Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Desperat kompis skal date mindreårig


Gjest rock_out

Anbefalte innlegg

13 år er modent og jenter er modne minst 2 år før gutter, jeg ville heller sagt 10;14 og 24, +- noen år avhenging av størrelsen og rase/gener. Kyssing og date er ikke ulovlig. Man kan like godt argumentere for at den 13 år gamle jenta er hebefil som gutten hvis alderen er alt som legges til grunn.

Endret av Reproductivist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 år er modent og jenter er modne minst 2 år før gutter, jeg ville heller sagt 10;14 og 24, +- noen år avhenging av størrelsen og rase/gener. Kyssing og date er ikke ulovlig. Man kan like godt argumentere for at den 13 år gamle jenta er hebefil som gutten hvis alderen er alt som legges til grunn.

 

What the fuck? Modne? Hvordan modne? Hvor utviklet er en trettenåring, egentlig? Hvor utviklet er hun i hodet? Om man virkelig klarer å bli tiltrukket i en 13åring, har man gjort noe stort. Virkelig. Man er jo forskjellige på alle plan. Film. Musikk. Politikk. Interesser. Venner.

Lenke til kommentar

Om du syns en 13 årig jente er moden sier det sitt om ditt modenhetsnivå (selv kan jeg ikke fordra jenter på den alderen og et 3-4 år oppover, de er så jævlig irriterende). Om du foretrekker kroppene til 13 åringer fremfor kroppene til 18 åringer vil jeg si du kan være hebefil ettersom du tenner mer på pubertale, ikke ferdigutviklede kvinnekropper enn ferdigutviklede kvinnekropper.

 

Til Reproductivist:

Utvikling og modning er individuelt dermed er det ikke nødvendigvis at en 13 år gammel jente er like godt utvikler mentalt som en 15 år gammel gutt, det kan godt være motsatt. Men er enig i at tendensen er at det er jentene som er mest utviklet på den alderen.

Endret av Xaser
Lenke til kommentar

Vær nå ikke så kverulerende. Du er vel enig i at det er større sjangse for at ei jente som er en del år yngre enn deg irriterer deg enn ei jente på samme alder gjør det?

 

I allefall det som irriterer meg blandt en del jenter er oppførsel og væremåte som jeg oppfatter som veldig umoden, noe som naturlig nok de yngre jentene er mer skyldig i enn de eldre.

 

Videre selv om du finner ei jente som er så ung, men samtidig moden og grei å omgås med er det en stor sjangse for at vennekretsen hennes er på samme alder som henne og derfor ofte har en mindre "voksen" kultur enn den du foretrekker.

Lenke til kommentar

Ok, fair enough. Personlig liker jeg veldig godt at kjæresten min er like smart som meg og likevekt i forholdet. Jeg liker det faktum at jenter som er like gamle ofte vet hva de snakker om. Liker ikke å ha ei "nikkedukke". Ønsker heller ikke å bli overkjørt, men har ikke opplevd noe særlig problem med dette.

Lenke til kommentar
13 år er modent og jenter er modne minst 2 år før gutter, jeg ville heller sagt 10;14 og 24, +- noen år avhenging av størrelsen og rase/gener. Kyssing og date er ikke ulovlig. Man kan like godt argumentere for at den 13 år gamle jenta er hebefil som gutten hvis alderen er alt som legges til grunn.

 

What the fuck? Modne? Hvordan modne? Hvor utviklet er en trettenåring, egentlig? Hvor utviklet er hun i hodet? Om man virkelig klarer å bli tiltrukket i en 13åring, har man gjort noe stort. Virkelig. Man er jo forskjellige på alle plan. Film. Musikk. Politikk. Interesser. Venner.

Jeg synes det er irrelevant hvis man går inn for å ha flere enn en kjæreste fordi da vil de snakke med hverandre og la deg være ifred fra maset og småpratet. Det er lukta som betyr noe for de fleste arter, mennesker er handikappa på lukt/feromoner, men det er hva som burde bety noe, sammen med andre signaler om å ha eggløsning som økt symmetri og adferd. Og ikke sinnet. Mange 13-åring har hatt mensen, og er dermed kjønnsmodne. Modenhet i hodet eller kropp har liten til ingen påvirkning på evnen til å ta seg av barnet; særlig fordi andre vil ta seg av de hvis man ikke er sett på som flink eller moden nok og morsmelk substitutt kan man kjøpe i butikken.

Lenke til kommentar
13 år er modent og jenter er modne minst 2 år før gutter, jeg ville heller sagt 10;14 og 24, +- noen år avhenging av størrelsen og rase/gener. Kyssing og date er ikke ulovlig. Man kan like godt argumentere for at den 13 år gamle jenta er hebefil som gutten hvis alderen er alt som legges til grunn.

 

What the fuck? Modne? Hvordan modne? Hvor utviklet er en trettenåring, egentlig? Hvor utviklet er hun i hodet? Om man virkelig klarer å bli tiltrukket i en 13åring, har man gjort noe stort. Virkelig. Man er jo forskjellige på alle plan. Film. Musikk. Politikk. Interesser. Venner.

Jeg synes det er irrelevant hvis man går inn for å ha flere enn en kjæreste fordi da vil de snakke med hverandre og la deg være ifred fra maset og småpratet. Det er lukta som betyr noe for de fleste arter, mennesker er handikappa på lukt/feromoner, men det er hva som burde bety noe, sammen med andre signaler om å ha eggløsning som økt symmetri og adferd. Og ikke sinnet. Mange 13-åring har hatt mensen, og er dermed kjønnsmodne. Modenhet i hodet eller kropp har liten til ingen påvirkning på evnen til å ta seg av barnet; særlig fordi andre vil ta seg av de hvis man ikke er sett på som flink eller moden nok og morsmelk substitutt kan man kjøpe i butikken.

 

Biologisk sett er menneskeheten der enda ja. Det er faktisk fruktbarhet som er seksuelt tiltrekkende på generelt plan og det kan for noen innkludere alle som er kjønnsmodene. Men i tilegg til innstinkt virksomhet i hjernen har vi også utviklet evnen til å resonere. Noen fant ut (og med god grunn mener jeg) at det var galt med seksuell omgang mellom voksne og barn i tidlig pubertet. Da er det en konflikt mellom innstinktene til vedkommende som måtte befinne seg i en slik situasjon og vedkommendes evne til å resonere og ta hensyn til konsekvenser. Ordet er selvkontroll. Om noen mener det er riktig, eller "ikke noe gale" med seksuell omgang med mindreårige, så er det desverre mot fertallet, og vedkommende kan da enten rette seg etter det som vi ellers gjør i demokratier eller ta følgende av sine handinger.

 

Det som er poenget med å diskutere mental modenhet går på dominas og manipulasjons mulighet. En som er mindre utviklet mentalt vil i de aller fleste tifleller føle seg dominert av den mer utviklede parten, noe som kan føre til en psykologisk "strategisk" fordel, som igjenn kan føre til at den under-utviklede lettere kan manipuleres til f eks seksuell omgang som opprinnelig ikke nødvendigvis var på planen.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

liten oppdatering.

 

Det går veldig bra mellom meg og hu jenta nå. Vi har vært en del sammen og vi har rota og kosa litt ;) Begynner å få sterke følelser for henne. Hun føler det samme. Så ser ut som om ting ordner seg for oss :) Takk for all hjelpen stakan!

Lenke til kommentar
13 år er modent og jenter er modne minst 2 år før gutter, jeg ville heller sagt 10;14 og 24, +- noen år avhenging av størrelsen og rase/gener. Kyssing og date er ikke ulovlig. Man kan like godt argumentere for at den 13 år gamle jenta er hebefil som gutten hvis alderen er alt som legges til grunn.

 

What the fuck? Modne? Hvordan modne? Hvor utviklet er en trettenåring, egentlig? Hvor utviklet er hun i hodet? Om man virkelig klarer å bli tiltrukket i en 13åring, har man gjort noe stort. Virkelig. Man er jo forskjellige på alle plan. Film. Musikk. Politikk. Interesser. Venner.

Jeg synes det er irrelevant hvis man går inn for å ha flere enn en kjæreste fordi da vil de snakke med hverandre og la deg være ifred fra maset og småpratet. Det er lukta som betyr noe for de fleste arter, mennesker er handikappa på lukt/feromoner, men det er hva som burde bety noe, sammen med andre signaler om å ha eggløsning som økt symmetri og adferd. Og ikke sinnet. Mange 13-åring har hatt mensen, og er dermed kjønnsmodne. Modenhet i hodet eller kropp har liten til ingen påvirkning på evnen til å ta seg av barnet; særlig fordi andre vil ta seg av de hvis man ikke er sett på som flink eller moden nok og morsmelk substitutt kan man kjøpe i butikken.

 

Jeg er moden nok til å vite hva et maskingevær er for noe, og hva det kan gjøre. Jeg burde få lov til å eie et, eller hva? For ikke å snakke om håndgranater og bazookaer.

 

Nei vet du hva, vi ser jo godt hvilke land som tillater at unger får ha sex. Land som Saudi-Arabia, Mexico, Madagaskar og så videre. Kynisk tenkning funker bare ikke i dette samfunnet, Reproducitivist.

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Nei det synes jeg virkelig ikke. Med mindre han skal be om tips til hvordan han kan arrangere barnebursdag for lillesøstra si.

 

Ei jente på 13 år har såvidt kommet i puberteten, og kan fremdeles finne på å leke med barbiedukker. En gutt på 18 år har fått lappen, er snart ferdig med videregående og har kanskje tilogmed ekstrajobb på rimi.

 

Jeg finner ingen fornuftig grunn til at en 18 år gammel gutt skal ha noe til felles med ei jente på 13 (med mindre gutten har downs )

Kunne ikkje vært meir enig.

 

Jaja, du får si fra når kompisen din trenger advokat, så kan vi lage poll på om han skal ansette Hestnes og Dramer eller Adv. Staff.

I vote staff!

 

Hei. Har selv en venn som går i 10. klasse og er sammen med en i 7 klasse. Altså han er 15 og hun er 11-12.. Er ikke dette litt pedofilt? Viss de har sex, kan ikke han bli hardt straffet da?

Om det er pedofilt eller ikkje, kan diskuterast. Rart er det iallefall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Pah, vær en venn og stopp ham. Han er iferd med å gjøre noe dumt, og og da bør du si ifra.

 

Dette gjelder forsåvidt også stoffmisbruk, fyllekjøring, råkjøring, og å gjøre dumme ting i fylla. En dag vil han kanskje takke deg for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...