ok67 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 En av flere ender på Lianvannet for godt og vell ei uke siden. Tatt med min Olympus E-520 og 70-300mm, på 300mm, håndholdt. Jeg satt på baken og støtta venstre armen på kneet, så jeg tror jeg holdt relativt stødig, i tillegg var IS på. Bildet er konvertert fra RAW med UFRaw for Linux, da jeg ikke var helt fornøyd med hvitebalansen som kameraet benyttet, det var litt for blått, dette er litt varmere. Skraper litt opp i GIMP med unsharpen mask. EXIF Data: f/6.3, 1/250 sec. ISO 100 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Fine farger og bra fokus, men jeg synes kanskje du har croppet den for "trangt". RandiA Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Vel, det er en grunn til den trange croopen det var ei anna and der som jeg ikke ville ha med i bildet. Dvs. den andre anda er akkurat i høyre bildekant. Kunne selvsagt tatt med mer til venstre i bildet, men da synes jeg det blir litt feil med tanke på hvor anda peker med nebbet sitt. Endret 29. september 2008 av ok67 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Fine farger og bra fokus, men jeg synes kanskje du har croppet den for "trangt".RandiA Enig med farger og crop, men fokus derimot er ikke "bra".. Bildet er rett og slett ikke skarpt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Enig med farger og crop, men fokus derimot er ikke "bra".. Bildet er rett og slett ikke skarpt. Alt er relativt...jeg antok at det var på langt hold, og ikke så lett å få sylskarpt da... RandiA Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Ser også at det er litt uskarpt, men er usikker på om det er fokus eller om det er litt bevegelse som er årsaken. Er tatt med 300mm (effektivt 600mm) håndholdt, så det kan være litt bevegelse idet jeg knipset. Av en eller annen grunn ser jpeg'en fra kameraet ut til å være skarpere enn RAW'en, har nok noe med oppskrapinga kameraet selv gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå