Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Belkin Router problemer

Anbefalte innlegg

Hei alle HW entusiaster!

Fattern kjøpte nylig en Belkin N1 Wireless Router - med tre antenner, tilsynelatende den "beste" på markedet hvis salgskommentar selgerne kommer med. Problemet hjemme, er at vi er omtrent 3-5 personer online hver dag. Vi hadde en ruter fra Belkin med 2 antenner som fungerte fint, jeg bruker maskinen til å kommunisere med venner + spille online spill som WOW osv.

Issue: Internetten fungerer, men jo flere som er på, jo mere ustabilt blir internetten og alle dette så ut, med idle time på ca 25-30sek før internetten responderer igjen. Også når jeg foreksempel på min laptop, åpner MSN så funker det, men da har jeg BARE msn oppe å går. Så prøver jeg feks å åpne en url link fra et msn vindu, eller bare fra url linja i nettlesern, og alt stopper. Jeg detter ut av MSN og nettleseren får ikke opp noen side.

Fattern mener at alt er som det skal, men denne ruteren har plaga livet av meg og resten av folka hjemme siden vi kopla den opp. ER det noen kyndige her, som enten kan fortelle meg hva løsningen på dette problemet er? Er tydelig at ruteren ikke klarer å fordele pakker/trafikken som den skal, dvs, jo flere som er på, jo mere ustabil blir internetten og den detter ned. Eller er det noen her som har akkurat samme problem, og som har funnet en løsning på det?

De fleste maskinene i nettverket vårt har XP, med unntaket av 1 eller 2, husker ikke helt. Vi har også GET internet, ringer jeg de, sier de bare at de ikke støtter "trådløst" internett, velkommen til 2008.

Belkin har jeg ikke tatt kontakt med, ettersom de ikke er leverandør av internetten. MEN, jeg vet jo at det sitter ekstrem kompetanse her hos brukerne av HW.no, så VENNLIGST, hjelp meg og løs denne krisen, det plager både foreldrene og mine søsken, vi får ikke gjort det vi skal i henhold til jobb relaterte ting fordi så fort vi er flere på internett, dette alle ut. Og det STOPPER ikke, det er bare tvers gjennom ustabilt og et irritasjonsmoment uten like.

HÅPER på fornuftige og løsningsorienterte svar!

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvor mye last denne Belkinrouteren tåler, men nyere D-link er stort sett de routerne som har best stabilitet. http://www.smallnetbuilder.com/component/o...d,189/chart,124

Det første som man må sjekke er om det er noen som bruker bittorrent, for det 'dreper' routere slik at du får problemer som du beskriver. Grunnen er at man bruker for mange forbindelser på en gang i programmene slik at prosessor og minne i router blir overarbeidet.

EDIT: Get har forøvrig rett i at de ikke skal støtte dine trådløsproblemer eller routerproblemer. De leverer internett ut av modemet sitt og det fungerer nok helt fint.

Anbefaler deg å vurdere innkjøp av en bra D-linkrouter. DIR-655 koster ca 800-900 og DIR-635 med USB-penn koster 600-700 (DKT-410 combo). Forskjellen på disse er at DIR-655 har Gigabit porter. Priser finner du på hw.no

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...