karebo Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har en 4 år gammel F-S Amilo D, en dyr råtass i sin tid, fungerer fortsatt bra etter oppgradering, reinstallering av WinXP Home SP2. Den har imidlertid problemer med SP3, IE6 får problemer og må avbrytes, IE7 kommer ikke på nett i det hele tatt. Nå har jeg avinstallert SP3, kjører IE7 og har slått av automatisk oppdatering av Windows. Problem: Jeg har prøvd ut flere DVD brennerprogrammer. Nå har jeg flere programmer jeg vil avinstallere. Så er problemet at de ikke viser i listen Legg til/fjern programmer og "avinstaller" filen under Start>Programfiler er korrupt og virker ikke. Jeg har skjønt at Legg til /fjern programmer er en IE funksjon. Har avinstallering av SP3 dratt med seg IE7 filer slik at programmet er skadet? Løsning? Avinstallere/Reinstallere IE7? Nå begynner vel registeret å bli ganske rotete etter så mye av/reinst. Finnes en mer elegant løsning? En fix? Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har en 4 år gammel F-S Amilo D, en dyr råtass i sin tid, fungerer fortsatt bra etter oppgradering, reinstallering av WinXP Home SP2. Den har imidlertid problemer med SP3, IE6 får problemer og må avbrytes, IE7 kommer ikke på nett i det hele tatt. Nå har jeg avinstallert SP3, kjører IE7 og har slått av automatisk oppdatering av Windows. Problem: Jeg har prøvd ut flere DVD brennerprogrammer. Nå har jeg flere programmer jeg vil avinstallere. Så er problemet at de ikke viser i listen Legg til/fjern programmer og "avinstaller" filen under Start>Programfiler er korrupt og virker ikke. Jeg har skjønt at Legg til /fjern programmer er en IE funksjon. Har avinstallering av SP3 dratt med seg IE7 filer slik at programmet er skadet? Løsning? Avinstallere/Reinstallere IE7? Nå begynner vel registeret å bli ganske rotete etter så mye av/reinst. Finnes en mer elegant løsning? En fix? Prøv å last ned perfect uninstaller Lenke til kommentar
karebo Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Takk for svar. Jo, det finnes mange avinstalleringsprogrammer, så det å bli kvitt uønskede programmer er ikke så vanskelig. Men jeg ville jo helst at "fjern/legg til programmer" skulle fungere og er ute etter en smart måte å reparere på, uten å måtte av/reinstallere IE7. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Kanskje du skal kjøre en "registry cleaner" for å rydde opp i registeret? Hvorfor kan du ikke prøve å reinstallere IE7? Har du fjernet SP3 riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå