Slurt-is Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Får som sagt ikke velge DTS. Har det noe med DVD'ene å gjøre? Spiller en helt vanlig Transformers DVD som utgangspunkt. Har en H/K AVR 5000 forsterker, som er koblet til en Sony Bluray spiller med optisk kabel. Men jeg får ikke velge DTS. Får kun velge DD, WMA-ettellerannet (near og far). Noen som kan hjelpe, eller klare opp? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har filmen DTS lydspor? Paramount har kun brukt DTS på noen ytters få utgivelser, eneste jeg vet om er Jack Ryan Collection for noen år siden. Sjekket via DVD Profiler, og hverken den norske eller engelske utgaven har DTS, kun Dolby Digital. skjønner ikke hva du mener med WMA, det pleier jo å stå for Window Media Audio, og har aldri sett det på en DVD. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Ok, det var det jeg tenkte; at DVD'en ikke hadde DTS. Hvorfor er det så få som har DTS? Kan du/noen gi tips til noen filmer med DTS spor? VMAx heter det foresten, det andre jeg kan velge. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Hvorfor er det så få som har DTS? Kan du/noen gi tips til noen filmer med DTS spor? Fordi på DVD så er det krav hva en DVD plate SKAL minimum ha av lydspor. I USA er dette Dolby Digital eller PCM lydspor, i Europa er det også MPEG2 ett alternativ (som de ville vi skulle bruke i stedet for Dobly, heldigvis forsvant disse utgivelsene kjapt). DTS er ikke på denne listen. Det er ett ekstra alternativ produsenten kan legge til hvis de ønsker. Det koster en god del å få DTS til å lage sporet, så de fleste gidder ikke ta denne ekstra kostnaden. Samt at det krever ekstra med plass, spesielt hvis de skulle brukt 1.5 Mbps typen (meget sjeldent brukt, normalt 768 Kbps). De velger heller å bruke plassen til filmen og ekstra matriale, samt dubbing til andre sære språk kulturer som fransk, tysk, spansk osv. Hvis du er opptatt av lyd, og ønsker mer DTS, så kom deg over på Blu-ray så fort som mulig. Der er kravene bedre, enten PCM, Dolby Digital eller DTS. Og heldigvis så gir de fleste av produsentene i dag oss skikkelig lyd slik som PCM, Dolby True HD eller DTS HD Master Audio. Utgivere som 20th Century Fox velger å kun gi ut DTS HD Master Audio på sine utgivelser, spesielt siden inni dette signalet så ligger det originale DTS Core (vanlig DTS i 1.5 Mbps). Slik at ekstra lydspor ikke tar opp noe ekstra plass. Dolby True HD har ikke dette, og må ha ett vanlig Dolby Digital lydspor ved siden av (Dette vises ikke alltid i menyene, men hvis spilleren eller forsterker ikke støtter dette så velges ett skjult Dolby Digital spor i stedet). Forskjellen på vanlig DVD lyd og HD lyd er rett og slett enorm. Mange ganger større enn Dolby Digital til DTS. Filmer som "Transformers" (True HD), "Cloverfield" (True HD) og "Live Free or Die Hard" (DTS Master (Die Hard 4 for de som bruker den tittelen). Har rett og slett enorme lydspor. EDIT: leste første posten igjen, og så jo at du har en BD spiller allerede Hvilken Sony spiller har du? Endret 30. september 2008 av AndersT2 Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Takker for en god og utfyllende post Jeg har en Sony BDP-S300. Surround forsterkeren min (Harman Kardon AVR 5000) støtter såvidt jeg vet ikke andre digitale surroundstandarder enn DTS og Dolby Digital. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har du husket å oppgradere til nyeste firmware på avspilleren? Jeg hadde den selv, meget bra BD spiller. Og med nyeste firmware har den nå fått dekoding av Dolby True HD til PCM internt. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Stilig Hvordan oppdaterer man firmwaren? Her er jeg helt blank. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) http://support.sony-europe.com/hav/downloa...mp;f=FW_BDPS300 alt skal stå der. last ned, og brenn ut som image. Jeg brukte den gratise image burner med bedre hell en nero. Høyre klikk fil og åpne i programmet er en bedre løsning enn å åpne programmet først så er det bare å følge anvisningen med å putte i disken og vente, det tar ca 10 min. EDIT: har flere spillere så blir litt forviret av fremgangsmåten av og til. Det du får ned er en .exe fil. kjør denne så pakkes den riktige filen ut. Så gjør du som over Endret 30. september 2008 av AndersT2 Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Da er den oppdatert til 4.20 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Hvorfor er det så få som har DTS? Kan du/noen gi tips til noen filmer med DTS spor? smile.gif Walk The Line på DVD har DTS... har denne selv Endret 2. oktober 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå