bruker365 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Halloen. Jeg tenkte jeg skulle lage meg noen småe pizzabunner som jeg kan ha på hybelen, noe ala isbilen sine=p Men jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det, og om det funker? Skal jeg lage deig, og putte på tomatpurre, og så i fryseren? Eller skal jeg hive på skinke og ost også? Hvordan blir det med hevingen? Og forresten, noen som har oppskriften på Big One Classic? Takker for svar:) Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Halloen.Jeg tenkte jeg skulle lage meg noen småe pizzabunner som jeg kan ha på hybelen, noe ala isbilen sine=p Men jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det, og om det funker? Skal jeg lage deig, og putte på tomatpurre, og så i fryseren? Eller skal jeg hive på skinke og ost også? Hvordan blir det med hevingen? Og forresten, noen som har oppskriften på Big One Classic? Takker for svar:) Dette er utrolig enkelt og greit, og ikke minst utrolig godt. Pizza deig; 1 kg hvetemel (durumhvete for den kresne, en finere mel type som brukes i Italiensk pizza) 1 spiseskje salt 1 pk tørrgjær 15 g ca 6 1/2 dl vann, denne skal være lunken, kjenn etter med fingeren, skal være litt varmere. Bland alt sammen i en kjøkkenmaskin, eller for hand (som er det beste). Da deigen er elastisk og myk setter du den til å heve. la den stå ca 15 min. del opp deigen til passende stykker og kjevle/strekk de ut til pizzaer i den størrelse du ønsker. For frysing så ta en bit allu folie, strø godt med mel på den og legg emne oppå. Legg ny allu folie oppå og legg et nytt emne oppå. Denne stabelen putter du i en plast pose og setter i fryseren. Problemet med denne metoden er at du må ta de ut i god tid for å tine skikkelig. Ikke tin i micro, da det blir vassent og lite delikat. Tin i Rom temperatur. Fint og ta frem om morgenen før du drar på skolen og la det stå til du kommer hjem. Tenker du en rask frossenpizza variant lag hele pizzaen først. Fyll på med fyll. Tomatsaus/pestosaus, pølse, kjøttboller, kjøttdeig, krepsehaler, alle typer smaksoster, tomater sopp, mais, go crazy!! Det er umulig og feile. Men jeg lover deg, prøv og vær litt mer kreativ en den vanlige frossenpizzaen, her kan du lage deg noe skikkelig godt og bra for en liten penge. Uansett denne steker du på 250 grader nederste rille. ca 10 min.. Frys det ned, varm det opp i ovn eller micro... Og jeg tviler sterkt på at Big One vil gi ifra seg sin oppskrift Men vil du ha noe som ligner på smaken, ta vanlig classisk dolmio og tilsett koriander så er du kanskje litt på vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå