victoryseieren Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Skulle vise bror min hva man kunne lage ut av a kunne noe av musikkens regler, knota bare inn et par noter uten å høre på, for å vise hva man kan få til ved å bare følge reglene, og vips, det ble et lite stykke C major scale, ble overrasket over resultatet, på under 1 minutt tasta jeg bare inn noe, vanligvis bruker jeg lang tid på å få noe til å høres ok ut... I ettertid la jeg til litt reverb og delay, chord progresjonen er basert på en FL synth ( måte ha litt mer texture enn bare piano ), for å få den litt mere snackzy, men alt i alt er selve melodien rett fra døveøret. Det jeg lurer på er om jeg kanskje skal sette meg ned å bygge mer på den melodien? Det er jo bare en liten del, men kan jo greie å bygge på den i samme stil. I disse dager er jeg i en periode hvor jeg er forvirret, orkestermusikk, gitar eller piano + synth, eller bare 2 gitarer og 1 bass + trommer... Vet rett og slett ikke hva jeg skal velge... Anyway, her er melodien, fortjener den en fullversjon som varer 3+ min? : MajorTest.mp3 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Dette vil jeg gjerne høre mer av, så sett igang! Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Det var jo en ganske fin meoldi. Synes du skal fortsette med denne ja EDIT: Grammatikken har tatt ferie... Endret 4. oktober 2008 av Lednar Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Hvorfor delay på piano Reverb ville vært nok. Var kul melodi, men delayen gjorde at det hørtes megarotete ut. Endret 18. oktober 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå