Gå til innhold

Maxtor?? Bra harddisker??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du velger ata100 eller ata133 er uten betydning. Du vil i praksis ikke ha noen hastighetsøkning fordi det er disken som er flaskehalsen ikke bus'en. WD's disker skal være raskere.

Jeg skulle gjerne ha sett en test hvor en WD disk er kjappere enn en Matrox, har ikke Matrox, har en gammel 14GB IBM disk (wahoo).

De testene jeg har sett, saa ha Matrox diskene hoyere gjonnomsnits hastighet enn WD diskene. hvis jeg ikke husker helt feil saa havner noen av Matrox diskene paa rundt 26MB/Sek (beklageligvis, saa husker jeg ikke om det er lese eller skrive hastighet).

husker dog at tilsvarende WD disk kom rundt 19MB/sek

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Gikk nok litt raskt i svingene der ja. Hadde denne og denne testen her på hw.no som utgangspunkt, der WD jevnt over får bedre resultat enn Maxtor, men ser at det er kommet ny test av 200GB utgaven til Maxtor der den slår WD's disker.

Var nok desverre ikke helt oppdatert der nei.

Men ata100 vs ata133 gjelder fortsatt!

Lenke til kommentar

har 2 maxtor disker selv (120GB 2MB cache og 160GB 8MB cache begge ata133) og har ikke merka noe problemer med de, men så bruker jeg de bare til lagring for videoer o.l. da :wink:

har ellers ikke merka noe forskjell mellom de og de andre diskene jeg har untatt den ene WD-en min som kresja en gang :shrug:

(har 1 60GB WD, 1 120GB WD, 1 120GB maxtor, 1 160GB maxtor, 2 120GB seagate)

Lenke til kommentar

Har nettopp investert i 2 nye Maxtor-disker ( 80 GB 8 mb cache og 160 GB 8 mb cache).

Fungerer utmerket , men blir veeeldig varme. Ligger på 44 grader ved normal belastning. Dette forkorter trolig levetiden......har hvertfall lest dette i endel artikler.

Burde være unødvendig med ekstra harddisk-kjøling....synes nå jeg...men må vel krype til korset og investere i det..... :x

Lenke til kommentar
Har nettopp investert i 2 nye Maxtor-disker ( 80 GB 8 mb cache og 160 GB 8 mb cache).

Fungerer utmerket , men blir veeeldig varme. Ligger på  44 grader ved normal belastning.  Dette forkorter trolig levetiden......har hvertfall lest dette i endel artikler.

Burde være unødvendig med ekstra harddisk-kjøling....synes nå jeg...men må vel krype til korset og investere i det..... :x

Har en 80 gigs Maxtor selv. Den lå på rundt 40 grader før jeg satte inn en kab vifte som blåser på diskene. Nå ligger den på rundt 28-30, så det lønner seg med litt kjøling.

Eneste negative å nevne så langt, har hatt disken litt under et år, er støy. I forhold til IBM disken min er Maxtoren kjip på det området (begge er 7200RPM).

Andy

Lenke til kommentar
IBM er jo kjipe på alle områder!!!
Feil, er meget bra disker. Fordi at de hadde problemer med 1-2 moddeler for noen år siden, er det dermed ikke sant at alle diskene til ibm er dårlige?

Har 4 av de såkalte dritt disken, de er 2år og 4månder nå?

Har hatt de fleste hardisker før, Maxtor er den raskeste, varmeste og har rarest lyd

Feil, ibm gxp 180GB disken er den raskeste. Du finner mye bra info om disker her: http://www.storagereview.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...