helge_tore_hoyland Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei. Nokon som veit om og korleis ein LVM volum group kan spise opp upartisjonert ledig plass frå eit Raid-5 oppsett? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg skjønner ikke helt hva du mener... Spør du om du kan få en volumgruppe til å vokse, eller? Eller skal jeg anta det er logiske volum som skal vokse automatisk? I så fall: Ja, men hvor dynamisk dette går avhenger av filsystemet. ext2/3 er ingen sak å resize, men det kreves avmontering og fsck + e2fsresize. JFS, derimot, kan gjøre dette live (men kun utøking - jeg vet ikke hvordan dette er nå om dagen, men tidligere kunne det ikke shrinkes i det hele tatt). - Christian Lenke til kommentar
helge_tore_hoyland Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Du traff nesten. Det er volumgruppen jeg vil ha til å oppta all ledig plass på raidet. De forskjellige lvm-partisjonene er ingen problem å forandre størrelse på. Lenke til kommentar
helge_tore_hoyland Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Du trøng ikkje avmontere lvm-partisjoner for å resize dei. Det fungerer live for ext2/3 og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå