Gå til innhold

Det å orientere seg i politikken

bedra

Anbefalte innlegg

Jeg har vel lenge nølt med å finne "meg selv i politikken".

For å gjøre det kort:

Noe av det jeg står for (som kanskje kan definere min politiske kategori, ganske så avkortet):

Personvern og frihet

Jeg ser på klasseskiller som universelle og varige

Skolen er utgått på dato og må totalrennoveres

Jeg vil samtidig privatisere skolevesenet og opprette eliteskoler

Kollektive ordninger må styrkes

Skattenivået er ok, det samme med bensin (egentlig er det totalt irrelevant og uinteressant for mitt vedkommende)

Alkoholprisene kan gjerne stige, det samme med tobakk (det samme her, bare for å poengtere)

Statlige avgifter knyttet til ervervelse av eiendom o.l. er usmakelige og må gjennom endringer

Lønnsnivåene er i Norge er horrible, men hva kan man gjøre?

Med utgangspunkt i dette, hvem kan plassere meg i en bås som passer meg og mitt, slik at jeg videre kan studere partiprogrammer og ideologi?

Vel vitende om at det finnes grums og ulikheter og dithen også ingen parti som gir 100% treff, hadde jeg satt

pris om på dere som har litt peiling kan stille noen spørsmål som gjerne sier litt mer om hvor jeg bør stå.

Til andre som er like usikre som meg, det er bare å henge seg på. Så håper jeg at denne tråden har livets rett.

Endret av bedra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, for å besvare samtilige av dine punkter:

Betal mer skatt, da kan vi bruke mer på felles goder.

Hva betyr det at kollektive ordninger må styrkes, gi eksempler?

Hvordan kan du si at lønnsnivåene er horrible?

Hvor "lite" tjener du i året min venn?

Du trenger ikke et politisk parti, du trenger å lære deg litt mer om det.

(privatisering av skoler er lite gunstig, flere droppouts, og jeg lover deg, privatskoler vil snylte mer på ordningene enn dlertallet av befolkningen, og mangler vi så mye topputdannete mennesker, kanskje vi må stille oss spørsmålet, hvorfor vil ikke folk utdanne seg mer enn de kan )

Lenke til kommentar
Vel, for å besvare samtilige av dine punkter:

Betal mer skatt, da kan vi bruke mer på felles goder.

Hva betyr det at kollektive ordninger må styrkes, gi eksempler?

Hvor "lite" tjener du i året min venn?

Du trenger ikke et politisk parti, du trenger å lære deg litt mer om det.

(privatisering av skoler er lite gunstig, flere droppouts, og jeg lover deg, privatskoler vil snylte mer på ordningene enn dlertallet av befolkningen, og mangler vi så mye topputdannete mennesker, kanskje vi må stille oss spørsmålet, hvorfor vil ikke folk utdanne seg mer enn de kan )

Heh, hei, du!

Jeg var ikke ute etter en politisk debatt (da overså du totalt intensjonen min med dette prosjektet).

Det er sikkert sunt at mine standpunkt gjennomgår kritisk analyse, men det viker litt fra det jeg ønsker i denne omgang.

Du får spare kruttet til noen andre.

Lenke til kommentar
Jeg har vel lenge nølt med å finne "meg selv i politikken".

For å gjøre det kort:

Noe av det jeg står for (som kanskje kan definere min politiske kategori, ganske så avkortet):

Personvern og frihet

Jeg ser på klasseskiller som universelle og varige

Skolen er utgått på dato og må totalrennoveres

Jeg vil samtidig privatisere skolevesenet og opprette eliteskoler

Kollektive ordninger må styrkes

Skattenivået er ok, det samme med bensin (egentlig er det totalt irrelevant og uinteressant for mitt vedkommende)

Alkoholprisene kan gjerne stige, det samme med tobakk (det samme her, bare for å poengtere)

Statlige avgifter knyttet til ervervelse av eiendom o.l. er usmakelige og må gjennom endringer

Lønnsnivåene er i Norge er horrible, men hva kan man gjøre?

Med utgangspunkt i dette, hvem kan plassere meg i en bås som passer meg og mitt, slik at jeg videre kan studere partiprogrammer og ideologi?

Vel vitende om at det finnes grums og ulikheter og dithen også ingen parti som gir 100% treff, hadde jeg satt

pris om på dere som har litt peiling kan stille noen spørsmål som gjerne sier litt mer om hvor jeg bør stå.

Til andre som er like usikre som meg, det er bare å henge seg på. Så håper jeg at denne tråden har livets rett.

Jeg vil tro at du ligger på høyresiden av politkkken. Mer høyre enn frp. Kanskje du til og med er på høyresiden av AP-fløyen?

Forøvrig, hvis du forklarer litt (en setning eller to) om de ikke så åpenlagte punktene i listen din så kan vi prøve bedre.

Lenke til kommentar

Jeg kan ha mistolket trådstarter, men jeg tenkte vertfall på at lønnsforskjellene mellom de som har ingen utdannelse og de som f eks har 5-8 årig utdannelse er alt for små i norge.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Du kan jo ta denne testen for morro skyld.Hvilke partivelgere er du lik?

"Gratulerer du er 66% lik Venstre velger!"

Its funny because its true.:!:

Og forresten NRKs Valgomat,kanskje litt mer relevant.

På den første testen : du er 60% lik SV

På den siste seriøse testen samsvarte kun 6 % av mine svar med SV, FrP derimot ca 60 %. Det stemmer forsåvidt greit med mitt bilde av partiene. Den siste testen kan nok gi en pekepinn ja

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...