HulkHaugen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Tenkte jeg skulle bruke den resterende delen av disken min som en mediadisk, og den blir forøvrig felles for WinXP og Mint. Men bør jeg mounte den som /media eller kanskje som /dev/sda4? fgøler å velge /media blir mere oversiktlig, men er ikke sikker på om det kan ha noen ulemper... Lenke til kommentar
haalo Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 /dev/sda4 er enhetsnavnet på den fjerde partisjonen (4) på den første harddisken (a), ikke en monteringssti. Du kan egentlig montere den hvor du vil. Jeg ville montert den under hjemmemappa, men du får finne et system som fungerer for deg. Syntaksen for monteringskommandoen er forøvrig: mount -t [type] -o [opsjoner] [enhet] [monteringssti] Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Kjør Ole Brum style: Monter under /media og legg symlinke i hjemmemappen din Endret 29. september 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
comicz Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ville ikke montert rett i /media; /media/hvaduvil er bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå