Gå til innhold

Hva er feil med posten


Anbefalte innlegg

Posten er usannsynlig treig.

Torsdag 18. sept bestillte jeg en ny gitar, som skulle leveres innen 10 dager (noe som i utgangspunktet er mye), og har fremdeles ikke fått den.

 

dette er ikke den eneste gangen jeg har motatt en vare eller noe slikt tregt.

Det jeg finner komisk i reklamene til Posten er at de unnskylder seg der.

"Kristiansand blir lett kristiansund"

"skriv adressen tydelig, ellers så blir Kirsten's Gate til Kristian's Gate"

etc.

 

dette er ikke noen grunn, da 90% av alle brev og bestillinger er dataskrevne. Og det er den forbanna lange lagringstiden som er så uforståelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får sannsynligvis opp "REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL", siden det ikke står noe om at den er sendt, bare at den er registrert, ser jeg ikke helt hva det er du reagerer på.

 

Jeg får opp følgende:

 

 

26.09.08 09.24 VIDERESENDT 0024 OSLO (kopiert fra sporingen)

 

Så viser det seg at den er vidresendt mandag ettermiddag istedenfor Fredag , det er en forskjell på vel 3 døgn og viser at den ikke ble vidresendt men har ligget i en kontainer i Oslo,ergo feilinformerer posten bevist sine kunder. :hmm:

Ok, tror jeg aldri har fått beskjed om at den faktisk er videresendt, og jeg sjekker alltid pakkesporingene hvis de er tilgjengelig.

 

Da har jeg større forståelse for din reaksjon. :)

Lenke til kommentar
Du får sannsynligvis opp "REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL", siden det ikke står noe om at den er sendt, bare at den er registrert, ser jeg ikke helt hva det er du reagerer på.

 

Jeg får opp følgende:

 

 

26.09.08 09.24 VIDERESENDT 0024 OSLO (kopiert fra sporingen)

 

Så viser det seg at den er vidresendt mandag ettermiddag istedenfor Fredag , det er en forskjell på vel 3 døgn og viser at den ikke ble vidresendt men har ligget i en kontainer i Oslo,ergo feilinformerer posten bevist sine kunder. :hmm:

Ok, tror jeg aldri har fått beskjed om at den faktisk er videresendt, og jeg sjekker alltid pakkesporingene hvis de er tilgjengelig.

 

Da har jeg større forståelse for din reaksjon. :)

 

Jepp,det jeg har markert er som sagt klippet ut av pakkesporingen, i tillegg snakket jeg med Fauske og de fikk konteinern i dag og der var pakken,den var reg vidresendt fra de i dag ca 1 time etter at den var ankommet, så den delen er grei .  :)

Lenke til kommentar
Nei, har bestillt gjennom en butikk (Hagstøm), og de sa at leveringstiden var innen 10 dager. (og ja, de bruker posten)

 

Og jeg viser til Postens generelle leveringsvilkår:

 

http://www.posten.no/binary?id=14623

 

"Dersom en innenriks pakke blir forsinket, kan avsenderen kreve å få tilbakebetalt

vederlaget/portoen dersom forsinkelsen ikke skyldes forhold utenfor Postens

kontroll eller feil/mangelfull adressering."

 

Hva med å prøve det? Krever nok bevis fra sender at den faktisk ble sendt på den dagen du nevnte.

 

 

edit: står vel og merke avsender kan kreve å få tilbakebetalt portoen.

Endret av stoners
Lenke til kommentar

Statlige og kommunale organer :thumbdown: , både nåværende og tidligere, jobber etter et fast mønster.

Hvis kundene (folket) klager, setter de ned en kommisjon som skal forbedre tilbudet og øke effektiviteten.

Så, i en lengre periode, ber de om tålmodighet fordi omrokkeringen tar "litt lengre tid enn planlagt". Når dette ikke går lenger settes det ned en ny kommisjon, som skal se på mulighetene for forbedring og effektivisering...

Dette koster selvfølgelig en god del penger, så da må jo prisene økes osv. osv..

Dette skjer over hele fjøla og uavhengig av hvem som sitter ved makten.

Om Snehvit og de syv dverger vant valget, istedenfor Jens og Kristin, ville ikke Ola og Kari merket forskjell i det daglige.

Lenke til kommentar

En liten avsporing (høhø), men det er noe med hvordan de halvstatlige bedriftene driver butikk...

 

Ta f.eks. NSB. Det går et lokaltog fra Oslo S mot Gjøvik som passerer gjennom nordmarka, altså et perfekt utgangspunkt om man ønsker å komme seg et stykke innover i marka med sykkel. Men "problemet" er at dette tilbudet ble for populært, og kapasiteten i vognsettet er begrenset. En normal bedrift ville kanskje sett på dette som et potensiale, og lagt til rette for sykkeltransport ved å sette inn en mer passende vogn. Men NSB, nei, de løser problemet ved å skru opp prisen i helgene til et nivå som gjør at nesten ingen gidder å benytte seg av tilbudet. Resultat: NSB unngår et "problem" med flere kunder, og syklistene finner seg en annen måte å komme seg til marka på.

Lenke til kommentar

Får bruke anledningen til å få ut litt frustrasjon. Jeg har ingen problemer med prisene og klarer stort sett å vente de ekstra par dagene, men nå har Posten MISTET pakken min :mad: . I pakken var noe eldre snop som jeg kom over på foto.no og som ikke så lett lar seg kjøpe andre steder. I hvert fall ikke til den prisen. Selger får vel pengene sine...

 

Imens kan jeg kose meg med hentelappen (for den klarte de å få frem) og trøste meg med at Posten skal late som de leter etter den i opptil 2 uker før jeg får beskjed om at pakken er tapt...

Lenke til kommentar
Får bruke anledningen til å få ut litt frustrasjon. Jeg har ingen problemer med prisene og klarer stort sett å vente de ekstra par dagene, men nå har Posten MISTET pakken min :mad: . I pakken var noe eldre snop som jeg kom over på foto.no og som ikke så lett lar seg kjøpe andre steder. I hvert fall ikke til den prisen. Selger får vel pengene sine...

 

Imens kan jeg kose meg med hentelappen (for den klarte de å få frem) og trøste meg med at Posten skal late som de leter etter den i opptil 2 uker før jeg får beskjed om at pakken er tapt...

Hvis det er pakkespor på hentelappen din, da kan du jo søke på posten.no og se om den er ankommet postkontor.

Hvis den er det pleier de ansatte å være veldig flinke til og lete og lete. Den er kanskje plassert i en anne hylle enn der den skulle ligge.

Er pakken ankommet postkontor og ikke finnes er den vel utlevert feil til en annen kunde, eller så ligger den hjemme hos en postansatt.

Lenke til kommentar
Får bruke anledningen til å få ut litt frustrasjon. Jeg har ingen problemer med prisene og klarer stort sett å vente de ekstra par dagene, men nå har Posten MISTET pakken min :mad: . I pakken var noe eldre snop som jeg kom over på foto.no og som ikke så lett lar seg kjøpe andre steder. I hvert fall ikke til den prisen. Selger får vel pengene sine...

 

Imens kan jeg kose meg med hentelappen (for den klarte de å få frem) og trøste meg med at Posten skal late som de leter etter den i opptil 2 uker før jeg får beskjed om at pakken er tapt...

Hvis det er pakkespor på hentelappen din, da kan du jo søke på posten.no og se om den er ankommet postkontor.

Hvis den er det pleier de ansatte å være veldig flinke til og lete og lete. Den er kanskje plassert i en anne hylle enn der den skulle ligge.

Er pakken ankommet postkontor og ikke finnes er den vel utlevert feil til en annen kunde, eller så ligger den hjemme hos en postansatt.

Jeg har fulgt med pakkesporingen hele tiden. Den er videresendt fra Oslo, men aldri registrert ankommet til omlastningsterminalen i Bergen. Problemet er at hentelappen ikke følger pakken helt fram til postkontoret. Avhengig av hvem jeg snakker med i Posten får jeg forskjellig svar på hvor den er tatt av. Uansett er hentelappen kommet frem til meg, mens pakken ikke har kommet frem til postkontoret.

 

Kanskje den ligger hjemme hos en postansatt. Burde kanskje ikke merket pakken med "Veldig verdifulle fotojuveler" :hmm:

Lenke til kommentar
Hva sjer hvis pakken blit tapt?

Får man noen erstattning?

Pakken er forsikret for inntil 10000 kr.

 

 

Inntil 10.000.- men erstatningen blir kalkulert utifra vekt.

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=999258

 

Ikke om en kan dokumentere innholdet,da blir det erstattet fullt ut,har selv motatt flere knuste pakker med nytt datautstyr,disse har blitt erstattet med hva de kostet.

Lenke til kommentar

Bare som et appropo til tidligere innlegg og for å vise hvor det varierer så har jeg nu en pakke i systenet som var vidresendt fra oslo den 2 og omlastet den 3dje på fauske,altså 1 døgn som normalt,dette underbygger bare det jeg har sagt tidligere om at pakker ikke altid sendes vidre slik de oppgir.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Ser ut som de har rota det til atter en gang  :wallbash:

 

04.11.08 09.42 VIDERESENDT 0024 OSLO , dvs at den skulle vært reg omlastet på Fauske den 5-11 og vært her den 6.11, men den er enda ikke på Fauske.

 

Så jeg mistenker at dette er enda en av mine pakker som bare forsvinner på turen nordover eller på omlastingen i Oslo  :no:

Lenke til kommentar

Da kan jeg komme med en gledelig melding. Posten har endelig fått frem pakken min :new_woot: . 2 måneder etter den ble sendt og ca 1,5 måned etter at jeg fikk beskjed om at pakken var ansett som tapt... Jeg hadde lett slått frakten til fots! Men for å se det på den positive siden, nå har jeg to smc PENTAX-A 1:1.7 50mm. Jeg har selvfølgelig handlet litt imellomtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...