bikubedronning Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) asdasdasd Endret 14. september 2017 av Tecfan Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Sjekket mot alt som har blitt lastet opp på it's-learning av dokumenter greia klarer å parse (dvs. ca. alt utenom bilder). Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Administrator for brukerområdet kan visstnok velge om det skal være lokal eller sentral database som benyttes. I tillegg har en del universiteter og andre områder ekstrasjekker opp mot nettbibliotek, men dette er av mindre omfang. Et lite triks for å gi læreren noia: Gjør ferdig dokumentet noen dager før fristen og lever oppgaven. Deretter venter du en tid, for så å laste opp dokumentet på nytt. Plagieringssystemet, Ephorus, har da allerede indeksert filen og du vil få 100 % utslag. Systemet er helt elendig, - blant annet viser det ikke hvem den fant referanse hos fra databasen. Samtidig kan man veldig enkelt komme seg unna vellykket kontrollsjekk. Her finnes det mange måter, for eksempel ved å sette leserettigheter i et PDF-dokument; bruke gøyal tegnsetting når dokumentet lagres; trigge whitespace/andre elementer som ikke vises, slik at hele dokumentet oppfattes som ett stort ord; bruke innebygget script i PDF-dokument som henter fram tekst kun ved visning. Listen er lang. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Har "de" egentlig lov til å indeksere teksten min? Den er jo min, og jeg burde få bestemme selv om de skal få lov til å kopiere og beholde den for alltid? Lenke til kommentar
bikubedronning Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) asdasd Endret 14. september 2017 av Tecfan Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Et lite triks for å gi læreren noia: Gjør ferdig dokumentet noen dager før fristen og lever oppgaven. Deretter venter du en tid, for så å laste opp dokumentet på nytt. Plagieringssystemet, Ephorus, har da allerede indeksert filen og du vil få 100 % utslag. Det har jeg gjort Uten å vite om det da, lasta opp *.docx først, så *.doc en uke senere Hu måtte slette brukern min fra itslearning, og lage ny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå