tommy_sn Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei Hvordan kobler jeg til med Windows Remote desktop over internett? Må den maskinen som skal kobles til gis ip'n jeg har ut, eller kan den ha den "interne" ipn som f.eks er 10.0.0.10? Og hva med porter som skal åpnes/brukes? Finnes det eventuelt et annet, bedre (gratis) program som gjør samme nytten her? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 2 måter å sette opp dette på. 1: sett opp port forwarding på routeren mot din interne ip. kan være en del knot å få til, men det funker greit 2: lag konto på http://www.logmein.com begge deler er gratis, vil anbefalle logmein, ihvertfall om du ikke har fast ip. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Har en speedtouch 546i ruter fra Ngt..hvordan skulle det isåfall vært satt opp på den? Ip'n er ikkenoe problem forsåvidt, har tilgang til å få utr denne fraet eksternt sted.. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 er TCP port 3389 du skal portforwarde til. Husk at maskinen må ha past IP adresse. jeg ville heller ha gått for www.logmein.com . Genial tjeneste! Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Koster ikke det penger a? FInner ikke noe som er 100% gratis der hvertfall.. Hvordan setter jeg opp portforwardinga a? Har jo en ip ut på nett, og en intern 10.0.0.3. Skal kun aktuell port settes opp på en applikasjon i spedtouchen, og denne tilordnes aktuell pc? Ingen ip som skal skrives inn? Slik som her: http://www.portforward.com/english/routers...ote_Desktop.htm Endret 5. oktober 2008 av tommy_sn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Logmein er gratis så lenge du ikke behøver de mest avanserte funksjonene. Vet ikke om det er begrensning i overføring av filer mellom maskinene lengre, men det ordner du i såfall gratis ved å legge inn f.eks en FTP-server på maskinen. (filezilla er gratis) Når det gjelder veiledningen over så stemmer den. Du bruker 'ID' til PC istedet for ipadressen. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Kjører Linksys router med DD-WRT firmware. Den har søtte for DDNS . Dynamisk DNS noe som gjøre at man kan få navn.dyndns.org som adresse. På ruteren forwarder man så all trafikk på 3389 in til rikitg PC/Server i ditt nett som du skal kjøre RDP mot. Finnes også en lokal klient for DYNDNS som du kan installere rett på PC/serverne din. Gå inn på dyndns.org og les. Selv har jeg ikke testet denne. Funker også greit å spesifisere andre porter og forwarde disse som FTP osv. Bruker den daglig for å logge med på hjemme og sjekke torrentoverføringer på servern! Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Er tjenesten som heter "LogMeIn Free" som er gratis. Når du går til www.logmein.com, og trykker på "create account". Så finner du "free" under kategorien som heter "Personal Remote Access" Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 1: finn din lokale ip på maskinen du skal logge deg inn til. 2: åpne 10.0.0.1 i nettleser på den maskinen, og følg så veiledning du kan få fra ngt om portforwarding. der skal det forwardes port 3389 til din lokale ip. 3: pc'en din må settes opp for å motta ekstern tilkobling. høyreklikk min datamaskin, velg egenskaper, velg så "Eksternt" og huk av "Tillat brukere å koble til datamaskinen eksternt". skal ikke mer til enn dette. gjort på kortere tid enn det tar å registrere seg og få igang alt hos logmein, hvis du vet hva du gjør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå