Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

strøk på eksamen.. har lærlinger plass på prøve

Anbefalte innlegg

hei gikk 2 året på vgs i våres men strøk på engelsk eksamen og klagde, fikk ikke mehold.

men fikk lærlingerplass på prøve, men sende firma kunn karakterkorte fra jul da jeg hadde den på pc`n.

hva skjer når de sender inn papirer til opplærings kontoret?

kan jeg ta den på nytt`? ikke sikkert jeg greier den da heller..

kan godt henne jeg posta på feil sted..

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Tror du kan ta det som privatist. Oppmelding for eksamen er stengt for høsten 08, men du kan melde deg opp igjen til jul og da ta eksamen til sommeren.

Viktig at når du melder deg opp at du velger den riktige reformen du skal ta eksamen i. Dette er nok kunnskapsløfte. Deretter må du velge utdanningsprogramm også fag.

Du må melde deg opp til både muntlig og skriftelig eksamen i engelsk.

Det er viktig at når du velger eksamenstype at du velger forbedring og ikke nytt fag. Dette er fordi du har fått en vurdering i fage fra før.

Forbedring av en karakter er dobbelt så dyrt som om du tar eksamen i nytt fag. Disse to eksamenstypene er helt like, bare at når du skal forbedre en karakter har du allerede fått en mulighet derfor er prisen høyere.

Prisen på forbedring vill være runt 600 (det koster runt 300 for nytt fag)

Du må ha vurdering i både muntlig og skriftelig som da er to eksamener blir det da dobbel pris. Du må da rekne med å bruke runt 1200 kroner på dette.

Oppmelding kan du gjøre på www.privatistweb.no

Lykke til :)

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar

Åja.. Men skjønner ikke hvordan det går ann å være så uheldig.. Fordi klassen min min trekt opp i skriftlig eksamen.. Ingen andre klasser ble trekt opp i noe..

Så nå må jeg ta opp 2 eksamener? Jaja da kan jeg vel nesten gi opp med engang.. Fikk så vidt 2 i faget..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...