Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

innstalert gigabyte galaxy 2 vannkjøling, men nå fungere ikke pcen normalt!

Anbefalte innlegg

hei...

har nettopp innstalert gigabyte galaxy 2 vannkjøling på min pc.

problemet er at når jeg starter pcen så begynner vannkjølinga å starte, viftene går og alt virker normalt men det som ikke virker er at det ikke kommer noe lyd fra hovedkortet når du starter datan(skal kåmme en litten pipe lyd), så har det begynt å lyse ei rød lampe på skjermkorte(men den har lyst før og kommet bort etter en stund, så den tror jeg ikke har noe med saken å gjøre) og det kommer ikke noe bilde på skjermen.

altså datan starter men den bare går og går uten å skje noe, helt til du bryter strømmen!

hardware:

skjermkort: his radeon x1950 pro 512mb.

hovedkort: msi k9n diamond socket am2. 590i

ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2

cpu: AMD athlon 64 x2. 2.8ghz

psu: hiper 530w

vannkjøling: gigabyte galaxy 2.

blir veldig glad for svar:D

creaT'*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vet at noen hovedkort krever at en vifte er tilkoblet vifteporten i hovedkortet, for å forhindre overopphetning av cpu, kunne du prøvd å koblet i den og så prøvd å starte? hvis den starter da så er det en option i bios for å disable denne viftefunksjonen.

altså datan starter men det kommer ikke noe bilde på skjermen eller lyd fra hovedkorte.

er det 3/4 pin du mener, vis det er 3 pin så har jeg radiator vifta kobla på en 3 pin kontakt på hovedkorte! der cpu vifta var kobla til før jeg fikk vannkjøling,

Endret av creaT
Lenke til kommentar

Har du prøvd med et annet skjermkort? Du har muligens skada skjermkortet ditt under montering av vannkjølinga(har du montert GPU blokk?).

Prøv ditt eget skjermkort i en annen pc. Det høres ut som om det bare er en sensor på hovedkortet, men hvis du er sikker på at alt er montert riktig hadde jeg prøvd det jeg nevnte over.

Lenke til kommentar
Har du prøvd med et annet skjermkort? Du har muligens skada skjermkortet ditt under montering av vannkjølinga(har du montert GPU blokk?).

Prøv ditt eget skjermkort i en annen pc. Det høres ut som om det bare er en sensor på hovedkortet, men hvis du er sikker på at alt er montert riktig hadde jeg prøvd det jeg nevnte over.

skal prøve med nytt/bytte skjermkort i hælga...

har bare vannkjøling på cpu, ikke gpu..

men hva mener du med en sensor?

Lenke til kommentar

En føler som kjenner etter at ledninger til kjøling, strøm og harddisk eller skjermkort er montert riktig. Hvis noe er feil montert kan det jo være at pc ikke starter.

Lenke til kommentar

En føler som kjenner etter at ledninger til kjøling, strøm og harddisk eller skjermkort er montert riktig. Hvis noe er feil montert kan det jo være at pc ikke starter.

kan godt være det. hvor siter dene føleren da?

(altså datan starter, vannkjølinga og viftene og alt funker normalt men det kommer ikke fram noe bilde på skjermen og det kommer ikke noe start opp lyd fra hovedkorte!)

Lenke til kommentar
bump..

Hvis alt er montert riktig er det ikke det som er problemet da, men feks cpu vifta har en sånn føler på noen hk.. Da booter den ikke opp hvis ikke en vifte er plugget i. Test et nytt skjermkort og fortell hva som skjedde evt at alt løste seg og skjermkortet ditt er ødelagt.

ok. skal teste med nytt skjermkort i hælga. skal si ifra hvordan dette går!

men kan godt hende det er noe med den føleren ja!

...kan ikke si at alt er riktig men noe er galt er helt sikkert!...

Lenke til kommentar

har nå prøvd skjermkortet mitt i en anna pc. og skjermkortet funket. så det er nåkk hovedkorte mitt som har tatt kvelden!

noen som har anbefalinger til nytt hovedkort og cpu?

har tenkt selv og kjøpe dette:

ASUS P5Q-E, P45, Socket-775 DDR2 eller:

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz eller

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 eller

Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz Socket775

er åpen for andre forslag!

pris helst ikke over 3000kr.

takker for svar!:D

Endret av creaT
Lenke til kommentar
har nå prøvd skjermkortet mitt i en anna pc. og skjermkortet funket. så det er nåkk hovedkorte mitt som har tatt kvelden!

noen som har anbefalinger til nytt hovedkort og cpu?

har tenkt selv og kjøpe dette:

ASUS P5Q-E, P45, Socket-775 DDR2 eller:

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz eller

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 eller

Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz Socket775

er åpen for andre forslag!

pris helst ikke over 3000kr.

takker for svar!:D

Ta en titt i demo avdelinga til Komplett. Der kan du kjøpe kjøpe et monster hk for en billig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...