smulemor Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) kjøpte meg en ny brukt reservetv i dag da min gamle sa gnistrepoff og økonomien ikke helt tillater flatskjerm enda. men.... jeg sliter litt med å finne kanaler på den ? den søkte og fant kanaler av seg selv når jeg koblet den til kabelen men jeg mangler to og det er jo såklart de jeg ser mest på... typisk. prøver å finne søking på menyen men der finner jeg kun valgene "bilde, lyd, spesialiteter, programliste og skjermformat". "bilde" inneholder valgene lysstyrke, farge, kontrast, skarphet og fargebalanse "lyd" er jo ikke relevant men inneholder kun justeringer for dette "spesialiteter" inneholder barnesikring, tidsbestemt avslag, demonstrasjon, lagre pp på alle (?), lagre pp prog (og viser tallet som kanalen i bakgrunn står på) "programliste" inneholder en haug med tall og bokstavkoder som f.eks 01 F 147 "skjermformat" gir meg to skjermvalg. hvis jeg kjører demonstrasjonen så ser jeg det vises en mulighet for å søke kanaler manuellt men jeg finner den ikke i menyen ? kjøpte tv'n brukt og det fulgte ikke med noen brukermanual. fjernkontrollen ser ut som den også kan brukes til en dvd-spiller. legger ved noen bilder av tv'n, fjernkontrollen og menyvalgene jeg får opp. hjelp ? Endret 30. september 2008 av smulemor Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Nesten likt som mitt Phillips Tv på gutterommet. Hos meg måtte jeg trykke inn 2 knapper på fjernkontrollen for å søke etter Tv kanaler. Desverre husker jeg ikke hvilke. Og siden jeg under flytting klarte å rote vekk både bruksanvisning og fjernkontroll, kan jeg ikke hjelpe deg stoirt mer. Jeg kan dog komme med et tips; Finn frem penn og papir, og stikk hodet bak TV-en og skriv opp info som modellnummer, serienummer og lignende. Du kan nå bruke søkemotor som Google eller se på Phillips hjemmeside om det finnes bruksanvisning til ditt Tv som du kan laste ned fra nett. Lenke til kommentar
smulemor Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Jeg kan dog komme med et tips; Finn frem penn og papir, og stikk hodet bak TV-en og skriv opp info som modellnummer, serienummer og lignende. Du kan nå bruke søkemotor som Google eller se på Phillips hjemmeside om det finnes bruksanvisning til ditt Tv som du kan laste ned fra nett. har allerede gjort det og søkte opp apparatet på phillips sin side men det har tydeligvis ikke vært solgt i norge så det forelå ikke bruksanvisning på verken norsk eller engelsk. har sendt phillips en mail men sånne ting er jo kjent for å ta tid Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Du har feil fjernkontroll. Den er nok til en nyere type kombinert TV/DVD. Hvis det ikke tilfeldigvis står install på en av knappene på selve apparatet så kommer du ikke lenger uten en fjernkontroll som er beregnet for denne typen. Fortell hvilken modell det er. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) jeg forslår at du låner en programmerbar fjernkontroll ( f.eks harmony fra logitech ) og så bruker den til å etterligne den originale fjernkontrollen til tven. da spørs det bare om du finner noen som har en slik og kan hjelpe deg Endret 30. september 2008 av elg-elg123 Lenke til kommentar
smulemor Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Du har feil fjernkontroll. Den er nok til en nyere type kombinert TV/DVD. Hvis det ikke tilfeldigvis står install på en av knappene på selve apparatet så kommer du ikke lenger uten en fjernkontroll som er beregnet for denne typen. Fortell hvilken modell det er. har ikke anelse om modell, søkte opp serienummeret på phillips sine sider og der kom det opp at apparatet ikke har vært i salg i norge så dette kan jo bli artig... forvrig det snodigste menyoppsettet jeg noensinne har sett, alle andre tv'r jeg har vært borti har hatt kanalsøk inne i menyen. jeg forslår at du låner en programmerbar fjernkontroll ( f.eks harmoy fra logitech ) og så bruker den til å etterligne den originale fjernkontrollen til tven. da spørs det bare om du finner noen som har en slik og kan hjelpe deg er det mulig å å tak i en slik i dag og er de vanskelige å programmere ? Endret 30. september 2008 av smulemor Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Modell- / typenr står bakpå der hvor serienr står. Vanligvis 2 siffer + 2 bokstaver + 4 siffer (F.eks 28CE2550). Denne menyen er vanlig på en del eldre / rimligere Philips-modeller. Poenget er at du ikke kommer inn i instalasjonsmenyen ved et uhell. Men du må ha riktig fjernkontroll og trykke to bestemte taster samtidig for å få opp instalasjonsmenyen. Egentlig burde du spørre selger etter riktig fjernkontroll. Men hvis du skal ut å kjøpe, så har Philips egne universalkontroller som er forprogramert til Philips' egne apparater. Lenke til kommentar
smulemor Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Modell- / typenr står bakpå der hvor serienr står. Vanligvis 2 siffer + 2 bokstaver + 4 siffer (F.eks 28CE2550). Denne menyen er vanlig på en del eldre / rimligere Philips-modeller. Poenget er at du ikke kommer inn i instalasjonsmenyen ved et uhell. Men du må ha riktig fjernkontroll og trykke to bestemte taster samtidig for å få opp instalasjonsmenyen. Egentlig burde du spørre selger etter riktig fjernkontroll. Men hvis du skal ut å kjøpe, så har Philips egne universalkontroller som er forprogramert til Philips' egne apparater. aha, det forklarer jo litt. tviler på at selger har den rette kontrollen da dette var en rest av et flyttelass fra utlandet og tvn har stått på et barnerom men jeg gidder ikke henge meg opp i sånt for et fungerende apparat til 300 kroner. har søkt opp det nummeret bak som jeg skrev i et tidligere innlegg og der kom det opp at modellen aldri har vært solgt i norge. får satse på at supporten til phillips kan guide meg i retning ny kontroll, spørsmålet er jo hvor lang tid de tar på å svare og jeg savner viasat historien min Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg spurt etter modell- / typenr fordi det er mange modeller for forskjellige markeder som er nesten identiske med nesten samme betegnelse slik at man kanskje kunne finne en bruksanvisning som du kunne bruke.... Også var jeg litt nyskjerrig da, TV-en virket kjent på bildet... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) hvis du oppgir modell . så kan vi hjelpe deg med å finne ut hvilen fjernkontroll som passer og hvordan du kan få frem kanalsøket. harmony selges bl.a, hos tv forhandlerne. selv har jeg modellen 555 som jeg kjøpte til 700 kr hos Elkjøp om du kjøper en så er ikke pengene helt bortkastet side den kan brukes på de andre apparatene som bruker fjernkontroll med infrarødt lys.noen modeller støtter radiosignaler også her en veldig enkel beskrivelse hvordan man programmerer harmony: du installerer programvaren som følger med setter opp hvilke enheter som du skal bruke den til ( da vlger du enhet,merke , og model nr ) så henter pcen ned data fra nettet. gjentaes for hver enhet . det neste du gjør er å definere hva de forskjellige kanapeene skal gjør eller du bar lar det vær som det er. her er det mulig å lage aktiviteter som å se video. da slåes både tven og videospiller på med et taste trykk til slut over fører du alt til fjernkontrollen hvis den originale fjerntrollen til dit tv er er i databasen på Internet så skal de kunne bli lagt inn universale fjernkontrollen. jeg vil tro at stedet for å trykke inn 2 knapper samtidig som på den originale så har du bare et valg definert til en tast eller på skjermen ( d.v.s at du tryker på en tast på harmonyen eller utfører et valg på skjermen ) . de funksjonene som du ikke lager til en knapp kan du ha som valg på skjermen Endret 30. september 2008 av elg-elg123 Lenke til kommentar
smulemor Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Jeg spurt etter modell- / typenr fordi det er mange modeller for forskjellige markeder som er nesten identiske med nesten samme betegnelse slik at man kanskje kunne finne en bruksanvisning som du kunne bruke.... Også var jeg litt nyskjerrig da, TV-en virket kjent på bildet... hm, det står 25PT532B/13 på lappen bak ihvertfall, her er linken til produktsiden hos phillips og den sa meg ikke mye. søkte etter dokumenter på alle språk men nada... harmony selges bl.a, hos tv forhandlerne.selv har jeg modellen 555 som jeg kjøpte til 700 kr hos Elkjøp om du kjøper en så er ikke pengene helt bortkastet side den kan brukes på de andre apparatene som bruker fjernkontroll med infrarødt lys.noen modeller støtter radiosignaler også her en veldig enkel beskrivelse hvordan man programmerer harmony: du installerer programvaren som følger med setter opp hvilke enheter som du skal bruke den til ( da vlger du enhet,merke , og model nr ) så henter pcen ned data fra nettet. gjentaes for hver enhet . det neste du gjør er å definere hva de forskjellige kanapeene skal gjør eller du bar lar det vær som det er. her er det mulig å lage aktiviteter som å se video. da slåes både tven og videospiller på med et taste trykk til slut over fører du alt til fjernkontrollen hvis den originale fjerntrollen til dit tv er er i databasen på Internet så skal de kunne bli lagt inn universale fjernkontrollen. jeg vil tro at stedet for å trykke inn 2 knapper samtidig som på den originale så har du bare et valg definert til en tast eller på skjermen ( d.v.s at du tryker på en tast på harmonyen eller utfører et valg på skjermen ) . de funksjonene som du ikke lager til en knapp kan du ha som valg på skjermen takker, finner jeg ikke en original så skal jeg snoke videre på denne Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Her finner du i hvertfall engelsk bruksanvisning. Husker ikke årstall, men dette er en temmelig gammel TV... Lenke til kommentar
smulemor Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Her finner du i hvertfall engelsk bruksanvisning. Husker ikke årstall, men dette er en temmelig gammel TV... snodig at den ikke kom opp ved søk på modellen ? *edit* dem du linker til er ikke samme modellen, menysstemet er ulikt og jeg har ingen "install" knapp på forsiden. gir egentlig blaffen i alderen på boksen, dette er en ren midlertidig erstatning som kun er ment til å vare et par måneder, maks et halvt år Endret 30. september 2008 av smulemor Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ja, ser nå at det ikke er eksakt riktig. Det er i prinsipp samme menysystem, men en litt annen versjon hvor noen funksjoner er flyttet (Philips har hatt flere nesten like versjoner av dette menysystemet). Tastevalgene for å komme inn i instalasjonsmenyen er hvertfall identisk og instalasjonsmenyen er sansynligvis identisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå