Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Desperat kompis skal date mindreårig


Gjest rock_out

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke vært mye prat. Går nesten ikke ann å diskutere med sånne folk som har sånn tankegang i det hele tatt.

Man skal visst ikke banke folk men når unger blir utnytta på den måten så kan det være lov med litt juling hvertfall. :p

Jeg er 18 år og det går ikke ann å kalle meg for en unge. Men hadde jeg vært 13 år så hadde det hørtes mer riktig ut.

 

Kanskje å gå litt langt med å kalle han for pedo, men det er den veien han går hvis han synes at å "være sammen" med en 13 åring når han selv er 18, er greit.

Lenke til kommentar

Man kan si hva man vil, er man 18 så er man egentlig voksen, det er på tide å kunne sette sammen 2 og 2 for å se hva som går og ikke går. Her går denne mannen etter en 13 år gammel jente. Han kan argumentere med hva han vil "det er ekte kjærlighet", "hun er så moden at hun kunne vært 25!", "vi er som skapt for hverandre og ingenting kan stoppe kjærligheten". Uansett så er det en tapt sak, om så de to skal begynne å holde på, før eller siden så vil foreldre, søsken, venner finne ut av det her og da smeller det for fullt.

Lenke til kommentar
Mentalt så ligger jenter 5 år foran gutter når det gjelder modenhet.

Så da kan du nesten si at begge er like "modne."

Skjönner ikke hvor folk har dette fra jeg. Enten saa har jeg vært usedvanlig moden, eller saa har jentene jeg har kjent vært usedvanlig barnslige, men ligger veldig likt her.

 

Athorb: Ja, det kan stemme litt bedre. 5 aar var veldig mye.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Gjest Gjesten Knut
Jenta er 13. Samtalene deres var til tider veldig seksuelle. Jeg har hørt på flere av dem. De snakker om alle mulige greier man finner på i senga. De vil også gjerne "bli bedre kjent", om dere tar hintet. Fra hva jeg har skjønt er hun sannsynligvis veldig nyskjerrig, og da spesielt siden kompisen min er 15. Nå planlegger de å møtes en gang foreldra hennes ikke er hjemme.
Jeg redigerte litt i teksten til åpningsinnlegget til denne tråden... synes dere det ser bedre ut nå?
Lenke til kommentar
Jenta er 13. Samtalene deres var til tider veldig seksuelle. Jeg har hørt på flere av dem. De snakker om alle mulige greier man finner på i senga. De vil også gjerne "bli bedre kjent", om dere tar hintet. Fra hva jeg har skjønt er hun sannsynligvis veldig nyskjerrig, og da spesielt siden kompisen min er 15. Nå planlegger de å møtes en gang foreldra hennes ikke er hjemme.
Jeg redigerte litt i teksten til åpningsinnlegget til denne tråden... synes dere det ser bedre ut nå?

 

15? du sa jo 18...?

Lenke til kommentar
Gjest Gjesten Knut
15? du sa jo 18...?
Det er jo ikke jeg som har skrevet åpningsinnlegget... kan du tenke tanken at det er flere gjester som skriver innlegg i denne tråden?

 

Jeg ville bare se hvor mange som fortsatt ville kastrere/banke opp/henrette den fyren man omtaler her, om man isteden tenker seg at han er 15... mellom linjene her kan man føle at graden av overgrep mot en 13-årig jente er avhengig av guttens alder. Har en 13-åring frivillig seksuell omgang med en 15-årig er det vel knapt noen som bryr seg, men om den samme 13-åringen en måned senere har frivillig seksuell omgang med en 18-åring så har det plutselig blitt et overgrep hvor 18-åringen skal i fengsel og det som verre er?

Lenke til kommentar

Dette kjenner jeg igjen, har ei jeg kjenner som gikk i sjuende klasse da en på 18 prøvde seg på henne... Jeg ga råd, og hun ditsjet han, noe jeg tror var helt greit ettersom at gutter på 18 som dater så unge jenter omtrent garrantert ikke har hatt dame på flere år, og vil bare ha noe han kan kalle dame, dessverre.

Lenke til kommentar
15? du sa jo 18...?
Det er jo ikke jeg som har skrevet åpningsinnlegget... kan du tenke tanken at det er flere gjester som skriver innlegg i denne tråden?

 

Jeg ville bare se hvor mange som fortsatt ville kastrere/banke opp/henrette den fyren man omtaler her, om man isteden tenker seg at han er 15... mellom linjene her kan man føle at graden av overgrep mot en 13-årig jente er avhengig av guttens alder. Har en 13-åring frivillig seksuell omgang med en 15-årig er det vel knapt noen som bryr seg, men om den samme 13-åringen en måned senere har frivillig seksuell omgang med en 18-åring så har det plutselig blitt et overgrep hvor 18-åringen skal i fengsel og det som verre er?

 

selfølgelig avhenger det av guttens alder.. Som andre i tråden har kommentert så er jenter ca 2 år før oss gutta i modningsprosessen, noe som fører til at det fint kan tenkes at en jente på 13 er like moden som en gutt på 15. Også med tanke på at begge parter i et 15-13 forhold er under seksuell lavalder. Så er det vel ikke noe ulovlig om de begge skulle føle seg klar til å eksprimentere med sex ? Er ikke lavalderen slik og kun slik at en som er over 16 ikke kan ha seksuell omgang med en som er under 16. Det er vel ikke straffbart for 2 stykker der begge er under 16 ?

 

Også er aldersforskjellen 15- 13 mye mindre prosent messig. Gutten i tilfelle 15-13 er bare 15 % eldre enn jenten.

I 18-13 tilfellet er gutten 38 % eldre. (har mer en 1/3 av jentens alder som ekstra livserfaring)

 

Dermed er det et helt annet tilfelle slike trådstarter har beskrevet det enn slik du beskrev det.

 

1. Trådstarters scenario er ulovlig

2. Den prosentmessige aldersforskjellen er langt større.

3. I ditt tilfelle kan det godt tenkes at begge parter er like moden. I trådstarters scenario er det svært usansynlig.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Gjest Gjesten Knut

Så det er med andre ord ikke selve den seksuelle handlingen med en 13-åring som er problemet her, men alderen på overgriperen... skal man altså sette folk i fengsel fordi vedkommende er født noen år for tidlig, mens en 15-åring som gjør akkurat det samme mot den samme 13-åringen skal gå helt fri?? Det er ikke likhet for loven ihvertfall, og reduserer selve handlingen mot jenta til et underordnet tema. Jeg vil vel tro at jenta ikke merket forskjell, for å si det litt tåpelig. Skal man først straffe noen for (frivillig!) seksuell handling mot/med en mindreårig, kan man ikke plukke ut de som er over lavalderen og straffe dem, man får ta med resten også eller la det være, og konsentrere seg mer om overgrep begått uavhengig av alder på noen av partene.

 

Det er nemlig ikke bare 18-åringer som er i stand til å utnytte mindreårige, det er sannelig også mindreårige selv i stand til. De fleste overgrep mot mindreårige blir da også begått av andre mindreårige, men som man bla. kan se av innleggene i denne tråden, er det et aldersfokusering hvor det konstant nevnes at mindreårige kan gjøre "hva de vil" mot hverandre uten at de kan straffes, og dermed er det mange overgrep og rene voldtekter som aldri kommer i en rettsal, men opplever en part det som et overgrep, så er det dét, uansett om motparten var 15, 30 eller 60 år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...