Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Desperat kompis skal date mindreårig

Gjest rock_out

Anbefalte innlegg

Fengsel tviler jeg på, men dersom forholdet skulle bli politianmeldt, kan han vente seg en fin straff

Hyggelig merknad på rullebladet også. Sex med mindreårig, det tror jeg tar seg godt ut hos eventuelle arbeidsgivere som sjekker slikt, eventuelt om han har tenkt seg til USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men nå er engang aldersforskjellen ganske ekstrem.

Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort eller settes under det lavmål som følger av første ledd annet punktum dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

Hvordan skal dette tolkes? Om de 2 er kjærester eller ikke ser ikke ut til å ha noen relevanse. Og i min egen mening bør det ikke ha det heller, da 18-åringen er fullstendig klar over hva han driver med, hvilke hensikter han har og forhåpentligvis hvilke konsekvenser dette vil få. 13-åringen er tvilsomt klar over hva dette betyr.

Lenke til kommentar

du er '92, altså 16 år. Reagerer du på at de er sammen med noen på 18? 2 år? Videre er de over den seksuelle lavalder. Det kan ikke sammenliknes.

Det har blitt nevnt før, og jeg nevner det igjen. 5 års aldersforskjell er mye (og ulovlig) når det er snakk om 13 og 18, diskutabel mellom 16 og 21, og ikke-eksisterende mellom 25 og 30.

Lenke til kommentar
Men nå er engang aldersforskjellen ganske ekstrem.

Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort eller settes under det lavmål som følger av første ledd annet punktum dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

Hvordan skal dette tolkes? Om de 2 er kjærester eller ikke ser ikke ut til å ha noen relevanse. Og i min egen mening bør det ikke ha det heller, da 18-åringen er fullstendig klar over hva han driver med, hvilke hensikter han har og forhåpentligvis hvilke konsekvenser dette vil få. 13-åringen er tvilsomt klar over hva dette betyr.

Dette er en bestemmelse som gjelder ved aldersforskjell 15/16, evt i nærheten (eller i dette tilfellet om hun var 13 og han 14) . Denne bestemmelsen kan ikke anvendes når det er snakk om en 13 åring og 18 åring.

Og til deg lenger opp som betvilte fengselsstraff. Her er det ikke tvil. Blir forholdet anmeldt er det veldig sikert at det blir snakk om minimum 2 års utmålt straff.

Lenke til kommentar

Dette er sykt. Du må stoppe han, helt seriøst! Fyren er blitt blind av sine egne behov og det er da ting blir farlig!

Herregud! Jeg er 18 og har en søster på 13. Hadde en kompis av meg pult min søster hadde jeg kvelt han sakte. Hun er et barn, et lite barn. Stopp han, dette er farlig. a gawd!

Lenke til kommentar
snip...

Trådens beste innlegg!

Det med å plante en knyttneve i ansiktet på person som hadde gjort noe slikt mot familie av deg, er det noen som IKKE ville gjort det?

Trådstarter, ta tak i kameraten din og dra ham med deg en tur til Amsterdam eller Thailand ellerno - bare få han vekk, det han er inne på er selvdestruktivt. For ikke å nevne samfunnet sin reaksjon på den type hendelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...