SVD Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Er det en helt egen arkitektur eller er det den vanlige 48x0 arkitekturen (rv770) med noen deaktiverte stream prosessorer? For hvis det er en egen arkitektur og de seller bare et kort versjon, i stedet for to som hos rv770, der vi har 4850 og 4870 med to forskjellige kjerne hastigheter, så må de jo klokke GPUen ganske langt ned, for at de skal slippe og kaste de som ikke klarer stock hastighet stabilt, dermed vil de kunne bli overklokket et stykke ekstra en "normalt", eller? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 mulig hd4830 er veldig overklokkingsvenlig også. håper noen produsenter snart bytter ut stockkjøler på noen av hd4800 korta.. er stortsett det som gjør at jeg er avventene. Jeg vil gjette på høyt overklokkingpotensiale siden klokkehastigheten er ganske lav. Men med overklokking kommer selvsagt mer varmeutvikling og viftestøy også, så det får bli en vurdering om hva man ønsker. Selv er jeg opptatt av lavt støynivå og vil derfor ikke forsøkt å overklokke det. Er det en helt egen arkitektur eller er det den vanlige 48x0 arkitekturen (rv770) med noen deaktiverte stream prosessorer? arkitekturen er nok den samme på hele HD 4-serien. Men jeg regner med at denne arkitekturen inkluderer to brikkevarianter. En med 800 shadere og en med 320. Dvs. at HD 4830 med sine 640 trolig er en 800-variant med noen shadere slått av. Dette er bare gjetnigner, men grunnen til gjetningen er at 48-serien hittil ikke har hatt mulighet for å selge brikker med redusert antall shadere og hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå