Gå til innhold

Noe bedre enn Opera?

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har NOKIA N73 med Opera Mini.

jeg har prøvd fullversjonen, men kom fram til at Mini kjørte raskere...

Til saken. Finnes det bedre alternativer?

Har lest litt om et amerikansk program som heter SkyFire.

Det er gratis, men de knølene krever registrering fra amerikansk eller canadisk telefonnummer. Ellers får jeg ikke SMS med download-link.

Den skal visstnok bli tilgjengelig i andre land også i nær framtid.

Men hva annet finnes der ute?

(Symbian)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå installert TeaShark, og det er absolutt like bra som Opera, kanskje bedre.

Jeg hadde litt knot med å starte det første gang, det stod bare "Failed. Please try again later..."

Men så klarte den det endelig. Det er noen greier den må snakke med serveren om første gang man kjører det.

Nå som det endelig virker, kan jeg bare si at jeg slutter å bruke Opera heretter.

I hvert fall sålenge TeaShark sin proxy fungerer. Men den virker litt ustabil. Får ofte Network Error selv om jeg har dekning.

Men det gjør jeg med Opera også.

Absolutt verdt å prøve for mobilsurfere. Gratis er det også.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Teashark er utstyrt med et brukergrensesnitt som jeg liker bedre. Og så kan jeg scrolle uten at det hakker. Nettsidene vises i fullskjerm uten linje oppe og nede. Men det er ikke mye forskjell.

I likehet med Opera Mini, så foregår all rendering av nettsider på server(e) også for Teashark. Noe som innebærer at man bør ha tillit til de som har tilgang til disse serverne og hva som måtte finnes av data på de. Hvem er egentlig Teashark? De skriver ingenting om det på nettsidene sine.

Forøvrig så har også Opera Mini støtte for fullskjerm.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke noe særlig om TeaShark, og stoler egentlig mer på Opera hvis jeg skal bruke nettbanken min.

Ja, TeaShark kan scrolle med en veldig jevn bevegelse. Opera Mini kan også scrolle, men ikke jevnt. Og det er litt tregere.

TeaShark er nærmest ubrukelig fordi det er så mye nedetid. Vet ikke om det skyldes programvaren eller serveren deres, men det er ofte jeg ikke kommer inn på sidene.

Men det er en knakandes god nettleser :-)

Angående brukergrensesnittet til TeaShark;

Den er litt mindre logisk enn Opera. Det står ikke at knappen til høyre for joysticken betyr "tilbake". Men når du har brukt den en stund, da VET du det.

Men den er muligens mindre selvforklarende.

Den er allikavel så lik Opera, at overgangen skjer uten å tenke.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...