indietrash Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) jeg får til å kopiere til min stasjonære hjemmepc, men jeg kan ikke kopiere fra den. jeg får "ssh: connect to host X port 22: Connection refused" og lignende. dersom X er maskinen som funker (hvilken som helst pc, f.eks laptopen min) og Y er maskinen som ikke funker (den stasjonære), så er dette det som skjer: fra Y til X: scp -p /a/folder/with/a/file X:a/folder = OK! fra X (når jeg er logget inn på X fra Y med slogin) til Y: scp -p /a/folder/with/a/file Y:a/folder = ssh: connect to host X port 22: Connection refused NYLINJE lost connection en av hovedgrunnene til at jeg vil ha ssh satt opp er for å kopiere... så dette var ikke veldig vellykket Endret 29. september 2008 av indietrash Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Sjekk at du har ssh-server installert og kjørende på maskin Y. Isåfall er kanskje maskin Y bak NAT eller brannmur. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 (endret) det kjører. ingen brannmur. Endret 29. september 2008 av indietrash Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Skal ikke se bort fra at port 22 er stengt som standard på SELinux. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Sjekk med nmap nmap -p 22 <ip> Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Sjekk også om ip-adressen din kan være blokkert i /etc/hosts.deny-filen på maskinen du prøver å koble deg opp mot. Det kan også være lurt å sjekke /var/log/syslog på samme maskin og se om det står noe der om hvorfor du ikke får koblet deg opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå