Gå til innhold

Ny gitarforsterker, trenger råd!

NilsiT

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var tiden kommet, skal kjøpe gitarforsterker til el-gitaren min, dette er forsåvidt noe jeg burde ha gjort for lenge siden!

spiller foreløpig på et PA anlegg med zoom multieffektboks, dette har fungert, men det var vel det!

Spiller som regel på rommet mitt og i en kjeller sammen med noen kamerater, så skal vel ikke måtte trenge all verdens med Watt...

Spiller musikk som ligner Nighwish, within temptation, u2, coldplay, the killers...Liker å spille en del soloer også!

Forsterkeren trenger ikke å inneholde allverdens effekter, har et par pedaler hjemme som fungerer veldig bra, men da må de også fungere godt med den nye forsterkeren!

Effekter: jim dunlop wah, boss comp/sust, ibanez tube screamer(TS9 keeley mod) og boss distortion...

Edit: Bruker en Squire by fender strat og en Fender Telecaster

Edit2: Glemte å nevne pris, jeg er lærling, så inntektene er ikke så store. Pris: 2000 - 3500 kr

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at om du skal bruke pedaler til å pushe lyden så burde du gå for en røramp. I din prisklasse finner du jo Epiphone sine røramper :)

Red: Og du har vel heller sett på Vox AD30, som er en transistoramp og langt i fra så god :)

Endret av edge
Lenke til kommentar

15 watt er mer enn nok i de fleste sammenhenger. Tabben de fleste gjør er å sette ampen på gulvet i øvingslokalet. Får du den litt opp fra gulvet hører du den som regel.

På konserter er amper vanligvis oppmikket, så der får du nok ikke problemer. Dersom du skal spille en plass hvor de ikke mikker opp så må du sannsynligvis låne et halfstack av noen uansett :tease:

Endret av edge
Lenke til kommentar

Hold deg unna fender frontman. Skal du først ha fender, må du nok over 5000. Brukt.

Ingen som har nevnt bruktmarked? Isåfall nevner jeg det... du får fete marshall Rør-comboer til 6000. Jeg skal love deg, det blir det SISTE du trenger (hvis du velger riktig).

Ligger en Peavey Classic 30 watts ute til 4 blank på finn...

Veit det kan bli litt Overkill, men...

Lenke til kommentar

Tiny terror er ingen preamp, men ett "hode" eller "Topp", som man kalle det. Det er rett og slett en forsterker uten høytaler... For ikke å nevne at den finnes i Comboverson også....

Kom nettop på noe som kunne funka... Blackheart Little Giant. Du trenger riktig nok en overdrive pedal, men det har du jo:P Passer dessuten perfekt for budsjettet ditt:P

Link: http://www.sound1.com/index.html?http&...Produkt_ID=4404

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...