Gå til innhold

BK: Det siste blåbær

erlingba

Anbefalte innlegg

Ser noen klager over at det er for stor aktivitet på ustyrsdelen i forumet, og for liten her på bildekritikken.

Så da får jeg gjøre mitt for å jevne ut forskjellen.

Det siste blåbær:

post-69316-1222711423_thumb.jpg

Vil gjerne ha synspunkter på blant annet dybdeskarphet, fargetemperatur og metning.

35mm, f2, ISO 125.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: Hadde forresten vært moro å sett samme motiv med liten blender.

Litt mindre blender:

post-69316-1222791194_thumb.jpg

Dessverre har jeg bommet litt med fokus på dette bildet, men det gir iallefall et intrykk.

Jeg skulle prøvd meg med bittesmå blendere også, men det var syklingen som var prioritert på den turen.

Takk for alle kommentarer så langt.

Lenke til kommentar

Veldig bra!

Jeg fikk først lyst til å foreslå å skjære vekk den litt skarpe lyngen nede til venstre, men etterhvert ser jeg at disse små elementene som stikker frem her og der er med på å undebygge den småsurrealistiske opplevelsen. :thumbup: Jeg kan tenke meg at kunstnere på sentralnervestimulerende medikamenter ville finne mye inspirasjon i dette.

Jeg har kanskje vært for rask med å avskrive EF35mmf/2,0'en min som middelmådig. Mulig den fortjener å komme frem igjen...

- Rams

Lenke til kommentar

35mm'en er grei den, men man bør blende litt ned. Det må ihvertfall jeg gjøre med min - men jeg overlevde oktober i fjor med den.

Mitt største ankepunkt er at bakgrunnen blir fort urolig med stor blender; du ser det i første utgaven av bildet. Men om det brennvidden eller objektivet i seg selv som er årsaken; det kan jeg ikke si.

Er forøvrig enig at det er et morsomt bilde. Det er jo alltid en som ikke vil gi seg. Eller kommer seg unna.

Tom

Lenke til kommentar

Minner meg om "Chaos is fair." Kontrast i former og farge får blåbæret til å stå skikkelig fram. Veldig bra jobbet.

(Dybdeskarpheten liker jeg. Temperaturen og metninga fungerer fint som den er. Litt kaldere og litt lavere hadde gjort det litt mer realistisk, men jeg for min del er ikke ute etter det.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...