erlingba Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ser noen klager over at det er for stor aktivitet på ustyrsdelen i forumet, og for liten her på bildekritikken. Så da får jeg gjøre mitt for å jevne ut forskjellen. Det siste blåbær: Vil gjerne ha synspunkter på blant annet dybdeskarphet, fargetemperatur og metning. 35mm, f2, ISO 125. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Nydelig. Jeg likte dette. Hvilket objektiv og lukker tiden er på? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Dette var pent ja. (Tør jeg tippe nikkor 35mm F/2?) Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 På flickr stod det at han brukte 40d. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Aha. Var bare wild guess. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Det er tatt med Canon 40D og EF 35mm f2. Jeg ser at fargene har fått litt ekstra varme under konverteringen til sRGB. Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Det er tatt med Canon 40D og EF 35mm f2.Jeg ser at fargene har fått litt ekstra varme under konverteringen til sRGB. bra bilde liker hvor god kontrast blåbæret har i forhold til resten av fargene Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Fantastiske farger! Fikk en god/positiv høstfølelse da jeg så bildet. =) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Likte det bildet der ja,nydelige farger Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Dette var fint! Fikk nesten følelsen av å ligge i lynget Har ikke noe å utsette på dette nei Edit: Hadde forresten vært moro å sett samme motiv med liten blender. Endret 30. september 2008 av Ciryaher Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Edit: Hadde forresten vært moro å sett samme motiv med liten blender. Litt mindre blender: Dessverre har jeg bommet litt med fokus på dette bildet, men det gir iallefall et intrykk. Jeg skulle prøvd meg med bittesmå blendere også, men det var syklingen som var prioritert på den turen. Takk for alle kommentarer så langt. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Veldig bra! Jeg fikk først lyst til å foreslå å skjære vekk den litt skarpe lyngen nede til venstre, men etterhvert ser jeg at disse små elementene som stikker frem her og der er med på å undebygge den småsurrealistiske opplevelsen. Jeg kan tenke meg at kunstnere på sentralnervestimulerende medikamenter ville finne mye inspirasjon i dette. Jeg har kanskje vært for rask med å avskrive EF35mmf/2,0'en min som middelmådig. Mulig den fortjener å komme frem igjen... - Rams Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 35mm'en er grei den, men man bør blende litt ned. Det må ihvertfall jeg gjøre med min - men jeg overlevde oktober i fjor med den. Mitt største ankepunkt er at bakgrunnen blir fort urolig med stor blender; du ser det i første utgaven av bildet. Men om det brennvidden eller objektivet i seg selv som er årsaken; det kan jeg ikke si. Er forøvrig enig at det er et morsomt bilde. Det er jo alltid en som ikke vil gi seg. Eller kommer seg unna. Tom Lenke til kommentar
pederk Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Minner meg om "Chaos is fair." Kontrast i former og farge får blåbæret til å stå skikkelig fram. Veldig bra jobbet. (Dybdeskarpheten liker jeg. Temperaturen og metninga fungerer fint som den er. Litt kaldere og litt lavere hadde gjort det litt mer realistisk, men jeg for min del er ikke ute etter det.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå