Gå til innhold

Kva type fisker er dette?

Anbefalte innlegg

Skaffa meg 4 fisker i dag til akvariumet men har glemt kva type det er.

Den tiger aktige har nokon små følehorn rundt munnen, noko som ikkje er lett å sjå på bilde.

Den svarte er heilt svart, den er så aktiv at eg nesten ikkje fekk bilde av den.

Og så er det den som suger seg på vinduet som er grå/svart/kvit.

Bilder:

post-96672-1222712714_thumb.jpg

post-96672-1222712758_thumb.jpg

post-96672-1222712802_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Det er en type Plecostomus. Utrolig flink algespiser, men dessverre blir de litt late med tiden :p (det tar noen mnd/år før det skjer).

2: Praktbotia.

Fredelig stimfisk. Kan være aggressiv i for små stimer. Den er en god svømmer som har et høyt aktivitetsnivå. Kan lett stresse rolige fisk som f.eks. skalarer. Pga fiskens høye aktivitetsnivå bør den ha en god vanngjennomstrømning som den kan "trimme" imot. Dette også for å simulere fiskens naturlige livsvilkår.

3: Black Molly. Kjøp deg flere så de får baby :D

Molly er en av de vanligste fiskene innen akvaristikken. En fredelig og flott fisk. Den finnes i mange oppdrettsvarianter, og den vanligste er sort og kalles "Black molly". Den opprinnelige "black molly" er derimot gul/hvit og slett ikke svart...

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Kan nevne at noen arter av den første, sugemallen, vokser og vokser, og dør etterhvert pga. plassmangel. Det gjelder dog ikke alle, og de vokser ikke så ekstremt fort uansett.

Og praktbotia kan være greit å begrense til en. Vi hadde en som nettopp døde, og vi hadde den i flere år, tror jeg. LENGE, i alle fall. Den deppet hvis den ble alene i akvariet en stund, osv. Fisk med personlighet. Hehe.

Endret av Right
Lenke til kommentar

Han nektet å spise, selv om han til vanlig var helt desperat etter mat, og han svømte bare tamt rundt. Fisken var rett og slett ikke til å kjenne igjen. Da han fikk selskap igjen ble han sitt gode, gamle jeg, så det var tydelig at han var ensom. Var veldig rart å observere...

Vår malle døde mest sannsynlig av plassmangel. Hun trivdes veldig godt, men så ble det litt trangt om plassen, sannsynligvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...