er noe jeg kommer over, bare en liten hindring i veien og de behandlet meg som en kompis. Når vi kjørte gjennom byen tilbake til glattcellen pekte de på ungjenter og sa "der er noe for deg" så lo de. Hele den avslappende atmosfæren jeg måtte overalt gjorde alt mye lettere. Er først i ettertid jeg har tatt det innover meg og innsett realiteten.

Men kompisen din kan glede seg til han skal ringe moren sin å si at han sitter i varetekt fordi han er anmeldt for noe slikt.

Kommer denne kompisen din til å utnytte så unge jenter, altså skade de, så må du nesten ta affære. Kjenner du foreldrene hans og vet hvordan de er, kan du i første omgang kanskje snakke med de. Du trenger ikke ta det helt til purken med en gang. Selv om fyren fremstår som en kuk for de fleste er det ikke så enkelt. Jeg har vært i de skoene og vet hvordan han tenker (evt. ikke tenker). Jeg er ingen dårlig person, jeg er snill, som flere har fortalt meg, jeg har alltid prøvd å behandle andre så bra som mulig, nå dreit jeg meg ut. Siden det er en kompis av deg er han sikkert en snill kar, så du trenger kanskje ikke rævkjøre han på det hardeste. Men tenk på den evtuelle jenten og også han. Det er bedre at foreldrene hans får beskjed om dette før det skjer, enn når det allerede har skjedd.

Ellers kan dere samles flere felles venner og prøve å ta en alvorsprat med ham, vise at dere bryr dere om han og vil hans beste. Ta ham med på noe gøy etterpå så han vet at dere fremdeles er kompiser. Når folk føler seg aleine og stemplet kan de finne på å gi en faen i alt.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Storesøster

Jeg har ei søster på 13. Hun er moden, hun har pupper og hår, jeg liker å tilbringe tid med henne fordi hun er interessant å prate med, vi har mye til felles og hun er generelt sett en interessant person. Jeg har nå sittet en stund og forestilt meg henne sammen med en gutt på hennes egen alder. Huff, i mine øyne er hun for ung til å gjøre noe særlig mer enn å holde hender. Absolutt for ung til å ha sex. Selv hadde jeg sex for første gang som 15, og det preget meg en stund senere, jeg skjønner nå at jeg ble manipulert. Så forestiller jeg meg henne sammen med en gutt fra klassen min. Æsj.

 

For å si det sånn: Jeg er ei pingle. Jeg er ikke noen slosskjempe, jeg er ikke hissig, jeg er stille og rolig og gjør leksene mine. Men om en gutt i klassen min hadde prøvd seg på lillesøsteren min, hadde jeg gjort alt som sto i min makt for å personlig skade ham så mye som overhodet mulig. Sannsynligvis hadde jeg endt opp på sykehus og fått mat intravenøst i mange måneder, men det hadde det vært verdt. Jeg var også voksen for alderen da jeg var 15, men han jeg lå med, var voksnere. Han misbrukte meg, selv om jeg var med på det helt selv på den tiden.

 

13åringen vet ikke hva slags problemer hun senere kommer til å få. Ettersom det ikke ser ut til å være noe poeng i å snakke med kompisen din, prøv å få tak i henne og fortell henne det, at uansett hvor moden hun føler seg, vil det sannsynligvis bli vanskelig for henne å ha intime forhold med gutter noen år senere. Fortell henne hvordan kompisen din fremstår for oss som er litt eldre, hvor sex-fiksert han er og hvor desperat han er, og at hun ikke bør føle seg "beæret" eller noe. Det vil sannsynligvis så litt tvil i hodet hennes, slik at hun kanskje tenker seg om flere ganger før hun lar det skje noe. Du kan også true henne med å fortelle til foreldrene hennes hva hun snakker med kompisen din om.

 

Så. Mitt forslag, ut fra egen erfaring, er: Få tak i jenta, snakk med HENNE, ikke kompisen din, siden han virker håpløs. Og om de likevel planlegger noe, støtter jeg de andre her: Si fra til foreldrene! Politi er sikkert vanskelig for deg, så da er det kanskje lettere å plukke opp en telefon og si noe til foreldrene deres.

Lenke til kommentar
Sexuell lavalder i norge er 16 år. Han er i ferd med å begå en kriminell handling med forelegg :S

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.342776

 

Strafferammen er på vei opp. Finn ut hvem jenta er og tips foreldra, da din kompis er mentalt tilbakestående...

Og avslutt vennskapet ditt til han, slike folk er ikke mye verdt...

 

Herre gemini! er med i bondevik jugend eller? "Heil og sæl og død over avvikerne!" Moralist-fascist av siste sort er du. Les Fra Christianiabohemen eller noe. Ikke legg deg oppi andre folks seksualliv og spar oss for å peke på åndssvakheter i straffeloven (vedtatt pga. forsider i tabloidaviser).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...