neocyde Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hei! Jeg har bestilt en Maxtor 160 GB med 8MB Cache og ATA/133!! Er Maxtor et bra merke?? De er de eneste som har ATA/133!! Det er grunnen til at jeg bestilte nettopp denne!! Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Maxtor er et bra merke. De er en kjent storprodusent av harddisker så mange er glade i Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Om du velger ata100 eller ata133 er uten betydning. Du vil i praksis ikke ha noen hastighetsøkning fordi det er disken som er flaskehalsen ikke bus'en. WD's disker skal være raskere. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Om du velger ata100 eller ata133 er uten betydning. Du vil i praksis ikke ha noen hastighetsøkning fordi det er disken som er flaskehalsen ikke bus'en. WD's disker skal være raskere. Jeg skulle gjerne ha sett en test hvor en WD disk er kjappere enn en Matrox, har ikke Matrox, har en gammel 14GB IBM disk (wahoo). De testene jeg har sett, saa ha Matrox diskene hoyere gjonnomsnits hastighet enn WD diskene. hvis jeg ikke husker helt feil saa havner noen av Matrox diskene paa rundt 26MB/Sek (beklageligvis, saa husker jeg ikke om det er lese eller skrive hastighet). husker dog at tilsvarende WD disk kom rundt 19MB/sek Frankie Singapore Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Gikk nok litt raskt i svingene der ja. Hadde denne og denne testen her på hw.no som utgangspunkt, der WD jevnt over får bedre resultat enn Maxtor, men ser at det er kommet ny test av 200GB utgaven til Maxtor der den slår WD's disker. Var nok desverre ikke helt oppdatert der nei. Men ata100 vs ata133 gjelder fortsatt! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg har selv en Maxtor-disk, og den er suveren! Har bare positivt å si om Maxtor. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Har hatt både 120, 170 og 540 MB Maxtor disker. Aldri hatt noe problem med de Lenke til kommentar
xthal Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 har 2 maxtor disker selv (120GB 2MB cache og 160GB 8MB cache begge ata133) og har ikke merka noe problemer med de, men så bruker jeg de bare til lagring for videoer o.l. da :wink: har ellers ikke merka noe forskjell mellom de og de andre diskene jeg har untatt den ene WD-en min som kresja en gang (har 1 60GB WD, 1 120GB WD, 1 120GB maxtor, 1 160GB maxtor, 2 120GB seagate) Lenke til kommentar
Houseduck Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Har nettopp investert i 2 nye Maxtor-disker ( 80 GB 8 mb cache og 160 GB 8 mb cache). Fungerer utmerket , men blir veeeldig varme. Ligger på 44 grader ved normal belastning. Dette forkorter trolig levetiden......har hvertfall lest dette i endel artikler. Burde være unødvendig med ekstra harddisk-kjøling....synes nå jeg...men må vel krype til korset og investere i det..... :x Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Har nettopp investert i 2 nye Maxtor-disker ( 80 GB 8 mb cache og 160 GB 8 mb cache).Fungerer utmerket , men blir veeeldig varme. Ligger på 44 grader ved normal belastning. Dette forkorter trolig levetiden......har hvertfall lest dette i endel artikler. Burde være unødvendig med ekstra harddisk-kjøling....synes nå jeg...men må vel krype til korset og investere i det..... :x Har en 80 gigs Maxtor selv. Den lå på rundt 40 grader før jeg satte inn en kab vifte som blåser på diskene. Nå ligger den på rundt 28-30, så det lønner seg med litt kjøling. Eneste negative å nevne så langt, har hatt disken litt under et år, er støy. I forhold til IBM disken min er Maxtoren kjip på det området (begge er 7200RPM). Andy Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 IBM er jo kjipe på alle områder!!! Har selv maxtor 200gb (med vifte i brønnen selvfølgelig) WD 80gb WD 40gb :oops: Har hatt de fleste hardisker før, Maxtor er den raskeste, varmeste og har rarest lyd Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 IBM er jo kjipe på alle områder!!! Feil, er meget bra disker. Fordi at de hadde problemer med 1-2 moddeler for noen år siden, er det dermed ikke sant at alle diskene til ibm er dårlige? Har 4 av de såkalte dritt disken, de er 2år og 4månder nå? Har hatt de fleste hardisker før, Maxtor er den raskeste, varmeste og har rarest lyd Feil, ibm gxp 180GB disken er den raskeste. Du finner mye bra info om disker her: http://www.storagereview.com/ Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Maxtor er bra disker det. Veldig fornøyd med mine 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå