Gå til innhold

E8400 kjøler for begrenset plass

sarha

Anbefalte innlegg

Jeg har en E8400 CPU i en Antec mini-kasse på et microATX ASUS hovedkort - P5K-VM.

Temperaturer med Intel Box Cooler er akseptable: 36/48 (3000 MHz) og 40/55 (3600 MHz OC). (ul/fl menes uten load og med full load). Men Intel kjøleren bråker for mye. Noen som har en god og lydsvak kjøler å foreslå? 55 mm fra midten av CPU’en til PSU. Ellers rimelig god plass.

Jeg antar at svaret på neste spørsmål er ”ja”, men allikevel: Kan en kjøler monteres på fire måter i CPU-planet. Altså kan den monteres (vries) i step på 90 grader på CPU’en?

Sarha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Den blir nok litt for stor. Kan klare max L110 for at den skal blåse i retning av chassis-viften.

Thermalrigt Ultima-90 har jeg selv i et kabinett med liten plass, ikke stor forskjell i kjøleegenskapene sammenlignet med storebror Ultra 120 Extreme, men likevell en del mindre.

Dimension:L115 x W55 x H139

Og om jeg ikke husker helt feil, så er det fullt mulig å snu denne i steg på 90 grader :)

Lenke til kommentar

Kjøpte en OCZ Vanquisher (NOK 265 inkl. frakt). Den fikk akkurat plass og kjøler ned til 38 grader idle og 48 grader med full load ved 950 RPM. E8400 er overklokket til 3,6 GHz. Er fornøyd da en stille maskin har 1.ste prioritet. Montering er alltid skummelt med 755 sokkelen,- men det gikk greit.

Takk for svar!

Sarha

Scythe Ninja Mini passer i de fleste kabinetter :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...