Gå til innhold

Sony Ericsson svinger øksa

Anbefalte innlegg

Hvis man bare har penger og en organisasjon som kan pumpe ut masse telefoner er det lett å lage en salgssuksess i dag. Jeg har oppskriften, men ikke pengene :D

Multitouch

aGPS med navigasjon

Minijack-inngang

Lading og dataoverføring, og gjerne mulighet for headset, via USB

Godt kamera med videofunksjon (max 5 megapixler, høyere er unødvendig og fordyrende)

Støtte for "alle" lydformater

Åpen for tredjepartsprogrammer

WLAN, 3G, HSDPA, EDGE og GRPS

Det er mange telefoner som har alle disse egenskapene, minus en eller to.

Iphone har som eneste telefon multitouch, men mangler mye på andre ting.

Eneste håpet er LGs nye touch-telefon, men den har sikkert ikke multitouch, den heller.

En mega nerdetelefon med andre ord. Den nye Palm har jo faktisk så og si alt dette + qwerty. Jeg får egentlig mer og mer trua på X1, men den er nok alt for hi end til å selge i bøtter og spann.

Ipod er vel ingen nerdetelefon ... ei heller HTC Touch, som bare mangler minijackinngang og multitouch. Hvorfor i all verden kunne de ikke putta inn det?

Det er flere high-end touchtelefoner som har nesten alt her, unntatt multitouch. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få inn, når det er så praktisk og brukervennlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hiver meg på denne tråden. Etter å ha holdt og trykt litt på W902 er det tydelig at det har skjedd noe. Det er ikke Ubetydelig at denne telefonen er utstyrt med BÅDE god lyd OG godt kamera. Ikke hvis du er SonyEricsson fan, da vil dette fremstå som en velkommen nyhet :)

Men den mangler minijack, noe som er viktigere enn et godt kamera for de som er interessert i å bruke telefonen sin som musikkspiller.

En så enkel ting, men akk nei. Den eneste SE telefonen som virker lovende er Xperia X1, og den er tilfeldigvis ikke produsert av SE. Men dessverre er denne for tykk for min del.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Men den mangler minijack, noe som er viktigere enn et godt kamera for de som er interessert i å bruke telefonen sin som musikkspiller.

Jeg er ikke uenig i at minijack rett fra telefonen hadde vært et pluss. Men å avskrive et helt produkt på grunn av det: Da høres det ut som om du ikke vil ha W902 uansett :)

Lenke til kommentar
Dette har ingenting med hverken smak eller konkuranse å gjøre, men det har alt å gjøre med hva som kommer og ikke kommer!

Det er der vi er fundamentalt uenige. Jeg påstår ikke at mine meninger er riktige, men det gjør du. I tillegg påstår du at min smak ikke er relevant, fordi du allerede vet at det som kommer er bra. Det skal veldig mye til å imponere meg, og hvis jeg altså ikke liker det som kommer så sier du at jeg tar feil? Skal du si det samme etter at det er kommet også? Eller vil du da si at jeg jeg lyver og egentlig liker det, men ikke tør å si det? Herregud ... :thumbdown:

Tror kanskje du skal ta deg tid til å lese det han skriver en gang til ;)

Du tillegger ham veldig mange rare meninger nå. Han skriver jo at det er en restrukturering av hele organisasjonen, og den første synlige endringen kommer i form av W902. Hva din mening om dette er er jo helt uinteressant da BMW skriver fakta, du rabler ned dine personlige meninger. Han ber deg vente å se, du kverulerer videre rundt dine meninger, noe som igjen er helt uinteressant i denne sammenhengen. Dine meninger kan uansett ikke rokke på det fakta at SE restrukturerer hele sin organisasjon. Eller tar jeg så feil? Har du kanskje superkrefter vi andre ikke vet om?

Lenke til kommentar

Det som er kjernen her, poe, er dette:

Sony Ericsson har vel vist kjøperne at de ikke er lyttende m.h.t. ønskede endringer.

Du aner ikke hvor feil du tar.

:whistle:

1. Jeg ytrer en mening,

2. bmw3 sier at jeg tar feil

Både du og bmw3 er enige om at mine meninger er uinteressante og feil? Men jeg har da rett til å ytre meg i et diskusjonsforum. Dessuten avhenger slike meninger av smak og behag og kan pr. definisjon ikke bli "feil".

Jeg hadde ikke respondert til bmw3 i det hele tatt i denne tråden hvis det ikke var for at han påsto at jeg hadde "feil". Å diskutere meninger og smak og behag er noe jeg omtrent aldri gjør, fordi det fører ingen steds hen og hver enkelt har rett til sin mening. Det respekterer jeg. Noe annet blir det når noen påstår at mine meninger er feil! Da må han bevise det!

Lenke til kommentar
Sony Ericsson har vel vist kjøperne at de ikke er lyttende m.h.t. ønskede endringer.
Dette er da ikke en mening. Her sier du at SE ikke lytter til kjøperne når det kommer til ønskede endringer, det er en påstand. bmwm3 svarer med at det er feil. Noe som vises allerede litt med W902, og flere andre modeller som vil komme etterhvert.

Ser ikke på hvilken måte dine meninger angripes her. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Jeg tror ingen ville lidd nød om SE hadde sluttet å bruke m2-kortene sine og lagt til en minijackløsning. Tror faktisk det ville gavnet SE mer enn lisenspengene de får fra m2.

Nå vet jeg ikke de nøyaktige spesifikasjonene på de forskjellige minnekortene, men jeg vet at msduo og m2 er lynkjappe og ikke står tilbake for det interne minnet når det gjelder hastighet. Mener å ha lest at andre standarder ikke er like kjappe, og enkelte kort synes å ha problemer med f.eks innspilling av video. Dette er et ikke problem på m2-kort, og man merker ingen forskjell om man laster fra internminnet eller fra m2 kortet. Minijack følger med de aller, aller fleste SE telefonene. Og en felles port til alt, har også sine fordeler.

Lenke til kommentar
Jeg tror ingen ville lidd nød om SE hadde sluttet å bruke m2-kortene sine og lagt til en minijackløsning. Tror faktisk det ville gavnet SE mer enn lisenspengene de får fra m2.

m2 er lynkjappe og ikke står tilbake for det interne minnet når det gjelder hastighet. Mener å ha lest at andre standarder ikke er like kjappe, og enkelte kort synes å ha problemer med f.eks innspilling av video.

Jupp jeg er klar over at m2 er rask men problemet er at det er proprietær teknologi, mulig jeg ikke har sett godt men kun støttet av sony. Derfor er det et problem at ikke kan bytte minnekort mellom forskjellige spillere/kamera osv.

Lenke til kommentar
Ikke prøv den diskusjonen en gang til, han kommer ikke til å gi seg på det...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991723&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=994927&st=20

Da tror jeg vi kan legge den død. Eventuelt ta det i tråden til arehei om saken. :)

En liten kommentar bare, og det er at en micro/mini -usb kontakt også kan spille av lyd hvis du setter den på en docking-stasjon, og da med bedre lyd hvis du har høykvalitetsfiler (mer aktuelt for mediespillere) siden den kan spille av datafilene direkte, altså med dockingens egen forsterker som da kan være av mye bedre kvalitet enn den i mobilen.

Lenke til kommentar
Ikke prøv den diskusjonen en gang til, han kommer ikke til å gi seg på det...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991723&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=994927&st=20

Da tror jeg vi kan legge den død. Eventuelt ta det i tråden til arehei om saken. :)

En liten kommentar bare, og det er at en micro/mini -usb kontakt også kan spille av lyd hvis du setter den på en docking-stasjon, og da med bedre lyd hvis du har høykvalitetsfiler (mer aktuelt for mediespillere) siden den kan spille av datafilene direkte, altså med dockingens egen forsterker som da kan være av mye bedre kvalitet enn den i mobilen.

Tja, lydkvalitet er vel ikke det som står i høyeste fokus på små portable anlegg? Men lader usb-porten samtidig som den overfører lyd?

m2 er lynkjappe og ikke står tilbake for det interne minnet når det gjelder hastighet. Mener å ha lest at andre standarder ikke er like kjappe, og enkelte kort synes å ha problemer med f.eks innspilling av video.

Jupp jeg er klar over at m2 er rask men problemet er at det er proprietær teknologi, mulig jeg ikke har sett godt men kun støttet av sony. Derfor er det et problem at ikke kan bytte minnekort mellom forskjellige spillere/kamera osv.

Problemet kan snus på hodet; hva om andre mobilprodusenter gikk over til m2, som er lynkjappe minnekort? ;)

Lenke til kommentar
Tja, lydkvalitet er vel ikke det som står i høyeste fokus på små portable anlegg? Men lader usb-porten samtidig som den overfører lyd?

Såvidt jeg vet så lader telefonen selv om du overfører filer og det er i praksis samme prosess. Når det kommer til lydkvalitet så er det vel ingenting negativt med det uansett situasjon selv om det kan være "overkill". Det trenger forresten ikke bare å være små portable anlegg heller. Litt større hjemmeanlegg, eller docking koblet til anlegget i stua er jo også alternativer.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet så lader telefonen selv om du overfører filer og det er i praksis samme prosess. Når det kommer til lydkvalitet så er det vel ingenting negativt med det uansett situasjon selv om det kan være "overkill". Det trenger forresten ikke bare å være små portable anlegg heller. Litt større hjemmeanlegg, eller docking koblet til anlegget i stua er jo også alternativer.

Og en proprietær port kan ikke gjøre akkurat det samme? Så når jeg kobler min SE til datamaskinen, så er det analoge signaler den sender ut. Neppe. Og så til spørsmålet. Hvilket musicstand gjør alt dette via usb-porten?

Lenke til kommentar
Og en proprietær port kan ikke gjøre akkurat det samme?

Skyter deg litt i foten der med tanke på at eksempelet var (portabel) dockingstasjon, er det ikke mye bedre at alle vennene dine uansett merke kan koble til mobilen sin sånn at dere kan høre på musikken deres også uten problemer? Hvis du synes det var et dårlig eksempel, hva med at man rett og slett må kjøpe samme mobilmerke hvis man vil fortsette å bruke dockingstasjonen?

Så når jeg kobler min SE til datamaskinen, så er det analoge signaler den sender ut. Neppe.

:dontgetit: Har aldri sagt at SE telefoner sender analoge signaler til datamaskinen?

Og så til spørsmålet. Hvilket musicstand gjør alt dette via usb-porten?

Eneste eksempelet på en dockingstasjon som bruker dette prinsippet er B&W's Zeppelin, dog er dette for ipod og altså en proprietær port. At dette ikke gjøres for vanlig usb er fordi produsenter som for eksempel Apple og også SE (som har en fin samling musikkmobiler) bruker proprietære port på sine produkter. Dermed står man der som en idiot hvis man en gang går bort ifra sin ipod eller SE og vil bruke dockingstasjonen din med en mobil/mediespiller av annet merke. En felles standard på dette ville løst problemet, og også gitt produsentene av lignende dockingstasjoner muligheten til å nå ut til mange flere med sine produkter samtidig som forbrukere kanskje lettere kjøper de når de ikke trenger å tenke over hva som skjer hvis de vil bytte mobil eller mediespiller.

Lenke til kommentar
Og en felles port til alt, har også sine fordeler.

Som at man ikke kan lade og høre på musikk samtidig, uten å må plugge laderen i telefonen, så headsettet-adapteren til laderen og så et headset inn i adapteren til det originale headsettet?

Eller at man ikke kan synkronisere eller overføre data via kabel samtidig som man hører på musikk?

Eller høre på musikk samtidig som man bruker telefonen til mobilt internett koblet med kabel til en laptop?

Dessuten, som alle vet, så sitter minijack godt på plass. Det gjør ikke koblingen/pluggen som SE bruker, den faller av bare man ser skjevt på den omtrent. Dessuten er den plassert på en horribel plass (på siden av telefonen) noe som i seg selv er rimelig teit om man ønsker å ha telefonen i lommen og høre på musikk, eller for den saks skyld skrive meldinger med telefonen samtidig som man har headset/lader koblet til.

Man blir også avhengig av å drasse rundt på headset adapteren, ikke ofte man har med seg den når man skal på fest og ønsker å plugge telefonen inn i anlegget til noen for å spille no musikk.

Ja, store fordeler ute å går her du.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Og en felles port til alt, har også sine fordeler.

Som at man ikke kan lade og høre på musikk samtidig, uten å må plugge laderen i telefonen, så headsettet-adapteren til laderen og så et headset inn i adapteren til det originale headsettet?

Akkurat der mistet du meg! Du må selvfølgelig ikke plugge to plugger inn i din Nokia for akkurat samme operasjon...? Og det morsomme er at de sitter i hver sin ende av telefonen... ;)

Ellers er det andre fordeler med en port for alt, men det vet jeg at du vet, men du klarer ikke skrive det på dette forumet...

Lenke til kommentar
:dontgetit: Har aldri sagt at SE telefoner sender analoge signaler til datamaskinen?

Nei men du gjorde et poeng at usb kunne overføre lyden digitalt til en ekstern forsterker, og da trodde jeg at du mente at SE sin port ikke kunne dette? Eller var det noe annet du mente?

Og som sagt, ingen music stands har standard usb port som gjør alt det du drømmer om...?

Lenke til kommentar

Jeg mente at man ikke trengte å koble til både usb og minijack hvis man ville høre på lyd på en dockingstasjon. Da er plutselig ditt poeng om at man må koble til to kontakter borte. ;)

Hvorfor det ikke er noen dockingstasjoner som faktisk gjør det forklarte jeg vel i forrige post, merk at det meg bekjent ikke er noen tekniske problemer med det, det er bare snakk om mangel på etterspørsel.

Jeg antar du har en SE med tilhørende musicstand? Hadde det ikke vært greit å vite at hvis du en dag skal kjøpe deg ny telefon så kan du fortsatt bruke den uansett hvilket merke du kjøper? La oss si at du er svoren SE-fan og ikke under noen omstendigheter vil kjøpe noe annet, hva skjer så hvis SE bestemmer seg for å endre kontakt (noe de har gjort før)?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...