Gå til innhold

Sony Ericsson svinger øksa

Anbefalte innlegg

Poe: tilpasses mobilene til tilbehøret, eller tilbehøret til mobilene?

Se har jo dessuten vært så smarte at de har plassert kontakten på forskjellige steder på mobilen, så ingen stands passer til to mobiler.

Jeg sier ikke at det er mobiler som har en usb kontakt på undersiden og en micro-usb på undersiden, jeg sier at det burde være sånn.

Ang M2, Samsung bruker micro-sd, nokia bruker micro-sd, lg bruker micro-sd, massevis av kameraer bruker sd, dell, hp, og lenovo har mange modeller med innebygget sd-kortleser, og du mener at alle skal tilpasse seg sony ericsson sitt M2 kort, eller er det lettere at SE skaffer seg micro-sd?

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poe: tilpasses mobilene til tilbehøret, eller tilbehøret til mobilene?

Se har jo dessuten vært så smarte at de har plassert kontakten på forskjellige steder på mobilen, så ingen stands passer til to mobiler.

Jeg sier ikke at det er mobiler som har en usb kontakt på undersiden og en micro-usb på undersiden, jeg sier at det burde være sånn.

Ang M2, Samsung bruker micro-sd, nokia bruker micro-sd, lg bruker micro-sd, massevis av kameraer bruker sd, dell, hp, og lenovo har mange modeller med innebygget sd-kortleser, og du mener at alle skal tilpasse seg sony ericsson sitt M2 kort, eller er det lettere at SE skaffer seg micro-sd?

Hvordan er spesifikasjonene til micro sd i forhold til m2? Og for meg er det uvesentlig hvilke type kort som står i telefonen, bare ytelsen er tilfredsstillende. SE har vel telefoner som tar begge deler? Og selvfølgelig ønsker man å tjene på ekstrautstyret man produserer. Og også her er det likegyldig for meg hvilken port det har, så lenge funksjonen er tilstede. Og skal man dele filer, har man blåtann.

Selvfølgelig ser jeg fordeler med standard porter. Men at det skulle være en stor hemsko med egen løsning, ja det er et konstruert problem som enkelte fanboys elsker å kverulerer på. Ikke nødvendigvis du.

Lenke til kommentar

Jojo selvfølgelig har man blåtann, men det er ikke spesielt raskt (skal også nevnes at nokia sin sd-kortleser i telefonene er latterlig treg i forhold til hastigheten på sd-kortene, går fortere å ta ut kortet og bruke ekstern kortleser)

Micro-sd kommer i masse hastigheter, og sdhc går opp til 32gb. Hastighetene på selv de tregeste kortene er stort sett mer enn raskt nok for telefonbruk. M2 kan jeg ikke si noe om, men de er jo ca like store fysisk tror jeg.

Jeg vil, på en fremtidig telefon, ha:

Standard minnekort, mest standard i dag er sd (microsd)

Standard overføringsplugg, som også støtter lading. Si mini-usb eller micro-usb.

Standard lydport, 3.5mm er vel "by far" mest brukt. Om den er for stor så er 2.5mm foretrukket.

Blutooth, wlan, 3g, super3g, edge.

Da burde man kunne koble seg til det aller meste via standarder.

Så kan man jo slenge med, 10mm tykkelse, 2.8" touch-screen med 640*480 oppløsning. 5mpx kamera med rask autofokus. GPS med god dekning. Uendelig med kontakter, kontaktdetaljer og meldinger. Men dette er vel bare drømmeland :p

Lenke til kommentar

Standard overføringsplugg, som også støtter lading. Si mini-usb eller micro-usb.

Standard lydport, 3.5mm er vel "by far" mest brukt. Om den er for stor så er 2.5mm foretrukket.

Så kan man jo slenge med, 10mm tykkelse, 2.8" touch-screen med 640*480 oppløsning. 5mpx kamera med rask autofokus. GPS med god dekning. Uendelig med kontakter, kontaktdetaljer og meldinger. Men dette er vel bare drømmeland :p

Si ikke det, si ikke det ;) Den oppfyller det aller meste du ber om.

https://prisguiden.no/product.php?pro...=specifications

Lenke til kommentar

sant, men litt stor, litt dyr, vet ikke noe om kameraet, ikke blitz i hvert fall. Jaja, det er vel htc som produserer denne telefonen også er det ikke?

Og så vil jeg gjerne ha BRA lydkvalitet (og nei, ipod har ikke bra lydkvalitet)

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Akkurat der mistet du meg! Du må selvfølgelig ikke plugge to plugger inn i din Nokia for akkurat samme operasjon...? Og det morsomme er at de sitter i hver sin ende av telefonen... ;)

Joda, men du må ikke ha to kabler koblet til som en gigantisk klump. Dessuten har jeg ikke Nokia ;)

Ellers er det andre fordeler med en port for alt, men det vet jeg at du vet, men du klarer ikke skrive det på dette forumet...

Vennligst forklar. Jeg ser ingen fordeler med en port for alt. Hva er det jeg har gått glipp av?

Lenke til kommentar
Vennligst forklar. Jeg ser ingen fordeler med en port for alt. Hva er det jeg har gått glipp av?

Tror heller du burde bruke google og søke litt informasjon selv. Finnes utallige poster om bakdeler og FORDELER med en port for alt. Ser du ikke fordelen med en port for alt? Ikke en gang en standard usb port for alt? Vel da er du det man ville kalle trangsynt?

Lenke til kommentar

Så kan man jo slenge med, 10mm tykkelse, 2.8" touch-screen med 640*480 oppløsning. 5mpx kamera med rask autofokus. GPS med god dekning. Uendelig med kontakter, kontaktdetaljer og meldinger.

Jeg er enig med deg i at det skal være standardkontakter og standardformat på minnekort, og disse spesifikasjonene er et godt steg i riktig retning, men jeg krever enda mer.

Jeg vil bl.a. ha 4" lyssterk skjerm, SDHC/mini-SDHC, minst 16 GB innebygget minne, dual-SIM, DAB- og FM-radio, bra kameraoptikk med minst 5 ganger optisk zoom og blitz og søkerlys, OS-uavhengig synkronisering, Linux/Android/OpenMoko/Symbian (ikke WIndows!), batteritid i en uke (med bruk), støtte for en haug med audio- og video-formater, TV-ut, m.m. I tillegg bør den være proppfull med nyttige applikasjoner, som f.eks. mulighet for å betale i butikken med mobilen, helautomatisk synkronisering av kontakter o.l. med min PC, m.m. Prisen kan godt være 10.000,- bare jeg slipper å drasse på flere enn denne ene dingsen i lomma.

Lenke til kommentar

Tror heller du burde bruke google og søke litt informasjon selv. Finnes utallige poster om bakdeler og FORDELER med en port for alt. Ser du ikke fordelen med en port for alt? Ikke en gang en standard usb port for alt? Vel da er du det man ville kalle trangsynt?

Jeg vil uansett påstå, uansett port-type, mini/micro-usb eller hva det nå er, så er det definivt best å følge "standarden" uansett. Og standarden for headset er minijack. Gå til din nærmeste butikk som selger headset og spørr om de har et headset med mini/micro-usb tilkobling så vil du forstå :)

Det hadde vært en fordel med mini/micro-usb som portstandard for synk/overføring/lading selvfølgelig. Men ingen vil ha lyd gjennom en tilkobling som det er umulig å få tak i headset til, uten å bruke en adapter (det er ingen som ønsker å bruke en adapter, enkelt og greit).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...