Nebuchadnezzar Skrevet 29. september 2008 Rapporter Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Har egentlig sett meg lei på den språkelige ignoransen når noen skal skjelles ut. De aller, aller fleste tyr til banning, noe som i min mening bare tyder på snevert vokabular. Derfor vil gjerne prøve og samle alle ord og utrykk - Game så godt som nye - som man kan fornerme hverandre med. I mine øyne er ikke dette nedsettende, men heller morsomt om brukt riktig. Feil Din jæ***a idiot Riktig Du din evneveike amøbe ! Ris, ros, kos og klem tas imot med glede. warning Alle som er allergisk mot fornærmelser og generelt sett er en pingle tufs bør holde seg unna. A Ape Antisemmitist Albino Amøbe B Bavian Badetiss Banditt Bakterie Barbar Bleikfis Blodigle Blodsuger Bløffmaker Bokorm bølle Boms Basilusk Brødhode C Caddie D Dumrian Drukkenbolt Dåsemikkel Dustemikkel Dagdriver Dovendyr dyre skjender E Eplekjekk Egoist ekling ekskrement eremitt evneveik F Fehode Fjols Fjomp-nisse feiging Fjert Føsnisse Frik Flopp Fossil G Gamp Gamling Gigolo Gjøk Gnager Gnom Grums Guffen H Hallik harry Hedning Heks Hespetre Hottentott Huleboer Hurpe I Idiot Igle Inkompetent Imbesill J Jugepave Juksepave Jumbo K Kjiping Kjøter Klegg Kleptoman Klodrik Kvakksalver Kloakkrotte Klossmajor Klovn Klyse Knehøne kokko komposthaug korka Kranglefant Krypdyr Krøpling Kujon L Lurendreier landkrabbe lealause ... lik-skjender M Mandarin megatykk magedasker miniatyr N Engelsk: Nagger Nek Nisse Neandertaler O Ompa-lompa P Pøbel Pølsesmaker pipelort Pingle pungrotte Q quisling (Yay ...) R Rabagast Rakkerunge Rabiner Rompedasker S Skinkerytter Skrukketroll Skurk Slabbedask Slimål Slubbert Slyngel Sinnatagg Snylter Surpomp T Taskenspiller Termitt Troll Trygdesnylter Tufs Tusseøus Tølper Tøs U Uappetittlige ubarmhjertige Ubehøvlede Ugle Ukultiverte V Vattnisse Viktigper Vortesvin Vriompeis W Wiener schnitzel (Personlig favoritt) X Xenofob Y Yggdrasil Z Zebu Æ Ærteberte... Æsj Ø Øgle øk Å ål åndsveik Skal få litt mer struktur på den etter hvert. Jeg har stjelt litt her og der. Men mye er fra min egen hukommelse. Vet at vi har en fornærmelse tråd, men dette er nermere en ordliste. Så jeg håper den for stå. Legg gjerne til ord jeg har glemt. Endret 30. september 2008 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
chberge Skrevet 29. september 2008 Rapporter Del Skrevet 29. september 2008 Fint initativ Har ikke noe å bidra med nå, men skriver her så husker jeg tråden til senere. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Hvorfor er albino en fornærmelse? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 C: Caddie -dvs. slave X: Xenofob -ubegrunnet hat/frykt ovenfor utlendinger Z: Zebu -Asiatisk oksedyr Æ: Æsj -"Din Æsj" Da har vi hele alfabetet Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 30. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 La til ordene khaffner Speik: Noen ikke meg personlig, bruker albino som en fornærmelse mot personer Som ikke er brune. Feks "Haha du er jo helt likblek, har ikke du vært ute i løpet av sommerferien. Litt som og kalle noen Blondine, Ginger, Jøde etc. Var egentlig mer overasket over at ingen klaget på Yggdrasil Litt desperat etter noe på Y. Personlige favoritter: Du din pingle tufs. Du din Drukkenbolt Eller Du din rabagast. Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Jeg låner en artig tirade fra Umberto Ecos Baudolino: "Skjøgeyngel, skarnstykke, løgner, tyv, hykler, troløse plattenslager, forræder, horkarl, fråtser, kujon, vellysting, brushode, heretiker, sedløysing, morder og ransmann, gudsbespotter, sodomitt, ågerkarl, sjakrer, svartekunstner, skismatiker, bedrager!" Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Yggdrasil er vel ikke akkurat noe fornærmelse da dette skal være "verdens tre/rot" elns. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Har noen få: Analsuger Feilstavelse Rektumtryne Sjarlatan Undulathjerne Våt flekk (som i "Du din våte flekk på lakenet!") Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 "Vandrande bakterieflora", er eit ofte nytta uttrykk frå mi side. "Slarv", er og eit ord eg nyttar, men helst i ekstreme tilfeller, der ein person har synt seg å vera ein alvorleg verdslaus bastard. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) "Din pesslurskolt" sier jeg ofte. Kan kun sies av nordlendinger, såklart. Banning og fornærmelser høres jo bare morsomt ut på bokmål. Endret 1. oktober 2008 av Bytex Lenke til kommentar
QuantumTrombone Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 I steden for å si "Hæstkuk" så kan man bruke en klassiker fra Beiarn: "Du e no så han så ligg oppunn hæstn!" Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Åndspygmé! Vispesnekker! Traktortulling! Snøffel! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Folk her sørpå har sett så mye "Du skal høre mye" på TV, at de bare ler når man banner skikkelig på nordnorsk til dem. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Nu må du fan mæ gje dæ ditt førbajnna kveithau. Sånn satans søringsyting kajnn du søkki helvete, førrbainnade jævelskap kuk dæ tel helvete satan pell dæ førr helvete tykjilort heim te han Gammel-Eriken i det røde helvete, det va som fan, førrbainnade jævelskap, satan og helvete han tykji-Ola! Du kainn reis tell helvete både du og heile helvetes denne skiten her, det kainn æ altså fan steiki førtæl dæ, det her e appsolutt den siste gongen æ har vørre inn i denne here satan og holt på, det kainn du altså førrbainnne dæ på, du e bare ei fett og så slørven med den her så inni helvete, det e da du e. Du e så slørven med den her så inn i fan, du e fan ikke verd å ha internett, du sku fan ha hadd en jævla fax! Endret 2. oktober 2008 av Jethrotulling Lenke til kommentar
QuantumTrombone Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Nu må du fan mæ gje dæ ditt førbajnna kveithau. Sånn satans søringsyting kajnn du søkki helvete, førrbainnade jævelskap kuk dæ tel helvete satan pell dæ førr helvete tykjilort heim te han Gammel-Eriken i det røde helvete, det va som fan, førrbainnade jævelskap, satan og helvete han tykji-Ola! Du kainn reis tell helvete både du og heile helvetes denne skiten her, det kainn æ altså fan steiki førtæl dæ, det her e appsolutt den siste gongen æ har vørre inn i denne here satan og holt på, det kainn du altså førrbainnne dæ på, du e bare ei fett og så slørven med den her så inni helvete, det e da du e. Du e så slørven med den her så inn i fan, du e fan ikke verd å ha internett, du sku fan ha hadd en jævla fax! Axel=WIN Jeg kom forresten på en: Gorrhysa. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 9. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2008 Brøhøl ^-^ Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Du din evneveike amøbe ! Herregud så patetisk. Hvis du vil blir stemplet som et sosialt misfoster kan man bruke "evneveik amøbe" når man skal skjelle ut noen, ja. Og som Speik påpekte, du har med albino som en fornærmelse. Gratulerer. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Aids, f.eks. "Kvifor er du så sinna da, har du aids eller?" Eller den velkjente "Ka fåen, spillar du tennis? har du fått aids eller?" Endret 12. oktober 2008 av iNeo Lenke til kommentar
okasin Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 -du er så jævla kvasi inteligent !! -DisseTryne -(om noen er fete:) Det er pokker meg lettere å gå over deg enn rundt deg.. -anustryne -Tenna dine ser ut som et pil råttent stakitt gjerde.. -Du er så stygg at jeg burde ha anmeldt foreldra dine for hærverk! -Du burde saksøke frisøren din! -Roser er røde, fioler er blå, rimi er billig og du er like så! eller noen mer vanlige uttrykk ute i verden: -Sug smør fra rumpa mi -Jeg skal lage vårrull av forhuden din -Jeg driter i horemora di» (Me cago en tu puta madre) hmm kommer ikke på flere i farten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå