magnus.o Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Min oktoberfest! Endret 3. oktober 2008 av magnus.o Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) 1. oktober: Inspirert av arnold_layne sitt første bilde... 3 lysende spøkelser fra Ikea gjør seg overraskende godt i de merkeligste sammenhenger. ISO: 200 - f/2.0 - 1/320s Endret 3. oktober 2008 av magnus.o Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) 2. oktober: ISO: 100 - f/2.2 - 1/2000 - 50mm Har lagt til en egen utfordring nå.... Kanskje noen som ser det etterhvert? Endret 3. oktober 2008 av magnus.o Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Har lagt til en egen utfordring nå.... Kanskje noen som ser det etterhvert? selv-lysende spøkelser fra IKEA? Det er forøvrig en artig ide. edit: Blir morsomt å følge denne utover. Tom Endret 2. oktober 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Faktisk er de batteridrevne og oppladbare. Kan brukes til så mangt... Og han heter Steinar forresten.... ;-) Endret 2. oktober 2008 av magnus.o Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) 3. oktober: ISO: 100 - f/20 - 1/10 - 50mm Litt lek med Steinar og en lyskaster på jobb. Ganske fornøyd med resultatet da jeg er temmelig svak for symmetri. Kommentarer mottas med takk! Endret 3. oktober 2008 av magnus.o Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Morsom oppstilling med den glorien rundt. Ganske knallhard utfordring da... Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Hehe... Steinar er ganske lett og liten og kan dermed medbringes omtrent hvor det skulle være! Men jeg er også ganske spent på hvor mange bilder på rad som kan bli interessante! Foreløbig har jeg såpass med ideer at jeg nesten ikke kan vente til i morgen! Men det skal bli gøy å se... Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) 4. oktober: ISO: 100 - f/1.8 - 1/2000 - 50mm I natt kom virkelig høsten til Bergen også. Masse fint løv som leker i vinden! Endret 4. oktober 2008 av magnus.o Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hehe, artig at kriseløsningen jeg brukte på dag 1 kunne inspirere en hel måned for noen andre På dagens bilde kunne jeg tenkt meg littegrann større dybdeskarphet for å få det røde bladet skarpt (i tillegg til Steinar som synes å være en smule sjenert i dagslys - men det er vel i grunnen typisk for spøkelser?). Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Hehe... Ja takk for inspirasjonen!! Jeg er helt enig i det du sier om dybdeskarpheten... Jeg irriterte meg grønn over dette da jeg så bildet på skjerm første gang. Bladet kom jo flyvende med vinden og var således en ren tilfeldighet, men det burde vært skarpt. At Steinar (som DEFINITIVT er sjenert i dagslys) ikke er 100% i fokus er ren sløvhet fra min side... Jobber med manuell fokus og det later til at jeg trenger treningen! Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 7. oktober: ISO: 100 - f/1.8 - 1/80 - 50mm Skulle egentlig ta bilder av noe helt annet i sammenheng med jobb, men plutselig kom inspirasjonen tilbake til serien om Steinar! Ikke helt fornøyd med resultatet... Skulle gjerne sett at det ble større kontraster i bildet, men det var utrolig lett at de sterkt blåe partiene ble utbrendt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Lyset ble veldig flott gjennom krystallglasset. Men blått lys er og blir vanskelig. Hvis det er Steinar som er lyskilden her, så begynner det hele å likne på en form for metafotografering. Artig at du klarer å utvikle en slik idé. Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Dette kan utvikle seg til et artig konsept àla "hvor er Willy" bøkene. Minstemann har en slik lampe selv, og jeg hadde aldri kommet på denne bruken. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 3. og 4. oktober var utrolig artige. 3. oktober synes jeg var utrolig bra komponert, mens 4. oktober rett og slett var artig når man tenker på hele serien. 7. oktober var virkelig stemningsfullt. Herlige farger! Keep it up! Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Tøft konsept!! Siste bildet er dekorativt og fint. Men ditt bilde 4.10 liker jeg enda bedre. For min del gjør det ikke noe at de "flyvende" bladet er uskarpt. Skulle jeg forsøke meg på en innvending så kan det muligens være at det blir litt tomt oppe i høyre hjørne, men samtidig danner steinene en fin diagonal. Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Takk for herlige kommentarer!! Det varmer! Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Lenge siden det har kommet noe fra denne kanten. Har en sammenheng med at mitt 20D sluttet å virke for en drøy uke siden og 200% jobb! 40D har kommet i hus og jeg regner med å komme sterkere tilbake når neste "...fest" arrangeres! På gjensyn og lykke til! -M- Endret 22. oktober 2008 av magnus.o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå