vbjornevik Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hei! Nå har det seg sånn at internett her hjemme er ufatteligt tregt, og ikke minst ustabilt. Vi har internett fra NextGentel, og nå bruker jeg trådløst nettverk. Vil det gå fortere om jeg bruker kabel? Hva kan grunnen være til at det går så tregt her? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 JA, det vil nok gå fortere om du bruker kabel sånn generelt sett. Siden du spør regner jeg med du sitter på trådløst? Ingen "gratispassasjerer?" Kryptert o.l? Sjekk også kabelen som går inn til modemet, kan være brudd og da blir nettet fryktelig ustabilt.. Prøv og bytt, sånn bare for å eliminere det.. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvor bor du, hvilken linjehastighet har du og hvor langt fra den trådløse routeren sitter du? (NextGentel = Next2Hell) (Er ikke fan av Telenor heller sån at det er sagt ) Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har dere betalt regningen fra NextGenTel? Om dere ikke gjør det i tide, setter de ned hastigheten til ISDN-hastighet. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Alt er betalt. Bor i Bergen, og sitter bare noen få meter unna routeren. Målte for noen uker siden (med tanke på hastighet), men jeg husker det ikke, og siden jeg bruker flere minutter bare på å komme meg innpå diskusjon.no så gidder jeg ikke prøve nå Skal prøve å bruke kabel for å se om det hjelper. Har hørt noe om at det er stor forskjell på internett-kabler? Går det på tykkelsen eller? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Nedlastingshastighet: 682 kbit/s (530 500 bytes på 6,222 sek) (ifølge test på itavisen) Me dette kan da ikke stemme når alt går så forbanna treigt? Jeg holder også på å laste ned (Pirates 2), og den lå på ca. 3 kb/s, mens nå står den helt stille, altså 0 kb/s.. HJELP MEG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå