Gå til innhold

TV billigst mulig

Anbefalte innlegg

Nå er det jamt slutt på de deilige, analoge sendingene hvor kanalen skiftet på et blunk og alt man trengte var en dippedutt fra Clasern. Her i Hordaland sluttet sendingene i dag, og jeg tror egentlig jeg skal klare meg utmerket uten selv om det søkk litt i meg da jeg slo på og alt bare var støy.

Hvis jeg likevel skulle komme til å savne fjernsyn, hva er det billigste alternativet? Riks-TV gir "gratis" basiskanaler, men de skal jo ha 1500 spenn for dekoderen, og dessuten vil jeg helst ikke gjøre business med dem. Viasats folkepakke kommer på 500 kroner mer første året, men da får man mange flere kanaler, og jeg spanderer glatt den femhundrelappen for å slippe Riks-TV. Finnes det noen billigere alternativer enn disse to? Jeg bryr meg ikke om hvor mange kanaler jeg får.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer ikke til å kjøpe noe fra RiksTV, men leste på RiksTVs sider at man kunne ta imot NRK-kanalene gratis (+lisens, da) om man har en mottaker som støtter dette.

Så har jeg videre lest om tver som har innebygd mottaker:

http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Digita...-mottaker-IDTV/

På denne siden står det også om noe greier som kalles CAM som du trenger, men det står noe interessant her:

http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=71390

NB: Ønsker du å få levert ett kort for RiksTv som gir deg TV2 i tillegg til NRK1, NRK2 og NRK3 som du får uten kort så send oss en e-post om dette før eller rett etter at du har bestilt dette produktet.

Dersom jeg har forstått dette unødig kompliserte greiene rett...

Er alt man trenger for å ta inn NRK egentlig en av de TVene som RiksTV ramser opp? (evt. en annen med riktig type mottaker?)

Ingen CAM eller kort nødvendig?

Endret av Det Skumle Fjellet
Lenke til kommentar

NRK er fri. Den skal komme opp uten kort. Trenger bare dekoder. Billigste fås nå under tusenlappen på nettet uten binding. Men mulig man bør spandere litt mer utfra erfaringer.

TV2 er også fri ut 2009, men her trenger man kort, enten til den innebygde kortleser i TV (her kjenner jeg ikke helt systemene - ikke full kontroll på hva en cam er feks), eller et kort til dekoderen. Grunnen til at du må oppgi dette før de sender TVen, er at kort og TV/dekoder må parres. DVs, man kan bruke kortet sitt på andre dekodere. Ett kort per dekoder/TV.

Ellers har jeg RiksTV selv og er fornøyd og skjønner ikke helt alle oppgulpene mot dem. Men det hører vel til i et annet forum.

gilvam

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke til å kjøpe noe fra RiksTV, men leste på RiksTVs sider at man kunne ta imot NRK-kanalene gratis (+lisens, da) om man har en mottaker som støtter dette.

Nettopp, og mottakerne, både bokser og IDTV-er, kan du kjøpe hos en hvilken som helst TV-forhandler, uten å bli kunde hos RiksTV. RiksTV selger riktignok noen mottakere selv også, men dette er kun noe de selger sammen med abonnement.

Kjøper du en Sagem eller Grundig dekoder hos f.eks. Elkjøp, så har ikke RiksTV noe med den boksen å gjøre annet enn at RiksTV og NTV har typegodkjent et eksemplar av samme dekoder og gitt produsenten lov til å merke esken med deres logoer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...