Gå til innhold

Ny gitarforsterker, trenger råd!

NilsiT

Anbefalte innlegg

Roland har vel ikke noen forsterker med rør i det billigere segmentet?

Hørte et par sammenligninger mellom den Blackheart Little Giant versus Epiphone valve jr. og lyden i epiphonen hørtes varmere og fyldigere ut!

antar at de andre epiphone ampene i samme serie iallefall ikke er dårligere(dette er såklart noe jeg kommer til å teste i butikken litt senere, vil ikke velge en forsterker pga. en video på youtube:P)!

Sett litt på "review'er" på nettet og ser jo det at folk er veldig fornøyde med både Blackheart Little Giant og epiphone ampene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update: Var på gitarforetningen igår, de hadde ikke noen epiphone forsterker tilgjengelige(som jeg fikk med meg) og fikk ikke testet den!

men jeg fant derimot en orange tiny terror der, den hørtes bra ut, men det var vel kun topp og den kostet noe rundt 4400 kr!

Lenke til kommentar

En på jobb sa han kjente en som skulle selge en peavey rørforsterker, men vet ikke hvilken type han har!

Forsterkeren har visst blitt brukt av en bedrift som driver med lyd!

kunne jo hørt med han, men tror valgene mine alikevel ligger på en epiphone valve standard eller blackheart little giant!(mest sannsynlig førstnevnte)!

Har ikke så ofte muligheten til å reise inn å få prøvd forsterkere, sendte derfor en mail til sagevik, men venter fortsatt på svar anngående Orange tiny terror!

Er veldig skeptisk til å kjøpe en forsterker jeg ikke har prøvd, derfor har jeg ikke kjøpt noe enda!(gjelder epiphone og blackheart på sound1.no)

Lenke til kommentar

Er Peaveyen han selger en Classic 30, og du mener den passer budsjettet ditt, da skal du ikke nøle engang! Genial forsterker!

Dog bør du være obs på at uansett hvilken røramp du kjøper brukt så er det skjelden at selger skifter rør i den, så det er en liten ekstrakostnad du bør regne med uansett :)

Lenke til kommentar

Jeg også trenger en ny forsterker så jeg kjører på i denne tråden.

Jeg spiller alt frå rock (Foo Fighters, The Killers) til metal (Metallica, Children of Bodom). Hvilke forsterkere vil dere anbefale i prisklassen 3000-5000kr? Har veldig lyst på en "Krank" men de finnes bare i stacks som er svindyre. Bare "Krank" lagde stand alone forsterkere slike som Marshall Valvestate. :(

Lenke til kommentar
Jeg også trenger en ny forsterker så jeg kjører på i denne tråden.

Jeg spiller alt frå rock (Foo Fighters, The Killers) til metal (Metallica, Children of Bodom). Hvilke forsterkere vil dere anbefale i prisklassen 3000-5000kr? Har veldig lyst på en "Krank" men de finnes bare i stacks som er svindyre. Bare "Krank" lagde stand alone forsterkere slike som Marshall Valvestate. :(

Nok en gang anbefaler jeg å prøve Peavey Valveking. Har den selv og den duger til det meste. Vet at noen klager på lite gain (syns selv det er nok i bøtter og spann), men hvis du syns det kan du bare booste med en od-pedal forran. :thumbup:LINK

Lenke til kommentar

Jeg trenger ny forsterker fordi min Behringer GM110(30W) er ødelagt. Jeg spiller: rock/blues/pop og har et budget på ca.2500kr. Jeg har en Fender Mustang og en Squier Strat med humbucker. Jeg skal spille hjemme, men jeg vil gjerne ha muligheten til å spille med band. Jeg har sett på VOX AD30VT (vanlig og XL), Morgan GX 60 R Rør evt. en brukt Morgan GC 712.

Jeg trenger hjelp! Jeg aner ikke hva jeg skal velge. Noen råd??

Endret av Pigeon
Lenke til kommentar

Styr unna Morgan hvis du spiller noe annet enn metal. Har hørt at Morgan bestiller fra samme fabrikk som Randall, men det hjelper jo ikke deg hvis du ikke trenger en amp til metal...

(Gjelder seff ikke om Morgan Blues) Desutten virker ampene dårlige, men det er jo du som skal ha den :p

Vox'ene virker greie, men igjen, ADXL serien er lagd spesielt for metal, og AD serien har en større variasjonsmuligheter. (ADXL har mange HiGain amper, tilpasset metal, mens AD har et bredere spekter.

Ps: Mange selger hybridforsterkere(transistorforsterkere med ett rør) som Rør-forsterkere på finn... Det er forvirrende, og unødvendig...

Et par du kunne sjekka ut:

-Bugera. De lager fete HELRØR forsterkere Til under 5 lapper...

-Blackheart Little giant. Har sett den som combo for under 3 lapper

-Peavey valveking... ca 3500. Evt. Bandit, som er en Transistorverson av ValveKing'en

-Line6 har en del FETE forsterkere i den prisklassen. (Garantert de med flest muligheter)

-Peavey Classic

Bare noen av de du burde sjekke ut. Husk at ved å kjøpe noe som egentlig er litt for "bra" slipper du å kjøpe noe nytt senere i livet, og da har du spart de penga :thumbup:

EDIT: Regnet med at du var sånn halveis nybegynner, men dette kan være feil. :p

Lenke til kommentar

Da har jeg muligheten til å få tak i peavey classic 30 til litt under prisen på en epiphone valve standard, da burde jeg gå for peaveyen?

Den fungerer også bra med pedaler og man kan skru opp gainet på ampen uten at det blir alt for mye støy?

Står vel egentlig mellom disse to...

Har ikke fått noe sa

Lenke til kommentar

Classic 30 er en fantastisk amp for pengene, og får du den billigere en Epien hadde jeg ikke blunka engang!

Leter etter en liknende Peavey selv, så hvis du likevel bestemmer deg får Epiphone så kan jeg godt tenkte meg å høre hvem du har prata med :innocent:

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...