Gå til innhold

Problem med spilling på PS2

Muggkaare

Anbefalte innlegg

Jepp... lånt en PS2 av søstra til dama, og den har nesten ikke vært brukt til noe anna enn å se på film med. Har fått tilbud om å kjøpe den, og egentlig takka ja. Og da kommer problemene...

Spill vil ikke starte... det tar laaaaang tid å loade... det henger seg... den klarer ikke å lese discen osv...

Når jeg tester med en vanlig dvd-film, så funker det med en gang.. prikkfritt og uten problemer.

Noen som vet hva som er problemet? Må den inn til reperasjon, eller er det noen småting jeg kan gjøre selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plutselig funker det litt, og så blir det bare mer og mer mongo

edit: men, synes det er så rart at den leser dvder knallbra om det er linsa... eller er jeg bare totalt på villskudd? eller hva faen.. forstår meg ikke på det her merker jeg.

Endret av King_P
Lenke til kommentar

Jepp, originale spill...

Kan ta Guitar Hero 3 f.eks... det går tregt å gå igjennom menyene.. noen ganger raskere, andre ganger treeeeeeegt. Når man spiller, kan alt gå perfekt, eller det kan være at lyden hakker eller at lyden ikke passer til det du spiller eller at lyden ikke er der.

Project Zero 3 - The Tormented... her om dagen gikk det perfekt... nå går loadinga (når man går igjennom dører altså) fooorferdelig tregt.

Lenke til kommentar

er cd ripete da? kan hente den har velta ned på gulvet fra en høyde da?... min sin ps2 datt ned en halvmeter en gang å etter det passer det meget bra dtil din beskrivelse... viss spilleneer problemet enbefaler e de å ta litt zalo på en klut å litt lunka vann å vaske siden av cd som blir spilt av:P hahah lova de e ikke tull!! de virka me me når e har prøvd;)

kan å i samme slengen anbefale ps3 da:)hehe

lykke til:)

Lenke til kommentar

GH3 ble kjøpt på lørdag... så cden er ikke ripete...

Virker som om det funker greit å lese spill når den har vært avslått lenge, og jo lengre jo bedre... så går det tregere og tregere... er ikke sikker på om det er slik, men er ihvertfall inntrykket mitt av hvordan den er nå.

Lenke til kommentar

er prossesoren eller der vifta e eller ka e skal kalle de.. blir den ekstremt varm? altså fort varm?.. kan ha nokke me de da .. som på pc min.. bærbar. når der vifta e når der e varmt så går de utroli seint:P kjenn etter da neste gang du spilla å kjenn om den e varm får de skal ikke den vere..

Lenke til kommentar

Her er det mange som TROR ja... Tro kan dere gjøre i kirken ;)

Hvilken versjon ps2 er dette? SCPH*****?? står bak på maskinen.

Maskinen er full av dritt, og må renses og justeres. Dette er ikke noe du bør gjøre selv, med mindre du har skrudd endel ps2 før...

Mitt forslag blir å sende den til noen som KAN det, og få renset den skikkelig, også får du montert inn en chip i samme slengen, så har du plutselig en mye mere atraktiv spillmaskin ;)

Hvor i landet bor du?? Send meg gjerne en pm hvis du lurer på noe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...