phsyco Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Tittelen sier vel det meste, jeg er da på utkikk etter hvordan man kan finne ut når en windows 2000 server ble installert. Jeg har finni en reg nøkkel under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion som heter installdate, men den sier meg ikke så mye... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det er et verktøy som heter SIW (System Information for Windows) http://www.gtopala.com/ Last ned og kjør exe fil. Under fanen "Operating system" er det et felt som heter Installation time. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Start - Kjør... - cmd - systeminfo Gir meg orginal installasjonsdato på Vista, XP og WS2003. Har ikke mulighet til å sjekke en WS2000-maskin. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Kommandolinje (i CMD) systeminfo |find /i "install date" Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Systeminfo går ikke an å kjøre på en windows 2000 maskin. Men SIW gjorde jo jobben Takker for svar Lenke til kommentar
arcticbit Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 du kan se på dato'en for når katalogen c:\windows er opprettet... enkelt og greit Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Om man har brukt recovery CD-er, ghost-image eller lignende vil Windows-mappen vise feil dato. Min Windows-mappe viser installasjonsdato 2. November 2006 (brukt Recovery-CD og fjernet bloat i ettertid), mens jeg egentlig installerte og satt det opp 16. august, som tidligere nevnt kommando viser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå