baggin Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Hei, Skal kjøpe ny telefon. Ønsker en god allround tlf med ok kamera og gps. Håper dere kan gi meg et råd i valg mellom N82 og 6210. Priser Elkjøp har 6210 Navigator på tilbud denne uken for totalpris 1789,- (1 år nedbetaling bundet til Tele2 Champion). Virker på meg som en veldig god pris. N82 får man vel til +/- 3000,- litt avhengig av kjøpsløsning. Vurdering? N82 er rundt 1 år gammel. Men er vel fortsatt bra up to date (?). Forsvarer N82 prisforsjellen på 1200/1300 kroner? Er den eneste reelle forskjellen at N82 kanskje har et litt bedre kamera? Eller er tilbudet på 6210 hos Elkjøp nå "for godt" til å avslå, i forhold? At 6210 er omtrent like bra som N82 og derfor vil være et bedre kjøp? Endret 29. september 2008 av baggin Lenke til kommentar
baggin Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Bumper denne litt jeg. Er det ingen som har et råd om dette? Er telefonene såpass likt spesifisert at 6210 er det best kjøpet mht prisen? Eller er N82 en mye bedre telefon? Lenke til kommentar
iPhone911 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Bumper denne litt jeg. Er det ingen som har et råd om dette? Er telefonene såpass likt spesifisert at 6210 er det best kjøpet mht prisen? Eller er N82 en mye bedre telefon? N82 er en mye bedre telefon. Den er både raskere, har bedre HD og mange flere funksjoner Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Kan hvertfall vise til den testen i HjemmePC, der N82 er vinneren. Testpanelet konkluderte med at den har best kamera av alle mobiler, og hadde ingen egentlige minuser. Eneste de skriver: "skal vi pirke, så kunne kartprogram vært bedre og ingen dedikerte musikktaster". Den andre er ikke forøvrig ikke med i denne testen. Lenke til kommentar
zand Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg ville gått for N82. Det er såvidt jeg vet ingenting som er bedre på 6210 Navigator enn på N82. På N82 får du bedre kamera (5 mot 3,2 megapiksler), 3,5mm utgang til hodetelefoner (2,5 på 6210 Nav) og WLAN. Du kan legge inn f.eks. Garmin på N82 for å få et bedre navigasjonsprogram. Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 jeg ville gått for n82. den er bedre på alt. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ser denne tråden er noen dager gammel. Men etter hva jeg har skjønt så er 6210 bedre på en ting.. og det er det innebygde GPS propgrammet. Men som tidligere nevnt her, så kan man jo bare legge inn noe annet Selv har jeg n95 og 6110 navigator. Og 6110 navigator slår n95 helt uten problemer på GPS delen, men n95 er bedre på såsi alt annet! Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ser denne tråden er noen dager gammel.Men etter hva jeg har skjønt så er 6210 bedre på en ting.. og det er det innebygde GPS propgrammet. Men som tidligere nevnt her, så kan man jo bare legge inn noe annet Selv har jeg n95 og 6110 navigator. Og 6110 navigator slår n95 helt uten problemer på GPS delen, men n95 er bedre på såsi alt annet! det er det eneste å da, ellers er n82 bedre på alt Lenke til kommentar
baggin Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg syntes tilbudet Elkjøp hadde var for bra, så prisen ble avgjørende. Jeg kjøpte 6210. Har lest og skjønt at N82 er bedre på omtrent alt, men N82 kostet da også nesten dobbelt så mye. Portering i dag, så vi får se hvor fornøyd eller misfornøyd jeg blir :-). En ting er ihvertfall sikkert. Det er omtrent kul umulig å åpne opp telefonen for å sette inn batteri og sim-kort..... Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 På 6110 Navigator er det lett å åpne dekslet bare å trykke på knappen under telefonen så detter det nesten av, hehe. Men kan jo hende dem har gjort noen forandringer der på 6210. Sitter selv å venter på en N82 som jeg fikk kjøpt billig, som defekt. Ca halv pris av hva den koster på elkjop.no Selger sier at eneste feilen med den er at batteriet ikke holder så lenge, men med litt flaks så er det bare et nytt batteri som skal til evt oppdatere FW, og sjekke litt rundt i strøm instillingene på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå