Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Her har jeg lekt meg litt med lys, brukte en gul/orange lyspære og en tom tørkerull for å samle lysstrålen over rosen. Det er litt photoshopet for å fjerne forstyrrende elementer i bakgrunnen. Bruker forresten Nikon D80-kit (18-135mm). Shutter Speed: 30/10 second F Number: F/5.6 Focal Length: 90 mm ISO Speed: 320 Slakt i vei. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 1 ting som trekker ned, er uskarphet pga bevegelse. Elleres liker jeg komposisjon og fargetoner du har valgt.. Lyset fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Tusen takk for kritikk. Her prøvde jeg bare å få selve blomsten i fokus, det er meningen at det andre skal være sånn. Har brukt stativ, så kan nesten ikke være uskarphet pga bevegelse. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) ja regne med at du brukte stativ med så lang eksponering.. men kan hende at objektivet er såpass tung at det har skapt en liten bevegelse. Ser ut som pixlene er dratt litt ut. Selv opplevd det, når jeg ikke har skrudd hardt nok i leddene:). Endret 30. september 2008 av DeViSoR Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Er mulig det har skapt en liten bevegelse pga objektivet ja, har i alle fall ikke gjort noe som å dra ut pikslene eller noe. Kan legge ved orginalbildet. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Det ser for meg ut som om fokus ligger et par cm nærmere kamera enn rosen. Se på støvkornene på underlaget.. Mulig du hadde truffet bedre med manuell fokus? Lenke til kommentar
engekri Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Personlig synes jeg ikke at de varme tonene kledde bildet spesiellt godt. Prøv heller å få frem rødtonene fra blomsten så de ser ut slik de faktisk gjør, for den oransjegløden som er nå mener jeg at passer bedre til en solnedgang enn på den rosa. Prøv en gang til, og som nevnt, Evt. konsentrer deg litt mer med autofokusen. Hvis det er Tamrons 90mm du bruker ville jeg i allefall gått for manuell. Den blir treg som en skilpadde:P Lenke til kommentar
emero Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Scott Kelby har noen fine tips angående skarphet, selv med stativ. Aner ikke om noe av dette hjelper her, men kan jo være verdt å kikke på. F.eks sier han at om du har IS på kamera eller i objektivet - slå den av! Bruk fjernutløser, og om enda bedre blir det om du låser speilet før du tar bildet. Kan anbefale "Boken om digital fotografering" for å lære mer. Men ellers må jeg si jeg likte bildet og resten av utførelsen. Det får meg til å tenke på et scenegulv etter en stålende forestilling. En tom scene, foran en tom sal, og ikke en lyd annet enn den som klinger i veggene om man hvirkelig lytter. Ekkoet etter storhet, lidenskap og drømmer som ble virkelighet. dæven hvor mye man kan få ut av bare et bilde Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Takker for god kritikk. Godt å høre at bildet fikk deg til å tenke, emero. Jeg brukte forresten manuell fokus, men jeg bomma nok litt. Har ikke fjernutløser så det blir litt vanskelig å bruke det da. Lenke til kommentar
teinan Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Takker for god kritikk. Godt å høre at bildet fikk deg til å tenke, emero. Jeg brukte forresten manuell fokus, men jeg bomma nok litt. Har ikke fjernutløser så det blir litt vanskelig å bruke det da. Dersom du mangler fjernutløseren er et godt alternativ å bruke timer-utløserfunksjonen på kameraet. Har jeg selv brukt mange ganger med hell. Teinan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå