TheGuard Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Noen som vet om jeg kan gjøre noe med innstillingene, eller om det finnes en grei plug-in som jeg kan bruke for å lage en slags "filmkvalitet". Du vet når man ser på (spesielt amerikanske) filmer, så er fagrene litt mer blasse på en måte. Du har liksom ikke den krystal klare kvaliteten som når du filmer med videokamera. Vet jo at lyssettinger har en del å si, men håper kanskje at det finnes noen lure plug-ins eller innstillinger jeg kan gjøre. Bruker Adobe Premiere 6.5 Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 spørs hvilken farge du vil ha da. Hvis du f.eks vil ha en litt gulaktig farge, så kan du lage et jpg bilde eller noe slik i photoshop, så legger du det som en transparent i adobe premire. Da kan du få gulaktig farge over alt, f.eks hvis du vil gjøre filmbildet tørt og varmt. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 BigFX's FilmFX til Premiere er veldig bra og rimelig, dersom du prøver å få en "filmlook" på ditt materiale. Men om du søker på internett, vil du finne utallige guider til dette. Du har også Cinelook til After Effects og DV Xpress, men jeg har ikke fått prøvd denne. Ellers vet jeg virkelig ikke om noen måte å få PAL-video til å se ut som NTSC-video (tror det er det du mener). NTSC har lavere horisontal oppløsning enn PAL, vet jeg, også kan du leke deg med saturation-verdier. Det er mitt beste tips sånn i farten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå