Gå til innhold

Farvel Fotohuset

Anbefalte innlegg

Egentlig så bør det sies at Elkjøp er veldig gode på bildet fremkalling. Har både kjøpt album og fremkalt godt over 500 bilder der. Mest snapshots - men resultatet er overaskende bra til et uslåerlig pris. Kvaliteten på fremkallingen på de samme bildene som dama skulle ha til scrapbook fremkalt på Fotoknudsen var mildt sagt helt ræva. Til dobbelt pris.

Endret av Super8
Fjernet quote fra slettet innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Egentlig så bør det sies at Elkjøp er veldig gode på bildet fremkalling. Har både kjøpt album og fremkalt godt over 500 bilder der. Mest snapshots - men resultatet er overaskende bra til et uslåerlig pris. Kvaliteten på fremkallingen på de samme bildene som dama skulle ha til scrapbook fremkalt på Fotoknudsen var mildt sagt helt ræva. Til dobbelt pris.

Elkjøp er ikke gode på fremkalling, da de ikke fremkaller noenting selv, men kjøper tjenesten.

Lenke til kommentar
Elkjøp er ikke gode på fremkalling, da de ikke fremkaller noenting selv, men kjøper tjenesten.

Betyr det at produktet de leverer må være dårlig?

-k

Det betyr at de ikke gjør noe annet enn å formidle en tjeneste, og således vil jeg hverken si de er gode eller dårlige.

De fortjener ihvertfall ikke kreditt for at bildene er bra når de ikke har noe med produksjonen å gjøre. Men gode selgere er de. De lurer deg til å tro at det er deres produkt.

Lenke til kommentar

Betyr det at produktet de leverer må være dårlig?

-k

Nei, det betyr det ikke. Jeg har kun brukt Elkjøps fototjeneste en gang, til vanlige 10x15 albumbilder, og ble ganske fornøyd med det. Men du vet jo også at Fotohuset var berømt for sin gode lab, så det er nok et stort tap for Oslo å miste Fotohusets fagmessig flotte fremkallinger. For i sammenligning med en skikkelig fotolab så er ikke Elkjøp det helt store.

Lenke til kommentar
Det betyr at de ikke gjør noe annet enn å formidle en tjeneste, og således vil jeg hverken si de er gode eller dårlige.

De fortjener ihvertfall ikke kreditt for at bildene er bra når de ikke har noe med produksjonen å gjøre. Men gode selgere er de. De lurer deg til å tro at det er deres produkt.

Når jeg kjøper et Canon-kamera hos den Norske importøren, "lurer" dem meg til å kjøpe et produkt som ikke er deres, siden det er konstruert av en haug Japanere? Lurer Canon Japan oss alle siden kameraet sannsynligvis settes sammen i et annet asiatisk land?

Du har noen rare innstillinger til det å kjøpe varer. Jeg kjøper ikke en vare for å "ære" konstruktøren, men for å gjøre en oppgave (f.eks å forevige bilder på papir). Så lenge produktet er bra og prisen er ok så bryr jeg meg da filla om hvor printeren fysisk er lokalisert?

-k

Lenke til kommentar
Nei, det betyr det ikke. Jeg har kun brukt Elkjøps fototjeneste en gang, til vanlige 10x15 albumbilder, og ble ganske fornøyd med det. Men du vet jo også at Fotohuset var berømt for sin gode lab, så det er nok et stort tap for Oslo å miste Fotohusets fagmessig flotte fremkallinger. For i sammenligning med en skikkelig fotolab så er ikke Elkjøp det helt store.

Meget mulig. Det jeg protesterte på var at vedkommende tilsynelatende kategorisk avviste en tjeneste fordi den var outsourcet. Jeg synes det er en meget merkelig holdning, hvis man ikke kan peke på noe ved selve produktet som er underlegent. Og kan man peke på noe som er galt med produktet så trenger man ikke å argumentere med at tjenesten er outsourcet.

-k

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt.

Jeg har ikke sagt noenting om kvaliteten på produktene, kun påpekt at Elkjøp ikke produserer bildene selv.

Sammenligningen din med Canon blir forøvrig også helt søkt, da du vet hvilken produsent som har produsert kameraet.

Jeg har heller ikke klaget på at Elkjøp har outsourcet sine tjenester, nok en gang, kun påpekt at de ikke produserer selv.

Kvaliteten på Elkjøp sine bildeprodukter kan jeg ikke si noe om, da jeg aldri har eller kommer til å beenytte meg av denne tjenesten eller andre tjenester/ varer fra Elkjøp.

Det er heller ikke sånn at Elkjøp eller andre blir gode på foto bare fordi de selger utstyr fra Canon/ Nikon/ osv.

Lenke til kommentar
Dette blir for dumt.

...

Jeg er helt enig. Kan vi da være enig om at rådet fra GCardinal (som du protesterte på) er helt greit. Jeg (og de fleste andre skulle jeg tro) oppfatter det som en anbefaling av produktet Elkjøp tilbyr, og ikke en oppnøsting av produsent-kjeden som ligger bak Elkjøps produkter:

Det er fint for de av oss som er mest interessert i kvaliteten på varen at du gjør oss oppmerksom på at innspillene dine er av ideologisk karakter:

Kvaliteten på Elkjøp sine bildeprodukter kan jeg ikke si noe om, da jeg aldri har eller kommer til å beenytte meg av denne tjenesten eller andre tjenester/ varer fra Elkjøp.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

yeah, whatever...

Jeg har ikke protestert på noe ang produktene, kune poengtert at de kjøper tjenesten, ikke lager noe selv. Du kan da ikke gi Elkjøp kreditt for at Canon lager gode kameraer eller Nokia gode mobiltelefoner heller, kan du?

(Om man skal være korrekt er det kjøp av en tjeneste, ikke outsourcing)

Lenke til kommentar

Men samtlige som faktisk har brukt Fotohuset er nok enige i at det er et stort tap at laben forsvinner, for den var blant de beste i landet. Oslo er blitt fattigere på fremkallingstjenester med dette, det er det ingen tvil om. Og det er trist at man ikke kan levere bilder på en skikkelig faglab mitt på Karl.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...