Dext Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg har da tenkt å kjøpe meg en ny PC og har foreløpig satt opp dette: Handlevogn Har aldri før eksperimentert med overklokking men tenkte jeg skulle gi det et forsøk. Så langt er det jeg lurer mest på om jeg skal skifte ut prossesor til fire kjerners og eventuelt et annet hovedkort. Hvis det også er andre ting som det burde rettes på så er jeg åpen for forslag. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Muligens litt over smertegrensen, men klakker til likevell: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...BE-DBDD915122FC - Antec Twelve Hundred Kabinett med gode egenskaper og ypperlig luftflyt. - NorthQ 3580 Water Cooling Kit Ikke like bra som top notch vannkjølingssettene, men denne slår alle luftkjølere. - Sapphire Radeon HD 4870 "TOXIC Edition" Sapphire kom sent men godt, dette er antaglivis det beste HD 4870 kortet på markedet. Denne er Overklokket fra fabrikk, men har fremdeles rom for ytterlig overklokking. - Intel Core 2 Quad Q9300 Ikke så kraftig ut av boksen. Men alle tester jeg har lest viser at dette er et monster av en OC villig prosessor. - MSI P45 NEO2-FR Hovedkort laget med blandt annet tanke på overklokking. - Corsair Dominator TWIN2X8500 4096MB, DHX, E.P.P, with FAN Har ikke lest så mye om disse, men vil anta dette settet har litt overklokkingspotensiale. Er prisen litt drøy. Kan du også vurdere kun 1 Toxic kort i stedet for 2 i Crossfire. Et HD 4870X2 kort er generelt sett bedre enn et HD 4870 kort. Dog finnes det i enkelte tilfeller unntak, hvor HD 4870 er bere enn HD 4870X2. Dette grunnet at ikke alle spill er optimalisert for CF teknologien. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Syns nå det er litt unødvendig å betale 1400kr ekstra for å få et fabrikkoverklokket 4870-kort. Man kan jo som regel gjøre samme tingen selv, og det helt gratis... Hold deg til billigste skjermkort du. De er utdaterte og gammeldagse før jul uansett, og den lille ytelsen ekstra man betaler grisemye for, er det overhodet ikke verdt. Sett heller mellomlegget i banken, for med 7% rente tar det ikke lang tid før du er klar for en ny oppgradering =) (oki, tar noen år da,,) Lenke til kommentar
Dext Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Oppdatert litt, men for øyeblikket tror jeg den RAMen, kabinettet, og CPU kjøleren holder mål. Har lest litt rundt og TRUE skal vistnok være en veldig god CPU kjøler. Ang CPU og skjermkort så har jeg valgt E8400 nettopp fordi den gir mest ytelse for pengene, og skjermkortet fordi det kom bra ut i bla. HW sin test. Er mulig jeg skifter det ut for et enkelt 4870 men gjenstår litt å se. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Syns nå det er litt unødvendig å betale 1400kr ekstra for å få et fabrikkoverklokket 4870-kort. Man kan jo som regel gjøre samme tingen selv, og det helt gratis... Hold deg til billigste skjermkort du. De er utdaterte og gammeldagse før jul uansett, og den lille ytelsen ekstra man betaler grisemye for, er det overhodet ikke verdt. Sett heller mellomlegget i banken, for med 7% rente tar det ikke lang tid før du er klar for en ny oppgradering =) (oki, tar noen år da,,) 1400 ekstra? hva slags kalkulator er det du bruker? Toxic kortet koster ikke mer enn 2-300 ekstra, gir bedre ytelse, har bedre kjøler og har bedre overklokkingsegenskaper enn standard Radeon HD 4870 med stock kjøler. Rett meg om jeg tar feil, men det er ikke noe særlig å få ut av en HD 4870 med stock kjøler.. Om man da ikke vil ha et skjermkort så stresser som en gal med kjølingen man og høres ut som et 747 under takeoff. Skal man overklokke en "vanlig" Radeon HD 4870, bør man bytte til en 3part kjøler. Og gjør man det, må man ut med mer enn de ekstra kronene Toxic kortet koster, samtidig som man mister alt som heter garanti og bytterett om noe skulle gå galt. Selv om man ikke skal overklokke, er ytelsesforskjellen alene verdt de ekstra kronene. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 en stk 4870x2 koster 3500kr to stk. 4870 toxic koster 4800kr. Enkel hoderegning sier at det blir sånn ca 1300kr forskjell.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå