Lacim Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Fengsel tviler jeg på, men dersom forholdet skulle bli politianmeldt, kan han vente seg en fin straff Hyggelig merknad på rullebladet også. Sex med mindreårig, det tror jeg tar seg godt ut hos eventuelle arbeidsgivere som sjekker slikt, eventuelt om han har tenkt seg til USA. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 16-års regelen er generellt for å beskytte uansvarlige barn mot pedofile, det er ingenting som sier at du blir annmeldt om du har en 15år gammel kjæreste når du er 16. Om alderen ikke er for ekstrem så skal det fungere bra om du tar deg en prat med foreldrene. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 "Prat med foreldrene", det ser jeg for meg. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Men nå er engang aldersforskjellen ganske ekstrem. Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort eller settes under det lavmål som følger av første ledd annet punktum dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling. Hvordan skal dette tolkes? Om de 2 er kjærester eller ikke ser ikke ut til å ha noen relevanse. Og i min egen mening bør det ikke ha det heller, da 18-åringen er fullstendig klar over hva han driver med, hvilke hensikter han har og forhåpentligvis hvilke konsekvenser dette vil få. 13-åringen er tvilsomt klar over hva dette betyr. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vel, det er de to alternativene, risiko eller ingen risiko. Jeg har sett flere av jenter på min alder som er i fast forhold med 18-21 åringer, ikke så veldig betryggendes. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 du er '92, altså 16 år. Reagerer du på at de er sammen med noen på 18? 2 år? Videre er de over den seksuelle lavalder. Det kan ikke sammenliknes. Det har blitt nevnt før, og jeg nevner det igjen. 5 års aldersforskjell er mye (og ulovlig) når det er snakk om 13 og 18, diskutabel mellom 16 og 21, og ikke-eksisterende mellom 25 og 30. Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har hørt et sted at to på 12 er bedre enn ei på 24, er det sant? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hun er under fjorten. Under fjorten. Straffbart. Straffbarhet bortfaller ikke. Straffbart. Ikke gjør det. Faen heller, sex er ikke en menneskerett. Gutten får skaffe seg bredbånd og sosiale antenner. Lenke til kommentar
Talkie_Walkie Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Men nå er engang aldersforskjellen ganske ekstrem. Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort eller settes under det lavmål som følger av første ledd annet punktum dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling. Hvordan skal dette tolkes? Om de 2 er kjærester eller ikke ser ikke ut til å ha noen relevanse. Og i min egen mening bør det ikke ha det heller, da 18-åringen er fullstendig klar over hva han driver med, hvilke hensikter han har og forhåpentligvis hvilke konsekvenser dette vil få. 13-åringen er tvilsomt klar over hva dette betyr. Dette er en bestemmelse som gjelder ved aldersforskjell 15/16, evt i nærheten (eller i dette tilfellet om hun var 13 og han 14) . Denne bestemmelsen kan ikke anvendes når det er snakk om en 13 åring og 18 åring. Og til deg lenger opp som betvilte fengselsstraff. Her er det ikke tvil. Blir forholdet anmeldt er det veldig sikert at det blir snakk om minimum 2 års utmålt straff. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg er ingen jurist, men dersom saken stiller seg slik at de to hadde vært et par over et visst stykke tid, er jeg veldig usikker på hva utfallet av saken hadde blitt. Uansett utfall er det sosialt selvmord, hvem vil være venn med en slik fyr? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vi har jo glemt option C her, føler jeg! I finnmark er det jo greit? Dere bor vel ikke tilfeldigvis i finnmark? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Finnmark er bare voldtekter ikke pedoparadis. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Finnmark er bare voldtekter ikke pedoparadis. Dummeste jeg har hørt! Finnmark er BARE folk som dorer rundt på snøcooter og gir kontantkort til trettenårige samejenter i bytte mot seksuelle tjenester og reingryte. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ok, don't shoot! :O Har hørt at 1/3 av alle kvinner er voldtatte der også. Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Kilder? Skrudd syn på Finnmark her eller? Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Dette er sykt. Du må stoppe han, helt seriøst! Fyren er blitt blind av sine egne behov og det er da ting blir farlig! Herregud! Jeg er 18 og har en søster på 13. Hadde en kompis av meg pult min søster hadde jeg kvelt han sakte. Hun er et barn, et lite barn. Stopp han, dette er farlig. a gawd! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Lavalderen er til for at ikke eldre folk skal utnytte barn under 16 år. Det er jo dette han gjør, trådstarter forteller jo at han er en 18-åring som bare er desperat etter å bli kvitt møydommen sin, og med en på 13. Høyst sannsynlig blir han straffet. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 snip... Trådens beste innlegg! Det med å plante en knyttneve i ansiktet på person som hadde gjort noe slikt mot familie av deg, er det noen som IKKE ville gjort det? Trådstarter, ta tak i kameraten din og dra ham med deg en tur til Amsterdam eller Thailand ellerno - bare få han vekk, det han er inne på er selvdestruktivt. For ikke å nevne samfunnet sin reaksjon på den type hendelser. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Manfred ville nok ikke gjort det, han har impeccable moral. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Manfred ville nok ikke gjort det, han har impeccable moral. Hva har Manfred sin påståtte moral med dette å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå