Gå til innhold

Import av bilder

Anbefalte innlegg

Jeg har et Pentax Optio 330 GS kamera som tar bilder i JPG format. Det har TV ut mulighet slik at jeg kan vise bildene på TV.

Jeg hadde planlagt å laste inn noen JPG bilder jeg fant fra Internett og vise disse på TV, men av en eller annen grunn finner kameraet bare de bildene jeg har tatt med kameraet.

Jeg har lagt bildene i riktig folder, jeg har forsøkt og forandre filnavn slik at de heter det samme (men med høyere nummer) som de andre bildene. Da dukket det opp en sort skjerm der bildet skulle være, og det stod at bildet ikke kunne vises.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt dumt spørsmål kanskje, men siden ingen ser ut til å hvite svaret på det første spørmålet stiller jeg det likevell.

Kan noen anbefale ett annet diskusjonsforum, gjerne engelskspråkelig, med litt mer trafikk?

Lenke til kommentar

Mange kamera kan bare vise bilder some er identiske i dimensjon som de bildene kameraet tar. Det hender også der er andre restriksjoner når det gjelder JPEG formatet.

Lag et bilde some er samme dimensjoner og prøv å lagre det med samme type komprimering (huffman/arithmetic).

Lenke til kommentar
Du kan kanskje prøve å lime inn et av bildene du vil vise inn i et bilde du har tatt med kameraet, da skulle formatet bli korrekt. Tungvint, men hvis du ikke finner andre måter så... :shrug:

Kan f.eks bruke Photoshop til dette.

Takker.

Har ikke Photoshop så jeg får ikke forsøkt dette umidlebart. (må komme meg til en kamerat som har det). Mens jeg tester det ut mottas andre forslag med takk.

Forsøkte med AC/DC som fulgte med kameraet men det limet ikke ett bilde inn i et annet. Det bare opprettet et nytt bilde/vindu når jeg pastet.

Lenke til kommentar

Sendte mail til Kodak og i tilfelle noen søker etter dette spørmålet paster jeg det inn her.

Tack för ditt email.

Detta går tyvärr inte att ändra vanliga JPEG till JPEG xif 2.2 format

Kort og godt.

Overraskende lett å brenne bildedisk med Nero, så jeg fikk i hvertfall en løsning til slutt.

(siste bumb .... lover ... :lol:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...