NilsiT Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Hei! Da var tiden kommet, skal kjøpe gitarforsterker til el-gitaren min, dette er forsåvidt noe jeg burde ha gjort for lenge siden! spiller foreløpig på et PA anlegg med zoom multieffektboks, dette har fungert, men det var vel det! Spiller som regel på rommet mitt og i en kjeller sammen med noen kamerater, så skal vel ikke måtte trenge all verdens med Watt... Spiller musikk som ligner Nighwish, within temptation, u2, coldplay, the killers...Liker å spille en del soloer også! Forsterkeren trenger ikke å inneholde allverdens effekter, har et par pedaler hjemme som fungerer veldig bra, men da må de også fungere godt med den nye forsterkeren! Effekter: jim dunlop wah, boss comp/sust, ibanez tube screamer(TS9 keeley mod) og boss distortion... Edit: Bruker en Squire by fender strat og en Fender Telecaster Edit2: Glemte å nevne pris, jeg er lærling, så inntektene er ikke så store. Pris: 2000 - 3500 kr Endret 1. oktober 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Pris? En Vox AC15 eller Fender-combo høres ut som den passer fint for deg Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Første post er oppdatert! Har sett litt på vox ac30, marshall mg-serien og fender frontman(?), men kan ikke så mye om forsterkere, men var iallefall greie priser på dem! Kjøper nok på sound1.no eller i butikken som blir sagevik(sagevik.no)! Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Min erfaring er at om du skal bruke pedaler til å pushe lyden så burde du gå for en røramp. I din prisklasse finner du jo Epiphone sine røramper Red: Og du har vel heller sett på Vox AD30, som er en transistoramp og langt i fra så god Endret 30. september 2008 av edge Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Blir det ikke litt lite med 15 watt da? er iallefall det som er toppen i den prisklassen(ser det ut som)! Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) 15 watt er mer enn nok i de fleste sammenhenger. Tabben de fleste gjør er å sette ampen på gulvet i øvingslokalet. Får du den litt opp fra gulvet hører du den som regel. På konserter er amper vanligvis oppmikket, så der får du nok ikke problemer. Dersom du skal spille en plass hvor de ikke mikker opp så må du sannsynligvis låne et halfstack av noen uansett Endret 30. september 2008 av edge Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 stemmer, da skal jeg sterkt vurdere en slik! Noen andre tanker om f.eks vox ad15/30? Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hold deg unna fender frontman. Skal du først ha fender, må du nok over 5000. Brukt. Ingen som har nevnt bruktmarked? Isåfall nevner jeg det... du får fete marshall Rør-comboer til 6000. Jeg skal love deg, det blir det SISTE du trenger (hvis du velger riktig). Ligger en Peavey Classic 30 watts ute til 4 blank på finn... Veit det kan bli litt Overkill, men... Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 hm! vil helst slippe å gå så høyt opp i pris, sånn at jeg har noe til overs:P Ikke frontman? hvorfor? ender ikke opp med denne, men interesant å få vite hvorfor ikke alikevel. Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Fordi Frontman kun er bygd med det formål å spille HØYT! Har du muligheten kan du jo dra med deg pedalene dine og dra til musikksjappa di og teste og se hva du liker best. Finner du ikke noe sier du bare "takk for testen" og kjører youtube Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Ok! Drar nok ikke med meg pedalene, de har det i butikken! er det vanskelig å finne en forsterker som man kan både bruke til rock og i tillegg låter bra på clean instillinger? Eller er nevnte/anbefalte forsterkere over gode på det? Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har ærlig talt ikke noen erfaringer med noen av ampene som er nevnt, men vanligvis vil en god røramp gi ganske fin clean, om enn på lavt volum.. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Okei! Men da får jeg prøve å komme meg inn til byen for å ta en titt på forsterkerene! Etter at du Edge nevnte rørforsterker så har jeg ikke greid å legge dem bak meg, må prøve en slik om jeg finner en! Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Marshall er ikke dum! Min favoritt Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Men har fått inntrykk av at iallefall MG-serien ikke er helt det store? Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Men har fått inntrykk av at iallefall MG-serien ikke er helt det store? Korrekt. Marshall blir ikke bra før de har rør, og da er de langt ute av prisklassen din Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Vel, det er en jungel dette med forsterkere. Jeg ville sett på en Epiphone rør-forsterker. Dette er gode forsterkere til en rimelig penge. En annen ting som gir godt fra seg til prisen er en Orange Tiny Terror. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Men Orange Tiny Terror er en pre amp? hva vil det si? Edit: Må vel ha et høytaler til denne forsterkeren? Endret 2. oktober 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Tiny terror er ingen preamp, men ett "hode" eller "Topp", som man kalle det. Det er rett og slett en forsterker uten høytaler... For ikke å nevne at den finnes i Comboverson også.... Kom nettop på noe som kunne funka... Blackheart Little Giant. Du trenger riktig nok en overdrive pedal, men det har du jo:P Passer dessuten perfekt for budsjettet ditt:P Link: http://www.sound1.com/index.html?http&...Produkt_ID=4404 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå